عمومیکسب و کار ویژه

ژل شستشوی صورت چیست؟

آلاینده ها و گرد و غبار، مهم ترین عوامل آسیب به پوست، ایجاد جوش، التهاب، چین و چروک و… هستند، بنابراین انتخاب یک شوینده مناسب نظیر ژل شستشو صورت ویتابلا برای داشتن پوستی سالم اهمیت فراوانی دارد. به دلیل ساده بودن نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت و ژل بهداشتی بانوان ویتابلا مزایای بی نظیر آن، این محصول طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. برای به کاربردن آن فقط باید بعد از تمام شدن یک روز سخت و پر رفت و آمد، آرایش خود را پاک کنید، مقداری از ژل را بر روی پوست صورتتان ماساژ دهید سپس آن را با آب با دمای ملایم بشویید. این محصول را می توانید در انواع و برندهای مختلف مانند ، سی بی، محصولات ویتابلا، درماتیپیک و… با توجه به نوع پوست و نیازتان تهیه کنید.

ژل شست و شوی صورت چیست؟

خرید ، بهترین راه مقابله با آلاینده ها و مشکلات حاصل از آن می باشد. یکی از بهترین فیس واش ها، ژل شست و شوی صورت است که با فرمولاسیون ملایمی که دارد، به خوبی آلودگی ها را از روی پوست شما پاک می کند و به آن اجازه تنفس می دهد. این محصول دارای انواع مختلفی بوده و با آبرسانی و مرطوب کردن پوست، ظاهری شاداب و زیبا به شما هدیه می دهد.

طریقه شست و شوی درست صورت با ژل شستشو

1. پاک کردن آرایش

اگر صورت شما دارای آرایش می باشد، ابتدا صورتتان را با یک پاک کننده مانند آرایش پاک کن، شیر پاک کن، و… کامل تمیز کنید.

2. نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت

نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت بسیار ساده است، فقط باید بعد از خیس کردن صورت با آب ولرم، مقدار مناسبی از ژل را بر کف دستتان بریزید و به صورت دورانی روی صورت ماساژ دهید. سپس بگذارید چند دقیقه روی آن بماند تا تمام آلودگی ها را در خود حل کند. می توانید برای اثر گذاری بیشتر ژل از فیس براش استفاده کنید!

3. استفاده از آب ولرم

شاید شما هم این فرضیه را شنیده باشید که آب داغ منافذ پوست را باز و آب سرد آنها را می بندد. با اینکه این موضوع بار علمی ندارد و تایید نمی شود اما با این حال بهترین دمای آب برای شستشوی صورت ملایم می باشد. بنابراین بعد از استفاده از ژل، صورتتان را با آب ملایم آبکشی کنید.

4. خشک کردن صورت

حتما بعد از شستن صورتتان، آن را با یک حوله نرم به آرامی خشک کنید؛ زیرا وجود قطرات آب روی پوست باعث خشکی آن می شود. بنابراین با یک حوله مناسب، ضربه هایی آرام به پوستتان بزنید تا به طور کامل اثراث خیسی از روی آن پاک شود. توجه داشته باشید هرگز حوله را بر روی پوستتان به خصوص در اطراف چشم نکشید!

5. مرطوب کننده

ساختار ژل های شستشو به گونه ای است که خشکی پوست را برای شما به همراه دارد، به همین دلیل استفاده از یکی کرم مرطوب کننده بعد از شستن صورت بسیار تاکید می شود. اگر خشکی صورت شما بعد از شست و شو زیاد بود، ژل شویندتان را با یک محصول برپایه روغن جایگزین کنید.

6. صورتتان را بیش از اندازه نشویید!

حال که با نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت آشنا شدید، باید این موضوع را در یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد آن، باعث از بین رفتن چربی های مفید صورت و بروز جوش و آکنه می شود. بهتر است با یک برنامه منظم، ابتدای روز و شب ها هنگام خوابیدن صورتتان را بشویید.

نکات مهم شستشوی صورت با ژل

  • مقدار مناسبی از ژل را استفاده کنید؛ زیرا کم بودن باعث تمیز نشدن و به کار بردن زیاد آن سبب هدر رفتن می شود.
  • قبل از اولین استفاده، مقداری از آن را در پشت گوش یا گردنتان تست کنید تا از نداشتن حساسیت به ژل مطمئن شوید.
  • ژل شست و شو را به اطراف چشم و دهانتان نزنید.
  • بعد از شستشو، از پاک شدن کامل ژل از روی صورت مطمئن شوید، زیرا باقی ماندن آن سبب مسدود شدن منافذ پوست می شود.
  • ژل شست و شو، در روزهای گرم تابستان روزی 3 بار و در فصل های معتدل و سرد، روزی 2 بار به کار رود.
  • از ژل های لایه بردار در روز استفاده نکنید.

مزایای استفاده از ژل فیس واش

بعد از آشنایی با نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت، نیاز است از مزایای بی نظیر آن آگاه شوید:

  • پاکسازی کامل پوست
  • از بین بردن جوش و آکنه
  • شفاف کردن پوست
  • تنظیم ph صورت
  • آبرسانی و حفظ رطوبت پوست
  • لایه برداری از صورت
  • دارای خواص ضدباکتریایی و ضد التهابی
  • بستن منافذ باز پوست
  • جلوگیری از ایجاد جوش های سر سیاه
  • ایجاد گردش خون در زیر پوست

انتخاب ژل شستشوی مناسب

همانطور که متوجه شدید نحوه استفاده از ژل شستشوی صورت بسیار ساده می باشد اما برای تاثیرگذاری بیشتر آن نیاز است نوع متناسب با پوست خود را تهیه کنید. برای این کار ابتدا باید نوع پوستتان را بشناسید:

پوست نرمال

اگر از آن دسته افراد خوش شانسی هستید که تعادل چربی در پوست شما به اندازه است، ژل شستشوی سیسپرسا بهترین انتخاب برای شما می باشد. این شوینده ملایم خواص روشن کنندگی، آبرسان، ضد التهاب و ضد لک دارد که می تواند به هر فردی با هر نوع پوستی کمک کند.

پوست چرب

اگر بعد از شست و شوی صورتتان هنور هم آثار چربی روی گونه هایتان مشخص است یا دارای نشانه هایی مانند برق زدن پوست، نماندن آرایش روی آن و داشتن جوش و آکنه هستید، پوست شما چرب می باشد و استفاده از ژل شستشو بسیار به شما توصیه می شود. ژل شوینده پوست چرب درماتیپیک، به شما در کاهش آکنه و مات کردن پوست کمک می کند. همچنین با داشتن ویتامین B6 و عصاره بابونه، شادابی را به چهرتان هدیه می دهد.

نوعی دیگر از پوست وجود دارد که بعد از شستن، پوسته پوسته و ملتهب می شود که به آن پوست پوست خشک می گویند. این افراد برای تمیز کردن صورتشان می توانند از شوینده هایی با آبرسانی قوی مانند ژل پاک کننده ملایم مناسب پوست خیلی خشک سی بی استفاده کنند. این محصول تسکین دهنده و التیام بخش بوده و با فورمولاسیون ملایمی که دارد التهاب و قرمزی صورت شما را از بین می برد.

مختلط

افراد با پوست مختلط، ترکیبی از پوست های چرب، خشک و معمولی را دارند. ژل شستشوی صورت ایوروشه محصولی مناسب برای این افراد می باشد. این ژل علاوه بر از بین بردن التهاب و آکنه پوست، آلودگی ها را کامل از صورت شما پاک کرده و اثرات شاداب کنندگی نیز به همراه دارد. ما در این قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که ژل شستشوی صورت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ پس برای آگاهی از انتخاب بهترین ژل شستشوی صورت با ما همراه باشید.

ویژگی های ژل شستشوی صورت

برای اینکه بهترین استفاده را از ژل شستشوی صورت ببرید بايد ویژگی های آن را به خوبی بشناسید به عنوان مثال اگر پوست چرب شما مستعد آکنه و یا جوش است توصیه می شود از پاک کننده های ژلی به جای دیگر انواع پاک کننده ها استفاده کنید.  زیرا این محصولات دارای وزن سبکی بوده و در عین حال به عمق منافذ نفوذ می کنند.

انواع شوینده صورت چیست؟

شوینده های صورت در انواع و اقسام مختلفی تولید و توسط برند های مختلف پوستی به بازار عرضه شده اند. به همین دلیل برای انتخاب شوینده مناسب صورت بهتر است ابتدا با انواع آن آشنا شوید و بدانید کدام نوع برای پوست شما مناسب است.

شوینده صورت کرمی

همان گونه که از اسم آن مشخص است شوینده صورت کرمی بافت غلیظ و کرمی مانند دارد. در فرمولاسیون این نوع شوینده و پاک کننده های صورت مرطوب کننده وجود دارد که برای افراد دارای پوست خشک و حساس بهترین گزینه هستند. شوینده صورت کرمی بدون از بین بردن چربی مورد نیاز پوست آن را تمیز می کند.

شوینده صورت روغنی

شوینده های صورت روغنی مناسب برای پاک کردن میکاپ و آلودگی هایی که در چربی حل می شوند هستند. شاید تصور کنید این شوینده مناسب پوست چرب نیست اما این طور نیست شوینده صورت روغنی از ترشح چربی اضافه پوست جلو گیری کرده و پوست را آبرسانی می کند و استفاده از این نوع شوینده صورت برای انواع پوست مناسب است.

ژل شستشوی صورت

ژل شستشوی صورت از دسته های شوینده های شفاف و بر پایه آب است. این محصول مناسب برای رفع سبوم و ناخالصی های پوست می باشد همچنین ژل شستشوی صورت پوست را از انواع باکتری و آکنه پاکسازی می کند. فرمولاسیون این نوع شوینده های صورت به گونه ای است که موجب باز شدن منافذ پوست و شادابی آن می شوند.

فوم شستشوی صورت

شوینده های صورت فومی که به آن فوم شستشوی صورت نیز می نامند، در میان دسته های ژلی و کرمی قرار می گیرند. این خاصیت برای پوست های مختلط بسیار مفید است. مواد تشکیل دهنده این نوع شوینده و پاک کننده های صورت در زمان استفاده به یک کف غلیظ تبدیل می شوند. قدرت پاک کنندگی این محصول با ژل شستشوی صورت برابری می کند. اگر بعد از یک روز طولانی برای پاک کردن میکاپ یا ضد آفتابتان به دنبال یک شوینده صورت مناسب هستید فوم شستشو بهترین انتخاب است.

دکمه بازگشت به بالا