۱۳۳ فوتی جدید کرونا در کشور / تعطیلات تاسوعا و عاشورا، سفر نروید

سخنگوی وزارت بهداشت از 2،245 تاجگذاری جدید و 133 کشته شدن در این کشور در 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش دکترنامه ، دکتر. سیماسادات لاری اظهار داشت: از دیروز تا امروز ، 24 سپتامبر 2016 ، براساس معیارهای قطعی تشخیص ، 2245 بیمار جدید مبتلا به Covid 19 در کشور شناسایی شدند که از این تعداد 1132 نفر در بیمارستان بستری هستند.

وی اظهار داشت: تعداد کل بیماران Covid 19 بیمار در کشور به 361 هزار و 150 نفر رسیده است.

لری ادامه داد: متأسفانه طی 24 ساعت گذشته ، 133 بیمار Covid 19 جان خود را از دست داده و آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری به 20 هزار و 766 نفر رسیده است.

وی گفت: خوشبختانه 311،365 بیمار بهبود یافته اند یا از بیمارستان مرخص شده اند.

به گفته لری ، 3848 فرد مبتلا به Covid 19 در وضعیت بحرانی قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: تاکنون 3،062،422 تست تشخیصی Covid 19 در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استانهای مازندران ، تهران ، قم ، گلستان ، خراسان شمالی ، اردبیل ، اصفهان ، البرز ، خراسان رضوی ، کرمان ، سمنان ، آذربایجان شرقی ، مارکازی ، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری همچنین اظهار داشت: استان های فارس ، ایلام ، لرستان ، هرمزگان ، زنجان ، قزوین ، آذربایجان غربی ، بوشهر ، همدان ، چهارمحال و بختیاری و همچنین کهگیلویه و بویراحمد نیز در حال آماده باش هستند.

وی با تشریح وضعیت بیماری در استان ایلام گفت: این استان پس از شیوع شدید بیماری ، در خردادماه امسال که تا نیمه اول تیرماه ادامه داشت ، با همکاری بیشتر جامعه ایلام در رعایت پروتکل های بهداشتی و تلاش کارکنان بهداشت و درمان کارکنان پشتیبانی. ” در استان ، ما شاهد شیب نزولی در موارد بیماری و بستری شدن در بیمارستان در روز هستیم. به طوری که تعداد بیماران تحت درمان در استان ایلام در مرداد امسال در مقایسه با تیرماه کاهش 20 درصدی را نشان داد. متأسفانه طی دو هفته گذشته شدت این روند نزولی تا حدودی کاهش یافته است. در حال حاضر شهرهای آبدانان ، ایلام ، دره شهر ، دهلران و مهران در این استان در وضعیت قرمز قرار گرفته اند و شهرهای ایوان ، چرداول و ملک شاهی در معرض خطر بیماری هستند. بنا بر گزارش ها ، شیوع بیماری در شهرهای مهران و ایلام کمی بالاتر از میانگین بروز در استان است که به تبعیت از پروتکل های بهداشتی نیاز به همکاری بیشتر مردم دارد.

لری اظهار داشت: از 9 اوت 3396 پرونده بازرسی اتحادیه ها ، اماکن عمومی و کارگاه های آموزشی در استان انجام شده است که 70 مورد از آنها به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به دستگاه قضایی گزارش شده است و در همین مدت 34 واحد متخلف بسته شده اند.

متأسفانه ، به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ، درصد استفاده از ماسک و پایبندی به پروتکل های بهداشتی توسط کلاس و اماکن عمومی در هفته های آخر مرداد کاهش یافته است. بنابراین میزان پوشیدن ماسک توسط افراد 60.7٪ است ، در اتحادیه های صنفی و اماکن عمومی 63.8٪ است. امید این است که با توجه بیشتر به پروتکل و استفاده حداکثری از ماسک توسط جامعه ، شاهد روند مداوم کاهش موارد عفونت و بستری شدن در بیمارستان و خروج این شهرهای استان از هشدار و وضعیت قرمز بیماری باشیم.

وی همچنین گفت: امیدواریم که مردم این کشور با رعایت سه اصل بهداشتی از جمله شستن دست به طور مرتب ، توجه به دوری جسمی و پوشیدن ماسک ، شاهد عدم موفقیت زنجیره انتقال بیماری در این کشور باشند. علاوه بر این ، در برگزاری مراسم عزاداری برای شهدای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در سراسر کشور ، ضمن تأکید بر لزوم برگزاری مراسم مطابق دستورالعمل مصوب از ستاد ملی تاج ، از همه دانش آموزان و مداحان مکتب ابا عبدالله آل خواستاریم. -حسین (ع) برای جلوگیری از بیماری. تا حد امکان از سفرهای غیرضروری در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورا خودداری کنید تا بتوانیم شاهد محرم درهم آمیختن با شور و شعور حسینی در همه نقاط کشور باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا