عمومی

کشتی‌های بیشتری باید در آتش بسوزند تا فرماندهان آمریکایی برای ایمن‌سازی ناوها به خود آیند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، یکشنبه شب ، آتش سوزی بر روی عرشه کشتی جنگی آمریکایی “USS Benham Richard” به یک بمب خبری در بین رسانه ها تبدیل شد.

این کشتی چند میلیارد دلاری در سال 1988 به نیروی دریایی پیوست و بخشی از دستگاه نظامی آمریکا علیه چین بود. غیرفعال کردن این کشتی جنگی احتمالاً تأثیر منفی بر نیروی دریایی ایالات متحده خواهد گذاشت.

در حالی که رسانه های بزرگ آمریکایی از انفجار و سپس آتش سوزی در عرشه کشتی خبر دادند ، پنتاگون در مقابل این تصادف سکوت کرد. از طرف دیگر ، رسانه های وابسته به وزارت دفاع ایالات متحده به دلایل نامعلوم سعی در کشف علت آتش سوزی دارند. گرمای آتش به حدی بود که به سازه های فلزی آسیب رساند و وسایل نقلیه پارک شده روی عرشه را ویران کرد. حتی گفته می شود که میزان خسارت و تخریب آن چنان گسترده است که به نظر می رسد پس از فروکش کردن آتش ، این کشتی گرانقیمت ارزش تعمیر ندارد.

آتش سریال به کشتی های آمریکایی

فوربس گزارش داد: “اگرچه علت این سانحه هنوز ناشناخته است ، اما باید توجه داشت كه آتش سوزی در عرشه کشتی آمریكایی بی سابقه است و برای نیروی دریایی ایالات متحده مشكلات جدی ایجاد كرده است.”

طی چند ماه گذشته ، چندین کشتی تحت تعمیر آتش گرفتند و پنتاگون به جای ایجاد هرگونه تغییر ، مشکل را حل کرده است.

فرماندهان نظامی ترجیح می دهند از وقایع مشابهی مانند آتش سوزی ناو هواپیمابر روسی دریاسالار کوزنتسوف در دسامبر سال گذشته و برخورد هواپیمای چینی لیائونینگ با اتحاد جماهیر شوروی در همان تاریخ ، خوشحال باشند.

براساس این گزارش ، عدم تحرک نیروی دریایی ایالات متحده – حتی پس از چندین هشدار و تماس نزدیک با سایر کشتی ها – غیرقابل توصیف و دشوار بود. آتش سوزی روی ریچارد بنامبوات کاملاً غیرقابل اجتناب است و هنگام رعایت اصول اساسی جلوگیری از آتش سوزی ، آتش سوزی در کنار کشتی بسیار نادر است.

به گفته Forbes ، با وجود این که نیروی دریایی آمریکا قصد دارد نیروهای خود را پس از دو حادثه مشابه در سال 2017 آموزش دهد ، از سال 2012 ، تجهیزات قابل توجهی در یک آتش سوزی کاملاً قابل پیشگیری سوخته و انرژی کمتری برای بهبود این عمل بهبود یافته است. استفاده شده است.


بیشتر بخوانید:

پنتاگون درباره این حادثه در کشتی آمریکایی سکوت کرد

آخرین اخبار و تصاویر مربوط به انفجارها و آتش سوزی های ناوهای جنگی آمریکا


وی گفت: “متأسفانه نیروی دریایی برای بهبود این عمل تصمیم جدی نگرفته است.” آتش سوزی و تصادفات غالباً اتفاق می افتد که باعث حادثه کشتی سازی و مرگ ملوانان می شود تا یک فرمانده لشکر آگاه شود و از وقوع این واقعه جلوگیری کند. اگر به علت عدم رعایت اصول اساسی پیشگیری و در نتیجه عدم رعایت قوانین حادثه دیده شود ، باید کلیه عاملان ، از دریاسالار تا رده های پایین تر ، سریعاً اخراج شوند.

فوربز خاطرنشان كرد كه USS Fitzgerald شدید همان تصادف را در سال 2017 داشت: “فرصتی برای فرماندهان نیروی دریایی وجود دارد كه از بروز حوادثی مانند آن برای Bonham Richard جلوگیری كنند.” چند سالی که فیتزجرالد را تعمیر کرد ، فرمانده کشتی چنان نگران بود که در یادداشت پنهانی به مقامات ارشد ، نوشت که 15 آتش سوزی در عرشه کشتی جنگی رخ داده است. “مهار آتش سوزی با تأخیر و ناکافی ، آتش سوزی شدید بر روی عرشه ، احتراق مواد قابل احتراق ، تشخیص آتش سوزی که قبلاً گزارش نشده بود و آتش زدن تجهیزات کشتی در آتش” از جمله مواردی است که وی تصدیق کرد.

فوربس در پایان نوشت: برای تجهیز کشتی بنهام ریچارد برای پرواز و فرود نسل جدید هواپیماهای جنگی F-35B ، مبلغ 250 میلیون دلار هزینه شده است و اکنون همان مبلغ برای تأمین امنیت این کشتی که تحت تعمیر و نگهداری است ، باید برگردانده شود.

انتهای پیام / 4106 /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا