عمومیکسب و کار ویژه

یادگیری زبان انگلیسی از صفر

امروزه یادگیری زبان انگلیسی یکی از مهمترین نیازهاست. با این حال، بسیاری از افرادی که می خواهند انگلیسی یاد بگیرند در ابتدا احساس سردرگمی می کنند. تعداد دوره های آموزشی، درس های موجود و کتاب های مختلف، اکثر داوطلبان را از یادگیری زبان باز می دارد. در این مقاله سعی داریم شما را با فرآیند رایج یادگیری زبان انگلیسی و برخی اصطلاحات رایج آشنا کنیم، امیدواریم در مسیر یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک و راهنمایی کند.

اگر می خواهید زبان انگلیسی را از ابتدا آموزش دهید، آموزش زبان انگلیسی را از کجا شروع کنید؟

مانند هر مسیر دیگری در زندگی، یادگیری زبان انگلیسی مستلزم دانستن نقطه شروع و مسیر شما قبل از شروع است. بنابراین، ابتدا باید سطح خود را به خوبی بشناسید. شما ممکن است از آن دسته افرادی باشید که دوست دارند از صفر شروع کنند. به طور کلی به سطح ورودی اکثر دوره های ارشد شروع کاذب می گویند. برای تعیین اینکه آیا شما یک مبتدی کاذب هستید یا یک مبتدی واقعی، به سوالات زیر پاسخ دهید:

1- آیا توانایی ساخت جملات انگلیسی را دارید؟

من اصلا نمیتونم جملات جدید بسازم.

من می توانم جملات جدیدی را به زبان انگلیسی بسازم.

من می توانم با کلمات انگلیسی جمله بسازم، اما جملات من دارای اشتباهات گرامری هستند.

2- دایره لغات انگلیسی شما چگونه است؟

خیلی کم یا هیچ.

من درک نسبتا خوبی از کلمات انگلیسی دارم.

من چند کلمه بلدم مخصوصاً در موضوعات خاص و آشنا

3- توانایی شما در استفاده از گرامر انگلیسی چیست؟

خیلی کم یا هیچ

معمولی

من در برخی موضوعات به اندازه کافی خوب هستم و در برخی دیگر نه.

اگر به اکثر سوالات بالا با گزینه اول پاسخ دادید، یک مبتدی واقعی هستید. اگر بیشتر پاسخ های شما گزینه دوم باشد، شما یک زبان آموز متوسط ​​هستید. اگر پاسخ شما گزینه سه بود، شما یک مبتدی کاذب هستید.

البته باید به خاطر داشت که افراد متفاوت هستند. یک مبتدی کاذب ممکن است دایره لغات خوبی داشته باشد اما در استفاده از گرامر مشکل داشته باشد. یا مثلا خیلی از دانش آموزان می توانند مقاله بخوانند اما اصلا نمی توانند صحبت کنند. اکثر افرادی که در دبیرستان انگلیسی خوانده اند و ادامه نداده اند مبتدیان کاذب محسوب می شوند.

اگر یک مبتدی واقعی هستید، می توانید از بسیاری از کتاب های یادگیری زبان استفاده کنید، اما اگر مبتدی هستید، مهم است که ابتدا و به آرامی اصول اولیه زبان خود را بسازید. برخی از کتاب های آموزشی دارای بخش ویژه برای مبتدیان هستند، اما من دو کتاب زیر را توصیه می کنم.

اگر سطحم مبتدی نباشد چگونه می توانم سطح خود را بدانم. برای این یک آزمون تعیین سطح مورد نیاز است. موثرترین آزمون های تعیین محل توسط یک فرد ماهر و آموزش دیده به صورت حضوری انجام می شود و هزینه بالایی دارد، اما آزمون های کتبی و آنلاین نیز به صورت رایگان در دسترس هستند. به عنوان مثال، وب سایت انگلیسی کمبریج چندین آزمون سطح زبان انگلیسی را برای افراد مختلف ارائه می دهد. لینک زیر را دنبال کنید تا در آزمون رایگان سطح زبان عمومی کمبریج شرکت کنید و سطح تقریبی خود را بر اساس چارچوب مشترک زبان های اروپایی بیابید. این در قسمت بعدی توضیح داده خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا