سلامت و دانش

پنج ماده غذایی عالی برای کاهش استرس

به گزارش شفاف ، دکترنامه وی نوشت: “در رژیم غذایی روزانه غذاهای سالم و ضد استرس وجود دارد که به شما در کاهش استرس کمک می کنند.” در اینجا پنج ماده غذایی برای کاهش استرس آورده شده است:

1. سیر

سیر غذایی غنی از ترکیبات گوگردی است. مصرف این ماده شگفت انگیز و قرار دادن آن در رژیم غذایی باعث افزایش سطح گلوتاتیون می شود. این آنتی اکسیدان ها بخشی از اولین خط دفاعی بدن در برابر استرس هستند. سیر در مبارزه با استرس و کاهش علائم اضطراب و افسردگی بسیار مثر است.

۲. سیب زمینی شیرین

جدا از نقش ویتامین ها در کاهش استرس و اضطراب ، مصرف منابع کامل کربوهیدرات در کاهش استرس بسیار مثر است. سیب زمینی شیرین یکی از غذاهایی است که حاوی کربوهیدرات است. این ماده مغذی به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگرچه سطح کورتیزول در بدن معمولاً طبیعی است ، اما استرس مزمن می تواند باعث اختلال در عملکرد کورتیزول شود. علائم اختلال عملکرد کورتیزول می تواند باعث التهاب ، درد و سایر عوارض جانبی شود. سیب زمینی شیرین غذایی کامل و مقوی است که در رژیم غذایی روزانه گنجانده شده و در کاهش استرس بسیار مثر است. مواد مغذی موجود در سیب زمینی شیرین شامل ویتامین C و پتاسیم است.

3 عدد تخم مرغ

تخم مرغ ها به دلیل محتوای غذایی زیاد غالباً به عنوان مولتی ویتامین طبیعی شناخته می شوند. غذای موجود در تخم مرغ حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان است. قرار دادن همه این مواد مغذی در کنار هم به کاهش سطح استرس کمک می کند. تخم مرغ غنی از کولین است. کولین فقط در چند ماده غذایی وجود دارد. این ماده نقش مهمی در بهبود سلامت مغز و محافظت از بدن در برابر استرس دارد. بنابراین ، گنجاندن تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه به عنوان مکمل تسکین دهنده استرس بسیار توصیه می شود.

4. دانه های آفتابگردان

دانه های آفتابگردان غنی از ویتامین E است. این ویتامین محلول در چربی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند که برای سلامت روان و کاهش استرس بسیار موثر است. برعکس ، مصرف کم این ماده مغذی باعث تغییرات خلقی و افسردگی می شود. دانه های آفتابگردان همچنین حاوی مواد مغذی دیگری هستند که به کاهش اضطراب و استرس کمک می کنند. این غذاها حاوی ویتامین های منیزیم ، منگنز ، روی ، مس و ب هستند. شما می توانید از دانه های آفتابگردان به عنوان سس سالاد در رژیم غذایی خود استفاده کنید. خاصیت آرام بخشی این دانه فوق العاده است.

5. کلم بروکلی

کلم بروکلی به دلیل بسیاری از فواید سلامتی در گروه سبزیجات سلامتی شناخته می شود. یک رژیم غذایی غنی از کلم بروکلی خطر ابتلا به برخی سرطان ها ، بیماری های قلبی و اختلالات بهداشت روان را کاهش می دهد. کلم بروکلی به عنوان مسکن استرس شناخته شده است. غذاهای موجود در کلم بروکلی که به کاهش استرس کمک می کنند شامل منیزیم ، فولات و ویتامین C است. کلم بروکلی سرشار از سولفورافان است. این یک ترکیب گوگردی است که بدن را از نورون محافظت می کند. اثرات آرام بخشی و ضد افسردگی زیادی دارد و برای تسکین استرس بسیار مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا