عمومی

پیام‌ آزمایش‌های موشکی و مانور بزرگ مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی چیست؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دکترنامه، اتاق عملیات مشترک گروه های مقاومت در غزه خود را برای برگزاری رزمایش بزرگ نظامی با نام «الرکن الشادید-2» تا قبل از پایان سال جاری آماده می کند. هدف این مانور افزایش آمادگی رزمی و بهبود هماهنگی بین گروه های مختلف نظامی فلسطینی است.

شبکه خبری الجزیره با انتشار گزارشی از ابعاد این مانور نوشت غزه امروز شاهد تحرکات چشمگیر مقاومت و برگزاری جلسات در سطوح عالی بود. آخرین دیدار جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جهاد اسلامی که با حضور مقامات نظامی هر دو جریان برگزار شد.

به گزارش الجزیره، هدف از این نشست افزایش سطح هماهنگی بین حماس و جهاد اسلامی و اطلاع رسانی در مورد افزایش توان نظامی گروه های مقاومت بود. به دلیل این حرکت و به منظور آمادگی برای یک مانور بزرگ، مقاومت صبح روز یکشنبه تعداد زیادی آزمایش موشکی در دریا انجام داد.

در این اتصال،؛ حماس قاسم، سخنگوی حماس به الجزیره گفت: «این آزمایش بخشی از تلاش‌های مستمر گردان‌های القسام و مقاومت برای ارتقای سامانه‌های موشکی خود و برخورداری از همه ابزارهای قدرت و توسعه، اعم از کمی و کیفی، است تا همیشه برای هر حمله ای آماده باشید. تغییر احتمالی.” ».

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در جریان «نبرد شمشیر بیت المقدس» تنها توانست به بخش کوچکی از توان و امکانات مقاومت آسیب برساند و به محض توقف جنگ، مقاومت فلسطین برای بازیابی توان نظامی خود به سنگرهای خود بازگشت.

سخنگوی حماس همچنین گفت: با وجود جنگ واقعی اطلاعاتی و امنیتی بین مقاومت و اسرائیل – هدف از این مانور بهبود ابزار مقاومت و تضمین تداوم آمادگی است. آنها از مهمترین سلاح خود دست نمی کشند. و انواع موشک های (اصلی) آنها را از نظر برد، قدرت تخریب و دقت آزمایش کرد.»

قاسم خاطرنشان کرد: رزمایش الرکن الشادید-2 تحت نظارت اتاق عملیات مشترک متشکل از گروه های نظامی در غزه برگزار می شود. بنابراین چنین رزمایشی به دشمن صهیونیستی این پیام را می دهد که وضعیت مقاومت همچنان مساعد است و می تواند از ملت خود دفاع کند.

آموزش مقاومت و نمایش طرح تهاجمی

این در حالی است که گردان عزالدین قسام چند روز پیش مانور نظامی به نام «دره القدس» (سپر قدس) انجام داد. ناظران تاکید کردند که هدف از این مانور نمایش “طرح تهاجمی” بوده است. سال گذشته در همان روز اتاق عمل گروه مقاومت رزمایش «الرکن الشادید» را برگزار کرد که در آن زمان «نخستین و بزرگ‌ترین رزمایش» در نوع خود بود.

در همین راستا، محمود العجرمی، کارشناس نظامی و امنیتی، معتقد است که بین شدت آزمایش های موشکی کنونی و جنبش مقاومت فعال در غزه و تهدید شدید حماس برای اسرائیل و جنبش مقاومت، ارتباط قوی وجود دارد. انتقاد از میانجی گری مصر، مربوط به کندی صهیونیست ها در اجرای تعهداتش برای کاهش محاصره و تسریع در بازسازی نوار غزه است.

العجرمی به الجزیره گفت که حماس و مقاومت غزه در تلاش هستند تا با آزمایش موشکی به چندین هدف دست یابند که مهمترین آنها «اثبات جدی بودن تهدید» است و حماس تسلیم واقعیت تلخ غزه نخواهد شد. . و تسلیم رژیم صهیونیستی نخواهد شد. زیرا این رژیم قصد دارد موضوع بازسازی و کاهش محاصره را به ماجرای تبادل زندانیان مرتبط کند.

وی گفت: به نظر می رسد پیام های مقاومت فلسطین سرعت گرفته است. گفته می شود در صورت جنگ یا درگیری از آن استفاده می شود، هر چند چنین درگیری محال نیست.

محافل نظامی رژیم صهیونیستی بر خلاف العجرمی معتقدند که ارتش این رژیم «آمادگی برای هر گونه جنگ آینده» ندارد. ژنرال بازنشسته صهیونیستی اسحاق بریک اصرار دارد که اگر رژیم وارد جنگ شود، سناریوی وحشتناک تری در انتظار او خواهد بود.

به گفته این ژنرال صهیونیست در صورت وقوع جنگ بیش از 3000 موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک می شود. گویی ممکن است فلسطینی های ساکن در سرزمین های اشغالی در سال 1948 قیام کنند و بیشتر زیرساخت های رژیم ویران شود.

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا