عمومیکسب و کار ویژه

چرا صافکاری pdr به لمس جادویی معروف است؟

صافکاری pdr به دلیل مزایای فراوانی مانند صرفه جویی در وقت، کاهش هزینه ها، راحت بودن انجام کار و تمیز انجام شدن فرایند صافکاری به لمس جادویی معروف شده است. لمس جادویی بدون داشتن دستگاه های pdr غیرممکن است. به همین دلیل تمام صافکاران بدون رنگ، انواع دستگاه های صافکاری را خریداری می کنند.

صافکاری PDR  چیست؟

امروزه اگر برای انجام صافکاری به مراکز تخصصی مراجعه کنید، اکثرا انجام  صافکاری پی در ار را به شما پیشنهاد می دهند.. PDr مخفف pantless dent repair  است که به معنی تعمیر فرورفتگی، بدون رنگ می ‌باشد. در این عمل هیچ گونه آسیبی به رنگ بدنه وارد نمی شود و ۸۰ درصد فرورفتگی ها با این روش قابل تعمیر هستند.  البته موفقیت این روش به میزان تجربه متخصص، محل ضربه، میزان فرورفتگی، توانایی بدنه و کشش رنگ خودرو بستگی دارد.

عمل PDR  به وسیله دستگاه مخصوص صورت می گیرد که به دستگاهPDR  معروف هستند. PDR   یک تکنولوژی نسبتاً جدید است و از آن برای ترمیم گودی و فرورفتگی های جزئی استفاده می شود. با انجام صافکاری بدون رنگ    PDR در وقت و هزینه صرفه جویی زیادی صورت می گیرد؛ زیرا انجام صافکاری با این دستگاه، شما را از نقاشی و رنگ اتومبیل بی نیاز می کند.

از رایج ترین آسیب هایی که با دستگاه PDR  می‌توان آن‌ها را از بین برد؛ صدمات ناشی از تگرگ، فرورفتگی درب خودرو، چین و چروک، آسیب و فرورفتگی های بزرگ روی بدنه و… هستند. همانطور که گفته شد اگر رنگ خودرو از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و کشش مورد نیاز را نداشته باشد، زیر دستگاه PDR  و فرایند صافکاری بدون رنگ دوام نمی آورد و از بدنه جدا می شود. به این دلیل بهتر است هنگام انجام صافکاری pdr به وسیله‌ی متخصصان از کیفیت رنگ بدنه اطلاع کسب کنید.  البته در بیشتر مواقع انجام PDR  ،موفقیت آمیز است. اما هرچه میزان تورفتگی کمتر باشد، درصد موفقیت افزایش می یابد. این نکته را نیز باید به یاد داشته باشید که PDR  برای چین های خیلی عمیق و تیز مناسب نیست.

لمس جادویی pdr

صافکاری   PDR به دلیل نوع صافکاری منحصر به فردی که دارد مانع از آسیب دیدگی رنگ بدنه می شود و به اصطلاح، به صورت جادویی باعث از بین رفتن فرورفتگی ها و آسیب های بدنه می شود. بدون اینکه به رنگ خودرو آسیبی وارد شود. جادویی بودن صافکاری   pdr در آنجا مهم است که این عمل مانع از کاهش قیمت خودروی شما به دلیل صافکاری می گردد و به صورت جادویی ارزش آن را حفظ می کند.

این لمس جادویی به وسیله دستگاه های مخصوص صافکاری  PDR صورت می گیرد. از مهم ترین لوازم این نوع صافکاری، می توان به میله های ،pdr دستگاه مکش خلا و… اشاره کرد. این دستگاه ها به جادویی بودن pdr  کمک می کنند. به این صورت که با مکش دستگاه ، قسمت مورد نظر را می کشند و به حالت اول در می آورند.
بنابراین لمس جادویی pdr ، به دلیل این است که با راحت ترین روش و کمترین زمان و صرف هزینه کمتر نسبت به صاف کردن  فرو رفتگی  ها اقدام می کند.

صافکاری سنتی بطور کلی صافکاری سنگین تری نسبت به PDR  محسوب می‌شود. زیرا هم شرایط کاری سخت تر دارد و زمان بیشتری لازم دارد. هم برای ضربه های عمیق تر و چروک های زیاد مورد استفاده قرار می ‌گیرد. در واقع صافکاری سنتی زمانی انجام می شود که میزان ضربه وارده به بدنه خودرو در حدی بوده که یا رنگ خودرو آسیب دیده و یا بدون آسیب دیدن رنگ، امکان صاف کردن آن بخش از خودرو امکان پذیر نیست.  صافکاری سنتی به دلیل اینکه کار بسیار حرفه ای محسوب می شود، نیاز به دستگاه ها و ابزار های متنوعی دارد. در صافکاری سنتی از ابزاری مانند دستگاه جوش و مکش، سنباده، مشتی، شاسی کش و… استفاده می‌شود.

از دستگاه جوش و مکش برای بیرون کشیدن قسمت های تو رفته استفاده می شود. این دستگاه به دلیل جوش دادن و مکشی که دارد رنگ بدنه را از بین می برد. همچنین نیاز به یک صافکار متخصص برای استفاده دارد تا به فلز بدنه آسیب نرساند. از سمباده نیز برای تمیز کردن و ریختن رنگی که روی بدنه وجود دارد استفاده می شود تا عمل صافکاری به راحتی انجام شود. مُشتی نیز یکی از ابزار های مهم صافکاری سنتی به حساب می آید. بوسیله این ابزار، ضربه های محکمی به قسمتی که دارای فرورفتگی شده است وارد می کنند تا به حالت اول خود در آید.

شاسی کشی به معنای برگرداندن شاسی ای که آسیب دیده است به حالت اولیه که این امر اغلب توسط جک یا جرثقیل امکان پذیر می باشد. به این نوع جرثقیل ها شاسی کش نیز گفته می شود. هنگامی که میزان ضربه وارد شده حین تصادف زیاد باشد به گونه ای که ستون های اصلی خودرو دچار مشکل شده و جابجا شوند باید از شاسی کش استفاده کرد. این وسیله یکی از ابزارهای مهم در صافکاری با رنگ به شمار می رود.

1. حفظ رنگ: در صافکاری PDR ، به دلیل استفاده از ابزار های به روز و جدید، صافکاری بدون نیاز به رنگ مجدد انجام می گیرد و رنگ فابریک ماشین حفظ می شود. اما در صافکاری های سنتی، به دلیل ضرباتی که به بدنه خودرو به رنگ آن وارد می شود، رنگ آسیب می بیند و نیاز به نقاشی مجدد دارد.

2. صرفه جویی در زمان: در صافکاری PDR  ، به دلیل استفاده از ابزارهای به روز و دخالت کمتر صافکار، اول صافکاری سریعتر از روش سنتی انجام می گیرد و دیگر نیاز نیست مدت طولانی، خودرو شما در صافکاری باشد.

3. صرفه جویی در هزینه: از تفاوت های دیگر صافکاری بدون رنگ با صافکاری سنتی این است که در روش اول نصف هزینه ها کاهش می یابد. زیرا در صورت انجام صافکاری سنتی شما نیاز به رنگ آمیزی بدنه خودرو دارید. این عمل هزینه‌های گزافی را برای شما به همراه دارد و در عین حال از قیمت خودرو شما به دلیل رنگ دار بودن، کاسته می شود.

4. سادگی: صافکاری PDR  ساده تر از صافکاری سنتی است و به این دلیل اگر به وسیله یک فرد کم تجربه انجام شود، آسیب به خودرو وارد نمی شود. اما اگر فرد صافکار در صافکاری سنتی با تجربه و حرفه ای نباشد، به بدنه خود آسیب های جبران ناپذیری وارد می‌کند و ممکن است بدنه خودرو مواج شود.

5. عدم نگرانی از دو رنگ شدن خودرو: در صافکاری سنتی پس از انجام صافکاری، در هنگام رنگ آمیزی، ممکن است رنگ مناسب خودرو شما به خوبی ساخته نشود و باعث دو رنگ شدن بدنه خودرو می گردد و از زیبایی خودرو کاسته شود. در حالی که این مشکل در صافکاری PDR ، به دلیل بی رنگ بودن این فرایند، وجود ندارد.

منبع : استارلوکس

دکمه بازگشت به بالا