عمومی

چین به کمک رهبر کره شمالی شتافت

به گزارش اسپوتنیک ، اخیراً گمانه زنی هایی درباره سلامتی رهبر کره شمالی ، کیم جونگ اون ، که تحت عمل جراحی قرار گرفته است و گزارش می شود که چین در حال اعزام تیم پزشکی به کره شمالی برای کیم جونگ اون است. انجامش بده

چین اعلام کرده است که تیمی از متخصصان پزشکی را برای مشاوره به رهبر کره شمالی به کیم جونگ اون ارسال کرده است. هیئتی به سرپرستی یک عضو ارشد گروه بین المللی حزب کمونیست چین ، پکن را به مقصد کره شمالی ترک کرد.

به گفته منابع اطلاعاتی ، این جلسه که از طرف هیئت چینی برگزار شده است به دلیل گزارش های متناقض درمورد سلامتی کیم جونگ اون است.

پیش از این ، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده ادعاهای سلامتی کیم جونگ اون را کذب و دروغ توصیف کرده بود و ادعا کرد که وی شنیده بود که آنها از اسناد قدیمی استفاده کرده اند و برای سلامتی وی ابراز امیدواری کرده اند. او گفت امیدوار است که خوب شود.

کنگ مین سوک سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: “ما هیچ چیزی برای تأیید نداریم و هیچگونه فعالیت غیرمعمول یا غیر منتظره ای را در کره شمالی ندیده ایم.”

پیونگ یانگ با پکن روابط دیپلماتیک دارد و چین از اقتصاد این کشور حمایت می کند و در میان تحریم های سازمان ملل نیازهای اساسی خود را برآورده می کند.

گمانه زنی ها درباره سلامتی کیم جونگ اون در اوایل ماه آوریل پس از آنکه رهبر کره شمالی در روز تولد پدربزرگش ، یکی از مهمترین تعطیلات این کشور ، شرکت نکرد ، آغاز شد. پیونگ یانگ به طور رسمی در مورد سلامتی رهبر کره شمالی اظهار نظری نکرده است ، در حالی که عدم حضور رهبر کره شمالی شایعات بسیاری را در مورد سلامتی وی مطرح کرده است.

310 310

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا