سلامت و دانش

چرا کولر خودرو باد گرم می زند؟

چندین دلیل برای این وجود دارد:

* رانندگی با سرعت زیاد موتور
یکی از دلایل گرمایش باد سیستم درایو بنزین پر سرعت است. بسیاری از اتومبیل ها مکانیسمی دارند که هنگام فشار دادن پا تا هنگام پدال ، تهویه هوا را به طور موقت خاموش می کنید. این اغلب در مورد دنده های سبک تر (دنده 3 و غیره) اتفاق می افتد ، که ما باید در طول راه پدال شتاب دهنده را فشار دهیم تا سرعت خودرو بیشتر شود.

* کولرهای خازنی کثیف
کندانسور یکی از اجزای سیستم تهویه هوا است. هنگامی که گاز خنک کننده به مایع تبدیل می شود ، بیش از نیمی از گرمای موجود در رادیاتور را از دست می دهد تا گرمای محیط را جذب کند و هنگام ورود به بخش فشار کم ، آن را به گاز تبدیل کند. کندانسورهای کولر اتومبیل کثیف باعث گرم شدن هوا و عملکرد آنها نمی شوند و باعث افزایش آمپر آب خودرو در سرعت و ترافیک کم می شوند. بنابراین ، بهتر است هر سال با شروع تابستان تهویه هوا را تمیز کنید.

* اپراتورها در اتاقهای کثیف
یکی از دلایل گرم شدن تهویه هوا به دلیل کثیف بودن اتاق عملگر است. از آنجا که هوا در تمام فصول از آن عبور می کند ، کثیف می شود و لایه ای از خاک بر روی آن مستقر می شود. تمیز کردن این بخش هر از گاهی مهم است. همچنین کثیف بودن در هنگام استفاده از سیستم تهویه هوا می تواند بوهای ناخوشایندی ایجاد کند.

* خرابی ترموستات اتاق
بیشتر اتومبیل ها در اتاق خود دارای ترموستات هستند که هر از گاهی دما اتاق را اندازه گیری می کنند و در صورت رسیدن دما به صفر درجه ، کمپرسور AC را خاموش می کنند. اگر این سنسور خراب باشد ، ممکن است تهویه مطبوع شما داغ شود.

* خرابی AC و شیر گرمایش
خرابی یا خرابی شیرهای کنترل خنک کننده و گرمایش در سیستم تهویه هوا و سیستم گرمایشی باعث اختلاط هوای گرم و سرد خواهد شد و از این طریق باعث کاهش خنک کننده تهویه هوا در تابستان و گرمای گرمایش در زمستان می شود. این مشکلات معمولاً پس از باز و بسته شدن داشبورد توسط افراد غیر متخصص صورت می گیرد.

17302

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا