عمومی

یک منبع: واشنگتن قول داده درباره نتایج مذاکرات ژنو پاسخ مکتوب به روسیه بدهد

یک منبع دیپلماتیک مطلع از مذاکرات دیروز روسیه و آمریکا در ژنو گفت که مسکو در برخورد با بحران اوکراین و تحریم های روسیه بر عقلانیت واشنگتن تکیه می کند.

به گزارش دکترنامه، منابع دیپلماتیک روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کردند که هیات آمریکایی در پایان مذاکرات ژنو قول داده اند که هفته آینده به پیشنهاد روسیه مبنی بر تضمین های امنیتی مبنی بر عدم گسترش ناتو در شرق اروپا پاسخ کتبی بدهند.

وی با اشاره به اینکه مسکو به نگرانی های خود در مورد عدم اشاعه ناتو در اروپای شرقی نیاز به پاسخ روشنی دارد، گفت: ما اهمیتی نمی دهیم که از این موضوع اجتناب کنیم یا نپردازیم.

این منبع افزود: هیئت روسی پیشنهاد مسکو (ضمانت های امنیتی) را برای رفع سوء تفاهم ها به طور کامل بررسی کرده است. با این حال، این منبع معتقد است که دستیابی به توافق به نفع روسیه و آمریکا است، در غیر این صورت تهدید امنیت جهان افزایش خواهد یافت.

منابع دیپلماتیک روسی همچنین با اشاره به امتناع هیئت آمریکایی از گفتگو درباره پیوستن کی یف به ناتو بدون حضور نماینده اوکراینی، از “لجاجت” واشنگتن در مورد مسئله اوکراین انتقاد کردند.

این منبع گفت: تصمیم برای اعطای عضویت یا امتناع از اعطای آن در درجه اول با ناتو و ایالات متحده است، نه اوکراین… و نباید از مسئولیت ها اجتناب کرد.

او توضیح داد که مسکو به نگرانی ها در مورد عدم اشاعه ناتو در اروپای شرقی نیاز به پاسخی روشن دارد.

روسیه و ایالات متحده در تاریخ 9 و 10 ژانویه در ژنو برای بحث در مورد پیشنهادات مسکو برای تضمین های امنیتی و پس از آن نشست شورای روسیه و ناتو در بروکسل ملاقات می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا