عمومیکسب و کار ویژه

چگونه تدریس خصوصی زبان را شروع کنیم

در سال های اخیر و با افزایش علاقه و اشتیاق مردم به یادگیری زبان، تدریس خصوصی راه حلی برای افرادی است که به دلایل مختلف قصد یادگیری زبان جدید را دارند. با راه اندازی مدارس و موسسات مختلف، تقاضای مردم برای شرکت در دوره های زبان افزایش یافته است. در عین حال تمایل افراد به تدریس خصوصی زبان های خارجی و کسب درآمد از این راه رایج است. بیشتر دروس به صورت آنلاین و حضوری انجام می شود. انتخاب نحوه آماده سازی کلاس به عهده خود دانش آموز است.

آیا برای آموزش زبان خصوصی داشتن مدرک دیپلم الزامی است؟

جواب کوتاه، نه است. بسیاری از معلمان زبان محبوب صلاحیت تدریس خاصی ندارند و این مهارت های آنهاست که دانش آموزان را جذب می کند. این مشکل به این معنی نیست که برای گرفتن مدرک تلاش نکنید، زیرا اکثر مدارس برای استخدام شما به عنوان معلم از شما می خواهند مدرک زبان (TTC، TOEFL، IELTS و غیره) داشته باشید. بیش از یک مدرک در آموزش زبان، به نظر می‌رسد که بخش‌های مختلف زبان مانند واژگان، مهارت‌های شنیداری، مهارت‌های نوشتاری، مهارت‌های گفتاری و غیره را آموزش داده و درک می‌کند. البته بدون تدریس خوب، باید به یاد داشته باشید که دانش دلیل برای خوب توضیح گرامر و راه اندازی کلاس خاص نیست. بنابراین باید نسبت به مهارت ها و دانش خود واقع بین باشید و سعی کنید نقاط ضعف خود را تقویت کنید.

جذب دانشجو

اگر واقعاً قصد دارید زبان ها را به صورت خصوصی تدریس زبان کنید، باید بتوانید دانش آموزانی پیدا کنید. اگر این اولین تجربه شماست، پیدا کردن یک کارآموز در ابتدا دشوار به نظر می رسد، اما ناامید نشوید. بسیاری از سایت ها برای تدریس خصوصی تبلیغ می کنند و شما می توانید با ارسال رزومه خود دانشجو جذب کنید.

چگونه می توانید دانش آموزان را جذب کنید

با این حال، داشتن دانش و مهارت خوب لزوماً به معنای معلم بودن شما نیست. باید تمرین کنید و شاگرد جذب کنید. انجام این کار در ابتدا چالش برانگیز است. در زیر به مواردی برای جذب دانشجو می پردازیم.

1. یک وب سایت ایجاد کنید و خود را معرفی کنید

دانش آموزان معمولاً می خواهند درباره معلم خود اطلاعات بیشتری کسب کنند. داشتن یک وب سایت می تواند راه خوبی برای معرفی خود باشد. در صورت داشتن مدرک زبان می توانید آن را به همراه قیمت دروس و اطلاعات مورد نیاز دانش آموزان در سایت قرار دهید. اگر نمی دانید چگونه وب سایت بسازید، نگران نباشید. وب سایت های زیادی وجود دارند که به شما در ساخت یک وب سایت کمک می کنند و حتی قالب های مناسبی برای یادگیری دارند.

2. از آشنایان خود شروع کنید

اگر می خواهید همکلاسی پیدا کنید، ابتدا باید درباره او به دیگران بگویید. پس بهتر است از دوستان و خانواده خود شروع کنید و از آنها بپرسید که آیا آنها یا شخصی که می شناسند به دنبال معلم زبان هستند یا خیر. داشتن سابقه تدریس خوب بسیار مهم است و سابقه تدریس و الگوی شما اگر در بین دانش آموزانی که نتایج خوبی کسب می کنند پخش شود موثرتر خواهد بود.

3. در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید

فعال بودن در شبکه های اجتماعی یک راه سریع و جالب برای یافتن دانش آموزان بیشتر است. اکثر کاربران شبکه های اجتماعی جوان هستند، می توانید محتوای آموزشی را به گونه ای تنظیم کنید که مفرح و جذاب باشد تا مخاطب از تماشای مطالب لذت ببرد.

4. یک وبلاگ یا کانال یوتیوب راه اندازی کنید

راه دیگر برای جلب مشارکت دانش‌آموزان، راه‌اندازی یک کانال یا وبلاگ YouTube درباره یادگیری زبان است. وقتی مردم به دنبال پاسخ سوالات خود هستند، ممکن است از کانال یا وبلاگ شما بازدید کنند. در نتیجه می توانید مخاطب جذب کنید و مشتریانی برای آموزش پیدا کنید.

نکات کلی برای بهبود تدریس خصوصی

1. حوزه تدریس خود را مشخص کنید. برای جذب دانشجو، باید بدانید که می خواهید روی کدام حوزه از یک دوره خاص تمرکز کنید. تجربه تدریس می تواند شما را از سایر اساتید فعال در این حوزه متمایز کند. به عنوان مثال، شما می توانید فقط در دوره های مقدماتی یا پیشرفته یا فقط مکالمه شرکت کنید.

2. یک برنامه یادگیری ایجاد کنید. اگر از کتاب یا روش خاصی استفاده می کنید، باید سعی کنید مطالب را بر اساس طول جلسه تقسیم کنید و با یک برنامه پیش بروید.

3. اشتباهات دانش آموز خود را بگیرید. بخشی از زمان خود را صرف پرسش و پاسخ و رفع اشکال کنید.

4. با دانش آموزان خود رابطه نزدیک برقرار کنید. بسیاری از دانش‌آموزان نمی‌توانند وقتی کلاس برای یادگیری چیزی جدی است، تمرکز کنند.

5. برای تدریس خصوصی زبان  از شبکه های اجتماعی و فیلم و سریال یا آهنگ استفاده کنید. دانش آموزان معمولاً هر بهانه ای برای فرار از زیر بار مطالعه پیدا می کنند. از آنجایی که استفاده از فیلم و سریال در آموزش بسیار کاربردی و موثر است می توانید قسمت هایی از فیلم و آهنگ را آموزش دهید.

6. روش های مختلف تدریس. تمرکز دانش آموزان متفاوت است. اگر فقط از یک روش تدریس استفاده کنید، دانش آموزان خسته می شوند و برای متمرکز ماندن تلاش می کنند. و این باعث حذف دانش آموز از درس شد. در نتیجه، آنها نمی خواهند به کلاس بروند.

7. درس خود را برنامه ریزی کنید. داشتن برنامه دقیق مطالعه در مطالعات شما موثر خواهد بود.

8. رفع اشکال. بسیاری از دانش آموزان برای حل مشکلات یا آماده شدن برای امتحانات دروس خصوصی می گذرانند. لذا از ایشان تقاضا می شود مشکلات خود را مطرح و کمک کنند.

9. دانش آموز خود را وادار به صحبت کنید. یکی از مراحل مهم یادگیری زبان صحبت کردن است. اغلب برای دانش آموزان شروع به صحبت کردن به تنهایی در ابتدا دشوار است. از آنها بخواهید جملات را تکرار کنند یا مطالب را برای شما توضیح دهند تا مطمئن شوید که هر قسمت را درک می کنند. حتی می توانید از آنها بخواهید که برخی از مطالب دوره را خلاصه کنند.

10. اگر کلاس های آنلاین دارید. به خاطر داشته باشید که برای درک بهتر مطالب از تصاویر و فیلم ها در تدریس استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا