سلامت و دانش

کدام روش جراحی زیبایی و لیفت ران پا و باسن مناسب تر است؟

افزایش سن و جاذبه دو عاملی هستند که می توانند در طول سال ها تغییرات زیادی در شکل بدن ایجاد کنند. حتی اگر تغییر وزن شدید را تجربه کنید، باز هم اثرات آن را بیشتر از قبل احساس خواهید کرد. ممکن است متوجه شوید که باسن شما افتاده یا برآمدگی‌ها و برجستگی‌هایی روی ران‌هایتان وجود دارد که باعث تغییر شکل آن‌ها می‌شود. در برخی موارد ممکن است در حال ورزش و پیروی از یک رژیم غذایی سالم باشید، اما باز هم به نتایج و فرم بدنی دلخواه نرسیده باشید.

لیفت ران

ران پلاستی یک جراحی زیبایی تهاجمی است که پوست و چربی اضافی را از ناحیه ران پاک می کند.

دلیل اصلی انجام جراحی لیفت مفصل ران فرم دادن و صاف کردن ناحیه ران بعد از کاهش وزن است. برخی افراد این جراحی زیبایی را صرفا برای داشتن اندامی زیباتر انجام می دهند که با پوشیدن مایو و شورت احساس زیبایی بیشتری داشته باشند.

اگر بخواهیم از فواید مختلف جراحی لیفت ران صحبت کنیم، به عنوان مثال می توان به اعتماد به نفس بالا، رفع جوش و توده زیر پوست ران و … اشاره کرد.

اگر قصد دارید پس از کاهش وزن و کاهش وزن، لیفت ران را انجام دهید، پزشک به شما توصیه می کند که حداقل 6 ماه قبل از جراحی وزن ثابتی داشته باشید و به وزن دلخواه خود برسید. این به این دلیل است که نوسانات وزن می تواند بر نتیجه جراحی لیفت لگن تأثیر منفی بگذارد.

انواع تمرینات لیفت ران چیست؟

افتادگی پوست و چربی اضافی در ناحیه ران ناشی از کاهش وزن یا افزایش سن را می توان با کمک جراحی زیبایی لیفت لگن اصلاح کرد. اما این جراحی روش متفاوتی دارد که در آن با ایجاد برش های مختلف نتایج متفاوتی به دست می آید. پزشک به شما کمک می کند تا بهترین نوع جراحی را برای دستیابی به بهترین نتایج انتخاب کنید. در ادامه به معرفی انواع لیفت ران می پردازیم.

قسمت داخلی ران را بلند کنید

لیفت داخلی ران رایج ترین شکل این جراحی زیبایی است. در این روش، جراح با ایجاد برشی از کشاله ران تا زانو یا پشت ناحیه ران، پوست افتادگی ران را برمی دارد.

مینی لیفت ران

بسته به نیازها و اهداف فردی شما، جراح شما ممکن است مینی لیفت ران را انتخاب کند. این روش به برش های کمتری نسبت به سایر انواع لیفت مفصل ران نیاز دارد و تنها شامل ایجاد برش در ناحیه کشاله ران است. اگر فقط می خواهید قسمت بالای ران را ترمیم کنید، جراحی مینی لیفت ران برای شما موثرتر خواهد بود.

لیفت خارجی (دو طرفه) ران

در برش جراحی قسمت خارجی ران، قسمت خارجی ران جراحی می شود. این روش شامل یک برش است که از کشاله ران شروع می شود، سپس به سمت خارج به لگن و کمر کشیده می شود.

لیفت عمودی ران

اگر نیاز به برداشتن پوست اضافی روی کل ران دارید، ممکن است لازم باشد ران را به صورت عمودی بلند کنید. این جراحی نیاز به یک برش بزرگتر تا پایین زانو دارد. ممکن است پزشک شما این نوع جراحی را به دلیل خطرات و عوارض جانبی زیاد توصیه نکند.

لیفت ران با لیپوساکشن

در برخی موارد، پوست ران ممکن است خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. در چنین مواردی، جراح ممکن است علاوه بر جراحی لیفت ران، لیپوساکشن را برای حذف سلول های چربی اضافی و جلوگیری از افتادگی پوست توصیه کند.

لیفت باسن

لیفت لگن نوعی جراحی است که در آن باسن از طریق تزریق چربی، پروتز، برداشتن پوست اضافی و لیپوساکشن شکل می‌گیرد. لیفت مفصل ران معمولا به دلیل افتادگی باسن انجام می شود. دلیلی برای این کاهش وجود دارد. همانطور که همه می دانیم پیشگیری بهتر از درمان است. همیشه دلایل افتادگی باسن را بدانید و با مشاهده تعدادی از مشکلات می توانید تا حدودی از آنها پیشگیری کنید. یکی از رایج ترین انواع جراحی لیفت لگن برزیلی است. در این روش از چربی اضافی بدن برای حجم دادن به باسن استفاده می شود. همچنین نسبت به سایر روش ها و مواد مورد استفاده مانند پروتزهای سیلیکونی موثرتر و سالم تر است.

با این حال، سایر تکنیک های لیفت مفصل ران ممکن است مناسب باشند. در جراحی لیفت مفصل ران، پوست و بافت شلی که باعث افتادگی باسن می شود برداشته می شود تا باسن گردتر و صاف تر به نظر برسد. این جراحی گودی ها را اصلاح می کند اما اندازه و برآمدگی باسن را افزایش نمی دهد.

انواع جراحی لیفت لگن

جراحی لیفت لگن انواع مختلفی دارد که جراح در جلسه مشاوره به شما توضیح می دهد. برخی از این جراحی ها صرفاً لیفت مفصل ران هستند، در حالی که برخی دیگر برای افزایش سایز باسن طراحی شده اند.

لیفت مستقیم باسن

افرادی که می خواهند از شر افتادگی پوست و بافت باسن خلاص شوند و می خواهند باسنشان سفت به نظر برسد، می توانند این روش جراحی لیفت لگن را انتخاب کنند. عوامل مختلفی مانند افزایش سن، نوسانات وزن، بارداری یا عوامل ژنتیکی می توانند در افتادگی باسن نقش داشته باشند.

عملی که اکثر افراد برای کاهش وزن انجام می دهند، حجم و اندازه باسن را افزایش نمی دهد، بلکه فرم باسن را زیبا می کند و گودی را صاف می کند. در طی این جراحی، جراح برشی در امتداد ناحیه بالا یا پایین هر دو طرف باسن ایجاد می کند تا بافت شل و پوست باسن را از بین ببرد.

بزرگ شدن لگن با پروتز

در این روش اندازه و بیرون زدگی باسن با قرار دادن پروتز سیلیکونی در زیر بافت باسن انجام می شود که باعث بهبود فرم باسن نیز می شود. در حال حاضر هیچ پروتزی مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای استفاده در ایالات متحده وجود ندارد.

لیفت لگن برزیلی

لیفت باسن برزیلی نوعی جراحی انتقال چربی (تزریق چربی) است که در آن شکل و اندازه باسن بدون استفاده از پروتز بهبود می یابد. در این روش چربی اضافی باسن، شکم، کمر و ران ها با استفاده از لیپوساکشن برداشته شده و مقداری از این چربی به باسن تزریق می شود.

برای اینکه کاندیدای لیفت لگن برزیلی باشید، باید به اندازه کافی چربی اضافی در ناحیه دیگری از بدن خود داشته باشید تا جراح آن را برای تزریق خارج کند. خاصیت ارتجاعی خوب پوست لگن نیز عامل مهمی در این جراحی است، زیرا لیفت ران برزیلی باعث بهبود افتادگی پوست نمی شود.

کدام جراحی برای لیفت مفصل ران و ران بهتر است؟

مانند هر عمل زیبایی، یافتن یک جراح معتبر و با تجربه برای انجام این جراحی بسیار مهم است. این اولین قدم در تصمیم گیری برای اینکه کدام روش جراحی برای شما مناسب است است. به غیر از جراحی، جراحی بزرگ کردن و بزرگ کردن مفصل ران به استعداد ذاتی جراح و جنبه زیبایی شناسی بالایی نیاز دارد. بنابراین، پیدا کردن یک جراح با تجربه که بتواند تصاویر قبل و بعد از جراحی قبلی را به شما نشان دهد، مهم است.

چقدر طول می کشد تا نتایج را ببینید؟

بهبودی کامل جراحی لیفت ران چند هفته طول می کشد، بنابراین باید برنامه کاری خود را با توجه به مدت زمان بهبودی تنظیم کنید. همچنین باید حداقل تا 6 هفته پس از جراحی از بلند کردن اجسام سنگین یا ورزش های سنگین خودداری کنید. در این مدت باید پاهای خود را تا حد امکان بالا نگه دارید و پس از چند روز می توانید خارج شوید. تورم مچ پا نیز طبیعی است زیرا حرکت شما به تدریج افزایش می یابد.

در لیفت هیپ، از سرگیری فعالیت های روزانه و ورزش تا 6 هفته پس از جراحی طول می کشد. تورم و التهاب پس از چند ماه جراحی به طور کامل برطرف می شود و شما می توانید نتایج نهایی را 6 ماه پس از عمل مشاهده کنید.

دکمه بازگشت به بالا