عمومیکسب و کار ویژه

چگونه تدریس خصوصی زبان را شروع کنیم؟

با افزایش علاقه و انگیزه به یادگیری زبان در سال های اخیر، کلاس های خصوصی راه حلی برای افرادی است که به دلایل مختلف می خواهند زبان جدیدی یاد بگیرند. با ساخت مدارس و موسسات مختلف، نیاز مردم به حضور در کلاس های زبان افزایش یافته است. در همین زمان، علاقه مردم به آموزش زبان های خارجی و کسب درآمد از این راه نیز فراگیر شد. کلاس ها معمولا به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود. انتخاب نحوه ساختار کلاس به عهده دانش آموزان است.

آیا برای آموزش زبان خصوصی داشتن مدرک دیپلم الزامی است؟

جواب کوتاه، نه است. بسیاری از معلمان معروف زبان، صلاحیت تدریس خاصی ندارند و این مهارت های آنهاست که دانش آموزان را جذب می کند. این سوال به این معنی نیست که اصلاً برای گرفتن مدرک اقدام نکنید، زیرا بسیاری از مدارس برای استخدام شدن به عنوان معلم شما را ملزم به داشتن مدرک زبان (TTC، TOEFL، IELTS و …) می کنند. آنچه در آموزش زبان بیشتر از مدرک قابل توجه است، توانایی شما در آموزش و درک بخش های مختلف زبان مانند واژگان، مهارت های شنیداری، مهارت های نوشتاری، صحبت کردن و غیره است. البته باید توجه داشت که دانش بدون تدریس خوب دلیل نمی شود که بتوانید گرامر را به خوبی توضیح دهید و درس خاصی بدهید. بنابراین باید نسبت به مهارت ها و دانش خود واقع بین باشید و سعی کنید نقاط ضعف خود را تقویت کنید.

جذب دانشجو

اگر واقعاً قصد دارید زبان ها را به صورت خصوصی تدریس کنید، باید بتوانید دانش آموزانی پیدا کنید. اگر این اولین تجربه شماست، پیدا کردن یک کارآموز ممکن است در ابتدا کمی دشوار به نظر برسد، اما ناامید نشوید. بسیاری از سایت ها تدریس خصوصی را تبلیغ می کنند و شما می توانید با ارسال رزومه خود دانشجو استخدام کنید.

راههای جذب دانشجو

با این حال، داشتن دانش و مهارت خوب شما را معلم نمی کند. شما باید تمرین کنید و شاگرد جذب کنید. اولش سخته در زیر به مواردی برای جذب دانشجو می پردازیم.

1. یک وب سایت ایجاد کنید و خود را معرفی کنید

دانش‌آموزان عموماً می‌خواهند درباره معلم خود بیشتر بدانند. داشتن یک وب سایت می تواند راهی عالی برای معرفی خود باشد. در صورت داشتن مدرک زبان می توانید صفحه ای با قیمت درس و اطلاعات مورد نیاز دانش آموزان قرار دهید. اگر نمی دانید چگونه یک وب سایت بسازید، نگران نباشید. وب سایت های زیادی وجود دارند که به شما در ایجاد یک وب سایت کمک می کنند و همچنین دارای قالب های آموزشی مناسب هستند.

2. از دوستان خود شروع کنید

اگر می خواهید همکلاسی خود را پیدا کنید، ابتدا باید این موضوع را به دیگران بگویید. پس بهتر است از دوستان و خانواده خود شروع کنید و بپرسید که آیا آنها یا آشنایانشان به دنبال معلم زبان هستند یا خیر. داشتن تجربه خوب در تدریس بسیار مهم است و اگر سابقه تدریس و الگوی شما از طریق دانش آموزانی که نتایج خوبی کسب کرده اند پخش شود، تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

3. در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید

فعال بودن در شبکه های اجتماعی یکی از راه های سریع و جذاب برای یافتن دانش آموزان بیشتر است. با توجه به اینکه اکثر کاربران شبکه‌های اجتماعی را جوانان تشکیل می‌دهند، می‌توانید محتوای آموزشی را به گونه‌ای طراحی کنید که سرگرم‌کننده و جذاب باشد تا مخاطبان شما از محتوا لذت ببرند.

4. یک وبلاگ یا کانال یوتیوب راه اندازی کنید

راه دیگر برای جلب مشارکت دانش‌آموزان، راه‌اندازی یک کانال یا وبلاگ YouTube درباره یادگیری زبان است. وقتی مردم به دنبال پاسخ سوالات خود هستند، از کانال یا وبلاگ شما دیدن می کنند. در نتیجه می توانید مخاطبان خود را جذب کرده و به مشتریان خود آموزش دهید.

توصیه های عمومی برای بهبود آموزش مستقل

1. رشته تحصیلی را تعریف کنید. برای جذب دانش آموزان، باید بدانید که می خواهید روی چه حوزه ای از دوره تمرکز کنید. تجربه تدریس می تواند شما را از سایر اساتید فعال در این حوزه متمایز کند. به عنوان مثال، شما می توانید فقط یک مکالمه مقدماتی یا گسترده یا فقط یک مکالمه داشته باشید.

2. طرح مطالعه. اگر از کتاب یا روش خاصی استفاده می کنید، باید سعی کنید اطلاعات را بر اساس طول جلسه تقسیم کنید و به برنامه ریزی ادامه دهید.

3. اشتباهات دانش آموز خود را بیابید. بخشی از زمان خود را به پرسش و پاسخ و عیب یابی اختصاص دهید.

4. با دانش آموزان خود رابطه نزدیک برقرار کنید. بسیاری از دانش آموزان نمی توانند وقتی کلاس خیلی جدی است تمرکز کنند و بنابراین چیزی یاد نمی گیرند.

5. از شبکه های اجتماعی، فیلم و سریال یا آهنگ برای آموزش استفاده کنید. دانش آموزان معمولاً برای رهایی از بار درس خود هر بهانه ای می آورند. از آنجایی که استفاده از فیلم و سریال در آموزش بسیار کاربردی و موثر است، می توانید قسمت هایی از فیلم و آهنگ را آموزش دهید.

6. روش های آموزشی متنوعی داشته باشید. رفاه دانش آموزان با دیگران متفاوت است. وقتی فقط از یک روش تدریس استفاده می شود، ذهن دانش آموز خسته می شود و باید برای حفظ تمرکز تلاش کند. و این منجر به اخراج دانشجو از دوره می شود. نتیجه این خواهد بود که آنها نمی خواهند به کلاس بروند.

7. کلاس خود را برنامه ریزی کنید داشتن برنامه دقیق کلاس می تواند در تدریس شما موثر باشد

8. تصحیح خطا. بسیاری از دانش آموزان برای اصلاح مشکلات یا آماده شدن برای امتحانات دروس خصوصی می گذرانند. بنابراین باید از آنها خواسته شود تا مشکلات خود را در میان بگذارند و به آنها کمک کنند.

9. شاگرد خود را وادار به صحبت کنید. یکی از مهمترین جنبه های یادگیری زبان صحبت کردن است. دانش آموزان در ابتدا شروع به صحبت کردن به تنهایی برایشان مشکل است. از آنها بخواهید جملات را تکرار کنند یا محتوا را توضیح دهند تا مطمئن شوید که هر قسمت را درک می کنند. می توانید از آنها بخواهید که برخی از مطالب درس را برای شما خلاصه کنند.

10. اگر کلاس آنلاین دارید، حتما از تصاویر و فیلم ها در آموزش استفاده کنید و مطالب را برای درک بهتر تکرار کنید.

دکمه بازگشت به بالا