سلامت و دانش

کرونا در فارس هر ساعت یک قربانی می‌گیرد

دکترنامه / فارس ویروس کرونا در فارس تقریباً هر ساعت یک قربانی می کشد! افرادی که در واقع قربانیان غفلت و غفلت از اقلیت جامعه نسبت به اقدامات بهداشتی هستند. این آمارها نشان می دهد که نیاز همه شهروندان در تبلیغ انطباق با پروتکل ها برای شکستن زنجیره انتقال تاج است.

استان فارس که طی هشت ماه گذشته و طبق آمار در مقایسه با سایر استانها در مبارزه با ویروس کرونا وضعیت بهتری داشته است ، اکنون تلخی فداکاری تعداد زیادی از شهروندان را احساس می کند. این واقعیت که باید علت را جستجو کرد ، در رفتار غیراصولی اقلیت جامعه است.

به گزارش دکترنامه ، در 24 ساعت منتهی به صبح 5 آبان ماه ، تعداد قربانیان بیماری عروق بیماری کرونا قلب در استان فارس به 21 نفر رسید ، به این معنی که هر ساعت حدود یک نفر جان خود را از دست می دهد. مرگی که گاهی اوقات به شکل نان سازی در می آید و برای یک خانواده به چالشی جدی تبدیل می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، دوشنبه پنجم آبان ماه در جلسه اعلام وضعیت آماری بیماری عروق بیماری کرونا قلب در استان فارس ، با ابراز تاسف از افزایش تعداد قربانیان به 21 نفر و تأکید کرد: تا زمانی که به تغییر رفتار اکثر افراد در چهره نگاه نکنیم شرایط بیماری کرونا.

دکتر. عبدالرسول همتی با اشاره به اینکه آمار روز گذشته مرگ 14 بیمار ویروسی کرونا را در فارس نشان داد ، گفت: افزایش تعداد بیمارانی که به کرونا تسلیم شده اند یک هشدار بسیار بسیار جدی است و امیدواریم مردم متوجه خطر سهل انگاری آنها شوند. محاصره باش ، باش

وی با بیان اینکه بیماری عروق بیماری کرونا قلب و کنترل بیماری تنها از طریق شکستن زنجیره انتقال امکان پذیر است ، گفت: “ما معتقدیم که پیروی از اقدامات بهداشتی از خود ، خانواده و جامعه ما محافظت می کند.”

همتی تعداد قربانیان تاج در فارس را 1306 نفر اعلام کرد و افزود: تا صبح امروز 1343 نفر به دلیل تاج در بیمارستان فارس تحت درمان بودند و حال 174 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری بیش از 350 هزار نمونه از افراد گرفته شده است ، افزود: از این تعداد تاکنون 79 هزار و 193 مورد مثبت ثبت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین اعلام کرد تعداد بیماران ویروسی کرونا در استان که از زمان شیوع بیماری با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده و یا در خارج از منزل جدا شده اند ، 66187 معادل 84٪ بیماران بوده است.

مرکز جدید تشخیص و درمان ویروس کرونا در شیراز

وی در ادامه از بروزرسانی مراکز سرپایی برای تشخیص و درمان ویروس کرونا به عنوان یکی از مهمترین تصمیمات ستاد دانشگاه برای مبارزه با ویروس کرونا برای بهبود فرایندهای ارائه خدمات خبر داد و افزود: قبلاً این چهار مرکز در شیراز از جمله یک مرکز باغ در گلستان ، حضرت مرکز ابوالفضل (ایالات متحده آمریکا) در بلوار نصر ، مرکز توحید در دروازه کازرون و مرکز فاطمه زهرا (آمریکا) ، همت جنوبی جنوبی در شیراز و مرکز شهر خدمات خود را در این منطقه ارائه می دهند که از 8 صبح تا 10 شب فعال است.

معاون بهداشت دانشگاه با معرفی مراکز جدید اضافه شده در شیراز و بیان اینکه آنها از ساعت 8:00 تا 14:30 فعال هستند ، گفت: در این مرحله جدید ، مرکز خدمات جامع سلامت شهید سلطانی در خیابان قصر آل دشت ، هور ریاحی ، ساعت 10 جام امام علی (آمریکا) در پارک شقایق و گل سرخ در بزرگراه شهید دوران شیراز فعال شده است.

وی همچنین گفت: داریون پوسکاسماس واقع در شهر داریون ، مفتاحی در شهرک شهید مطهری ، موسی بن جعفر (آمریکا) که در جاده لاله ، بهارستان در شهر میانرود و امام رضا (آمریکا) واقع در جاده فراشبندی واقع شده است ، خدمات دوچرخه را نیز ارائه می دهند . دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای درمان افرادی که مشکوک هستند و علائم ویروس کرونا را دارند ، اضافه شده است.

همتی افزود: با اضافه شدن مراکز جدید تعداد مراکز تشخیص و درمان ویروس کرونا سرپایی در استان به 53 مرکز افزایش یافته است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از برنامه ریزی برای پیوستن به مرکز خدمات جامع سلامت صدرا طی 10 روز آینده برای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین صبح روز دوشنبه ، ششم آبان ماه از احتمال نهایی شدن ظرفیت تخت عروق بیماری کرونا برای بیماران دولتی در مراکز دولتی در استان فارس خبر داد و خواستار اندیشیدن و اجرای اقدامات استفاده از ظرفیت بیمارستان های بخش خصوصی شد. .

دکتر مهرزاد لطفی ، در نشست دانشگاه شیراز علیه علم پزشکی کرونا ، خواستار تأکید بیشتر بر لزوم تنظیم رفتار شهروندان با روشهای بهداشتی ناشی از تاج شد.

به گزارش دکترنامه ، کارشناسان معتقدند که هر شهروند باید مسئول سلامتی دیگران باشد و اگر این باور شکل گرفته و تقویت شود که هر یک از ما و رفتار ما با رعایت دقیق قوانین ، مسئول بیماری یا حتی مرگ است. ما هموطنان خود هستیم ، قطعاً در شکستن زنجیره انتقال بسیار موثر خواهیم بود.

ادامه سهل انگاری و رفتار پرخطر کسانی که پروتکل های بهداشتی را در برابر ویروس کرونا رعایت نمی کنند ، قطعاً سلامتی همه را به خطر می اندازد. بنابراین ، تأکید شده است که شهروندان با رعایت نکات بهداشتی ، باید از افراد غیرمسئول شکایت کرده و دیگران را به صورت روشها توصیه و تشویق کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا