عمومیکسب و کار ویژه

چگونه در ایکس باکس فورتنایت بازی کنیم

جدا از مکانیزم های گیم پلی جالب این عنوان، یکی از مهمترین عوامل محبوبیت فورتنایت به عرضه آن روی پلتفرم های گوناگون باز می گردد و نکته مثبت اینجاست که اپیک گیمز برای نزدیک تر کردن جامعه بزرگ عنوان خود، قابلیت کراس پلی را به بازی اضافه کرده است. یعنی کاربران ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، مک، پی سی و موبایل می توانند با یکدیگر و فارغ از هر گونه پلتفرمی که دارند بازی کنند. در این مطلب تصمیم گرفتیم نگاهی به آموزش همین بخش بیاندازیم؛ چگونه می توانید کراس پلی را فعال کنید؟ با راهنمای فورتنایت همراه باشید.

اکانت خود را به اکانت اپیک گیمز وصل کنید

فارغ از اینکه روی چه پلتفرمی بازی را انجام می دهید، برای استفاده از قابلیت کراس پلی و تجربه بازی با بازیکن های دیگر پلتفرم ها نیازمند اکانت اپیک گیمز هستید. برای ساخت اکانت کافیست به بروید و یک حساب کاربری بسازید. سپس می توانید از فورتنایت را به حساب های کاربری پلی استیشن و ایکس باکس لینک کنید؛ کافیست روی آیکون آدمک در بالا، سمت راست صفحه کلیک کرده و پلتفرمی که با آن بازی انجام می دهید را انتخاب نمایید . البته لینک کردن اکانت یک کار اختیاری است. اگر علاقه ای به کراس پلی ندارید، احتیاجی به آن نیست. با این حال تنها مزیت لینک کردن اکانت اصلی به اپیک گیمز، استفاده از قابلیت کراس پلی نبوده و تمام پیشرفت هایی که به دست آورده اید روی اکانت لحاظ می شود. بنابراین در هر پلتفرمی که بازی کنید، همچنان همه چیز را همانند آیتم ها دارید.

دوستان تان را از طریق اکانت اپیک گیمز اضافه کنید

یکی دیگر از مزایای لینک کردن به اکانت اپیک گیمز همینجا خودش را نشان می دهد؛ در هر پلتفرمی که هستید لیست دوست تان تنها محدود به همان پلتفرم است اما از طریق اکانت اپیک گیمز، این دیوار می شکند و دوستانی که دارید هم در تمام پلتفرم ها در دسترس قرار می گیرند. بعد از اینکه اکانت را به حساب کاربری اپیک گیمز لینک کردید، باید دوستان کراس پلتفرم خود را با راه های زیر به آن اضافه کنید:

  • پی سی یا مک؛ از طریق لانچر اپیک گیمز (Epic Games Launcher) یا درون خود بازی
  • موبایل؛ از درون خود بازی
  • کنسول ها؛ به لطف آپدیت 3.4، از منوی اصلی می توانید دوستان را اضافه، حذف یا مدیریت کنید

چگونه دوستان را بیابیم؟

البته برای کسانی که در جزو دوستان تان قرار ندارند و می خواهید آن ها را به لیست خود بیافزایید، باید نام اکانت اپیک گیمز یا ایمیل هایشان را داشته باشید. اما روی موبایل جدا از این کار، قابلیتی فراهم شده تا دوستان تان در فیسبوک، پلی استیشن 4، ایکس باکس لایو، گوگل یا کسانی که اکانت اپیک گیمز دارند را هم پیدا کنید.

چه پلتفرم هایی از کراس پلی پشتیبانی می کنند؟

یک خبر بد داریم و یک خبر خوب: تمام پلتفرم های کنونی فورتنایت با قابلیت کراس پلی سازگار هستند اما به خاطر سیاست های عجیب های سونی، کاربران ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نمی توانند با یکدیگر بازی کنند و این دو دسته از بازیکن ها در حالت کراس پلی فقط با بازیکن های پی سی، مک یا موبایل می توانند به تجربه فورتنایت بپردازند. جدولی از پلتفرم هایی که قابلیت کراس پلتفرم دارند؛ برخلاف پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بقیه پلتفرم ها با یکدیگر سازگار هستند.

حالت کراس پلی فورتنایت روی پی سی و مک چگونه است؟

اول از همه چیز برای اینکه فورتنایت را روی رایانه های شخصی بازی کنید، باید لانچر اپیک گیمز را دانلود نمایید. همان جا هم به اکانت اپیک گیمز متصل می شوید. روی پی سی و مک، هر کسی که بخواهد با بازیکن های دیگر پلتفرم ها هم تیمی شود در مسابقه حاضر خواهد شد. مگر آنکه Solo mode (حالت تک نفره) را برای انجام بازی انتخاب کرده باشید. در این صورت تنها با بازیکن های پی سی و مک مبارزه می کنید.

حالت کراس پلی فورتنایت روی پلی استیشن 4 چگونه است؟

دارندگان پلی استیشن 4 می توانند با بازیکن های پی سی، مک و موبایل به تجربه بازی بنشینند. برای اینکه بتوانید با کاربران دیگر پلتفرم ها فورتنایت را انجام دهید، باید مراحل زیر را طی کنید:

1 – اکانت اپیک گیمزتان را به حساب کاربری پلی استیشن نتوورک لینک کنید. برای این کار به بروید.

2 – کسانی که می خواهید با آن ها بازی کنید را از طریق اپیک گیمز لانچر مک یا پی سی، موبایل یا از طریق منوی اصلی خود پلی استیشن 4 به اکانت اپیک گیمز اضافه نمایید. (در منو روی دکمه Option کنسول کلیک کرده و به قسمت Epic Friends بروید.)

3 – تنظیمات شخصی فورتنایت را روی حالت Public (عمومی) یا Friends (دوستان) بگذارید.

5 – دوستان تان در دیگر پلتفرم ها می توانند به شما بپیوندند.

حالت کراس پلی فورتنایت روی ایکس باکس وان چگونه است؟

دارندگان ایکس باکس وان یا ایکس باکس وان ایکس می توانند با بازیکن های پی سی، مک و موبایل به تجربه بازی بنشینند. برای اینکه بتوانید با کاربران دیگر پلتفرم ها فورتنایت را انجام دهید، باید مراحل زیر را طی کنید:

1 – اکانت اپیک گیمزتان را به حساب کاربری ایکس باکس لایو لینک کنید. برای این کار به بروید.

2 – کسانی که می خواهید با آن ها بازی کنید را از طریق اپیک گیمز لانچر مک یا پی سی، موبایل یا از طریق منوی اصلی خود ایکس باکس وان به اکانت اپیک گیمز اضافه نمایید. (در منو روی دکمه Option کنسول کلیک کرده و به قسمت Epic Friends بروید.)

3 – تنظیمات شخصی فورتنایت را روی حالت Public (عمومی) یا Friends (دوستان) بگذارید.

5 – دوستان تان در دیگر پلتفرم ها می توانند به شما بپیوندند.

در حالت کراس پلی، بازیکن های حریف با چه پلتفرم هایی هستند؟

فرض کنید تمام کارهای بالا را انجام دهید دادید و در حالت تیمی یا دو نفره با دوستان تان در دیگر پلتفرم ها همراه شدید، حالا سوال اینجاست: بازیکن های حریف با چه پلتفرم هایی به مصاف تان می آیند؟ در اینجا پی سی به کنسول ها و کنسول ها به موبایل ارجحیت دارند. ساده تر بگوییم، اگر یک کاربر iOS باشید هنگام تجربه بازی با دیگر بازیکن های موبایل بازی می کنید. اما فرض کنید که با بازیکن های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان همراه شدید،

در این صورت بازی شما را به محیطی با بازیکن های کنسول ها می فرستد. برای پی سی نیز همینگونه است. اگر پلی استیشن 4 دارید و هم تیمی تان یک بازیکن پی سی به شمار می رود، بنابراین بقیه مبارزین زمین (به غیر از کسانی که همانند شما از دیگر پلتفرم ها آماده اند) بازیکن های پی سی هستند. به نظر می رسد اپیک گیمز این کار را به خاطر بالانس بازی انجام داده باشد. اگر قصد خرید mortal kombat 1 را دارید میتواند به سایت ایگارا مراجعه کنید .

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا