کاهش هفت درصدی فوت ناشی از کرونا در هفته دوم خرداد/ هشدار درباره شیوع کرونای جهش‌یافته


سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در هفته دوم ژوئن شاهد کاهش 7 درصدی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بودیم ، تکرار تجربه روزهای سخت گذشته را شاهد خواهیم بود.

به گزارش دکترنامه ، دکتر سیما سادات لاری ، در مورد وضعیت فعلی بیماری کوید 19 در کشور گفت: در هفته دوم خرداد ماه شاهد کاهش 3.6 درصدی تعداد بستری در کوید 19 ، کاهش 7 درصدی تعداد بیماران بستری در بیمارستان بودیم. . مرگ و میر و 2.7 درصد کاهش. تعداد مراجعه به صورت سرپایی مثبت از کرونا بیشتر از هفته قبل بود.
وی افزود: بیشترین شیوع بیماری بیماری کرونا قلب در کشور هفته گذشته در استان های چهارمحال و بختیاری ، ایلام ، خوزستان و هرمزگان و همچنین بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 در استان های البرز ، قزوین ، چهارمحال بود. . و بختیاری و آذربایجان شرقی گزارش شده است.
لاری ادامه داد: متأسفانه گرچه روند نزولی در موارد بیماری Covid 19 در هفته گذشته نیز ادامه داشت ، اما کاهش موارد بیماری در کشور بسیار کند بوده و در برخی از استانها متوقف شده است که می تواند نگرانی جدی برای ما تلقی شود.
لاری گفت: طبق مطالعات اخیر ، میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی در این کشور حدود 70 درصد است ، دور از حد مطلوب.
وی افزود: این در حالی است که میزان اجرای توصیه های بهداشتی در برخی از استان ها مانند سیستان و بلوچستان ، ایلام ، همدان ، کردستان و آذربایجان غربی بسیار کمتر از میانگین کشوری است.
وی ادامه داد: در هفته دوم خرداد ماه 1333 مورد تهیه ، توزیع ، عرضه و فروش مواد غذایی و مراکز عمومی و کارگاه های کشور به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پس از اخطار پلمپ شد.
به گزارش وبدا ، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: “همانطور که قبلاً اطلاع داده ایم ، متأسفانه در برخی از شهرهای قرمز با شیوع ویروس کرونا در هند و آفریقای جنوبی روبرو هستیم ، که مطمئناً تجربه روزهای سخت در صورت سلامتی را تکرار می کند. پروتکل ها دنبال نمی شوند. ” .
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا