سلامت و دانش

کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO جهت تقویت توان کشور برای مقابله با کرونا

به گزارش شفاف، این کمک هزینه امروز سه شنبه طی مراسمی توسط دکتر سیدجعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران و آقای هیروتاکا متئو، کاردار سفارت ژاپن در جمهوری اسلامی ایران، با حضور دکتر جلال نائلی معاون روابط بین الملل با امضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

بر اساس این پروژه 6.3 میلیون دلاری، شش دستگاه MRI برای افزایش ظرفیت پاسخگویی به کووید-19 در کشور خریداری خواهد شد. این دستگاه‌ها در بیمارستان‌های دولتی استان‌های تهران (2 دستگاه)، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری نصب می‌شوند و تمامی مراحل آماده‌سازی، تحویل و آموزش آن‌ها بر عهده نمایندگان سازمان بهداشت جهانی خواهد بود. .

دکتر. جعفر حسین ضمن تشکر از کمک های مالی دولت و سفارت ژاپن برای بهبود نظام سلامت کشور در مقابله با کووید-۱۹، گفت: این کمک ۶.۳ میلیون دلاری پاسخی موثر از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران است. به “دستگاه MRI که سازمان بهداشت جهانی با این کمک مالی خریداری می کند نه تنها برای پاسخ به کووید-19 خدمت می کند، بلکه در دراز مدت برای سایر بیماری ها نیز استفاده خواهد شد.”

ماتسئو، کاردار سفارت ژاپن در ایران گفت: آلودگی به ویروس کرونا به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است و نه تنها جان انسان ها، بلکه اقتصاد جهانی را نیز به خطر می اندازد. از ابتدای شیوع این بیماری، دولت ژاپن یک واکنش فوری را برای نجات جان انسان‌ها و به حداقل رساندن تأثیرات اجتماعی و اقتصادی این بیماری ضروری دانست.»

وی گفت: معتقدم این شش دستگاه MRI از طریق تشخیص و درمان آن در نقاط مختلف کشور به جلوگیری از گسترش بیشتر عفونت کروناویروس کمک خواهد کرد.

ماتسئو تاکید کرد که تقویت بخش سلامت یکی از اولویت های اصلی سفارت است. وی خاطرنشان کرد: دانش و فناوری ژاپن در این زمینه می تواند نقش اساسی در تقویت روابط ایران و ژاپن داشته باشد.

پس از پایان مراسم، دکتر. نایلی معاون اداره روابط بین الملل وزارت بهداشت با تشکر از این کمک های مالی دولت ژاپن و همچنین حمایت های قبلی از وزارت بهداشت ایران ابراز امیدواری کرد که همکاری های فعلی و آتی بتواند به نیازمندان کمک کند. آنها کمک می کنند، آنها کمک می کنند.

کاردار سفارت ژاپن در ایران همچنین از تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه ایران و سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کووید-۱۹ تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که جهان به زودی بر این شیوع غلبه کند. چالش های ناشی از این همه گیری

از زمان ظهور کووید-19 در اوایل سال 2020 (اواخر سال 2009)، دولت ژاپن حدود 34 میلیون دلار برای حمایت از ایران در مبارزه با این بیماری همه گیر از طریق آژانس های مختلف سازمان ملل، از جمله سازمان بهداشت جهانی، برنامه توسعه سازمان ملل متحد، سازمان بین المللی مهاجرت اختصاص داده است. کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، برنامه جهانی غذا، و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر کمک کرده اند. تا به امروز، کمک های مالی از ژاپن شامل سی تی اسکن، سونوگرافی، آنالایزرهای گاز خون شریانی، ونتیلاتورهای ثابت و قابل حمل، و همچنین بخشی از هزینه خرید دستگاه های آنژیوگرافی با هواپیما و سیستم های رادیوگرافی دیجیتال قابل حمل است. دولت ژاپن همچنین در ژوئیه 2021 حدود سه میلیون دوز واکسن Astraznka ژاپن را از طریق مکانیسم Kovacs به ایران تحویل داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا