عمومیکسب و کار ویژه

چگونه لوگو را در فتوشاپ سه بعدی کنیم

طراحی لوگو سه بعدی در فتوشاپ – به زبان ساده

فتوشاپ یکی از برنامه‌هایی است که برای انواع طراحی‌ گرافیک در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود. ابزارهای این برنامه امکانات مختلفی برای طراحی دوبعدی و همچنین سه‌بعدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که مرزهای کاربرد فتوشاپ را بیش از پیش گسترش داده است. طراحی لوگو یکی از کارهای پرتقاضای دنیای گرافیک است که در فتوشاپ می‌توان به سادگی انجام داد. در این مطلب طراحی لوگو سه بعدی در فتوشاپ را از ابتدا تا انتها با هم بررسی می‌کنیم.

ایده پردازی برای طراحی لوگو

پیش از طراحی لوگو سه بعدی، باید به حال و هوایی که قصد دارید با دیدن آن ایجاد شود خوب فکر کنید. لوگو سه بعدی برای شرکت‌ها و کسب و کارهایی مناسب است که به چیزی بیش از یک شکل ساده برای تعریف داستان خود و ارتباط با مخاطب نیاز دارند.

بنابراین، قبل از اینکه به طراحی نمونه لوگو در فتوشاپ بپردازید، باید ایده‌های مختلف را خوب بررسی کنید تا به طرح دلخواه خود برسید. برای این کار می‌توانید نمونه‌ کارهای طراحان مختلف و دیگر شرکت‌ها را ببینید. در گوگل و اینستاگرام و دیگر شبکه‌های مجازی برای الهام گرفتن جست‌وجو کنید. وقتی که مسیر طراحی خود را انتخاب کردید، کاغذ و قلم به دست بگیرید و هرچه در ذهن می‌آید روی آن بکشید.

وقتی که به طرح دلخواه خود رسیدید، نوبت به ترسیم آن در فتوشاپ و طراحی لوگو سه بعدی می‌رسد.

طراحی لوگو سه بعدی در فتوشاپ

طراحی لوگوی سه‌ بعدی در فتوشاپ در واقع دو مرحله اصلی دارد. در مرحله اول یک لوگوی دوبعدی را در محیط برنامه طراحی می‌کنیم و در مرحله دوم لوگو را با استفاده از ابزارهای فتوشاپ سه‌بعدی می‌کنیم.

موکاپ متن و لوگوی سه بعدی

در این مطلب شاهد مجموعه قالب لایه باز موکاپ متن و لوگوی سه بعدی (3D) با طرح سفید مناسب جهت استفاده و ویرایش در نرم افزار فتوشاپ می باشید. این مجموعه شامل 8 طرح لایه باز افکت متن 3D است که در قالب فایل های psd بر روی سایت بارگذاری شده اند. با اجرای فایل های psd در نرم افزار فتوشاپ خیلی راحت می توانید نسبت به ویرایش و سفارشی سازی آن ها اقدام کنید. موکاپ ها به صورت Smart Object ایجاد شده اند که بواسطه این ویژگی فقط با چند کلیک قادر به جایگذاری متن و لوگوی خود در این قالب های آماده خواهید بود. همچنین قالب ها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای سایز و ابعاد 2250 × 3000 پیکسل و رزولوشن 300Dpi هستند که همگی مناسب جهت ایجاد طرح و تصاویری با وضوح تصویر بالا می باشند.

ریدیزاین لوگو یا همان طراحی مجدد لوگو فرآیندی است که با حفظ ساختار اصلی و مفاهیم لوگو قبلی، تغییراتی را روی لوگو اعمال می‌کنند که بیشتر این تغییرات آپدیتی از لحاظ ظاهری هستند که در وهله اول موجب زیباتر سازی لوگو شده و در وهله دوم بر اساس نیاز امروزی جامعه و بالا رفتن استانداردها و سطوح طراحی لوگو مدنظر را آپدیت می‌کند.

طراحی هویت بصری

طراحی هویت بصری گام اصلی موفقیت و رشد هر برندی است. در صورتی که هویت بصری بطور اصولی طراحی شود شخصیتی قدرتمند و قابل اعتماد از کسب و کارتان نشان می دهد. شخصیتی که ماندگاری، محبوبیت و توسعه برند را به ارمغان می آورد. از طرفی هویت بصری لازمه ی شروع هر برند یا کسب و کاری است.

هویت بصری برند باعث می شود به شکلی متفاوت و با تمایز از رقبا دیده شوید. هویت بصری ساختاری یکپارچه برای شکل و نمای کسب و کارتان ترتیب می دهد. طراحی این بخش باید به گونه ای باشد که همه اجزای مجموعه شما به شکلی خاص و منحصر بفرد دیده شود.

ایده پردازی و طراحی گرافیک مهمترین بخش هویت سازی برندها است. طراحی خلاقانه و اصولی این بخش باعث تمایز برندها شده و تاثیر زیادی بروی مخاطبان هدف دارد.

هویت بصری یا Visual Identity شامل اجزاء مختلفی است که همگی به شکلی یکپارچه و منظم دیده می شوند. طراحی نشان تجاری، رنگ سازمانی، اوراق اداری، کاتالوگ، پوستر، بسته بندی و عکاسی از جمله عناصر تشکیل دهنده هویت بصری برندها است.

طراحی هویت بصری برند در صورتی موثر است که هویت خلاقانه، اثرگذار و متناسب با نوع محصولات یا خدمات ارائه دهد. اهمیت هویت بصری برند شما زمانی مشخص می شود که نمادها و عناصر گرافیکی برند شما پس از مدتی در ذهن مخاطب ثبت شود. این اتفاق باعث می شود دیدن یا شنیدن بخشی از هویت برند شما یادآور محصول یا فعالیت شما در ذهن مخاطب باشد. این اتفاق خودِ برندسازی است که با تبلیغات تقویت می شود.

دکمه بازگشت به بالا