سلامت و دانش

چرا از واکسیناسیون ایرانی‌ها با دنیا حرف نمی‌زنید؟

رئیس انجمن تورگردانان با بیان اینکه ایران بازار گردشگری خود را از دست نداده است و در سال 1402 آن را به وضعیت قبل از کرونا برمی گردانیم، گفت: گردشگران خارجی می خواهند بدانند وضعیت بهداشت و ایمنی در ایران چگونه است.

ابراهیم پورفرج با ارزیابی وضعیت سفر گردشگران خارجی با ادامه صدور ویزای توریستی و اقداماتی که برای جذب این گردشگران انجام می شود، به دکترنامه گفت: مذاکرات را با همه بازارها آغاز کرده ایم و خوشبختانه ارتباط ایران با بازار جهانی گردشگری و شرکت‌هایی که قبلاً با ایران کار کرده است.» آنها متوقف نمی شوند. به خصوص که ما ارتباطات و جلسات مجازی را در طول این سال ها تجربه و حفظ کرده ایم.

وی افزود: البته با توجه به اخباری که در دوران کرونا از ایران منتشر شد، اکنون نیاز به ایجاد اعتماد بیشتر در بازار جهانی برای نشان دادن سطح ایمنی سلامت و تزریق واکسن کووید در ایران داریم. باید آمار واکسیناسیون ایرانی ها را به دنیا بگوییم. این مسئولیت بر عهده وزارت امور خارجه، سفارتخانه ها، رایزنان اقتصادی و فرهنگی، وزارتخانه های بهداشت و گردشگری است. دوران دست گرفتن گذشته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن تورگردانان ایران ادامه داد: بسیاری از مردم دنیا علاقه ای به این واکسن نشان نداده اند اما در ایران استقبال بسیار خوبی از این واکسن شده است اما متاسفانه آمار و اطلاعات منتشر نشده است. “آمار فقط در شبکه داخلی منتشر می شود. دنیا از وضعیت واکسیناسیون در ایران چگونه مطلع شد؟ این اطلاعات باید به منبع اصلی برسد. حتی ما به عنوان فعالان گردشگری آمار و اطلاعات دقیقی نداریم، فقط می توان گفت در ایران استقبال خوبی از واکسیناسیون شده و یا اینکه همه شرکت ها، هتل ها و راهنماها واکسینه شده اند و آماده کار هستند. گردشگران خارجی و مجریان تور می خواهند بدانند وضعیت ایمنی و بهداشت در ایران چگونه است. تمامی تورگردانان ایرانی با آمار دقیق آماده ارائه این اطلاعات هستند اما به منابع رسمی و اصلی دسترسی ندارند.

بازار گردشگری ایران را به سال 1402 برمی گردانیم

وی در خصوص کیفیت و کمیت گردشگران خارجی که امروز به ایران سفر می کنند، گفت: با از سرگیری صدور ویزای توریستی، گردشگران روسیه و فرانسه هم اکنون به ایران سفر کرده اند. ارزیابی ها نشان می دهد که با توجه به وضعیت کرونا در جهان، در حال حاضر شاهد حضور گروه های کوچک در ایران خواهیم بود و پیش بینی ها این است که در فصل آینده سفر به ایران، بهار 1401 (2022 میلادی)، تعداد سفر و گروه های گردشگری در ایران افزایش می یابند و در پاییز 1401 (2022) اگر وضعیت به همین منوال پیش برود و اتفاق دیگری نیفتد، تعداد گروه های توریستی بیش از فصل بهار افزایش می یابد که البته این امر مستلزم یک سری اقدامات است. باید حضور جدی‌تری در بازارهای بین‌المللی داشته باشیم، غرفه‌های ایرانی را در نمایشگاه‌های بین‌المللی بازگشایی کنیم و سفرهای ایمن و واکسیناسیون ایرانیان را تبلیغ و اطلاع‌رسانی کنیم.

پورفرج گفت: امیدواریم با همکاری نهادهای مسئول بتوانیم گردشگران خارجی و گروه های بزرگ را به ایران بازگردانیم و فکر می کنم در سال 1402 بازار گردشگری ایران را به وضعیت قبل از کرونا برگردانیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن تورگردانان ایران با بیان اینکه بازگشت بازار گردشگری ایران در گرو همکاری همه بخش ها به ویژه ارائه دهندگان خدمات است، گفت: دستیابی به گردشگران و توانمندسازی تورگردانان برای اطلاع رسانی و ارتقای سلامت، ایمنی و کیفیت در بخش خدمات ایران بدون شک.

وی گفت: هر چه هتل ها، آژانس ها، رستوران ها، راهنماها و رانندگان بیشتر همکاری کنند، گردشگری ایران موفق تر خواهد بود. این همکاری باید بیش از هر زمان دیگری باشد تا بتوانیم بدون تردید در مورد خدمات گردشگری ایران با بازار جهانی صحبت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا