سلامت و دانش

۱۴۴ محموله ضدکرونایی از ۲۱ کشور برای ایران / مشکل انتقال کمک‌های مالی به کشور

رئیس جمعیت هلال احمر ضمن تشریح اقدامات مردم برای مدیریت کرونا در کشور و تهیه موارد مربوط به حمایت ، تأکید کرد: ورود جمعیت هلال احمر به کرونا در مرحله اول با کنترل خروجی شهرها و در مرحله دوم تکمیل است. مشکلات زندگی این توسط کورونا انجام شد.

در مصاحبه با دکترنامه ، دکتر کریم همتی وی با اشاره به تلاش های هلال احمر در مدیریت و کنترل کورونا و تهیه کالاهای محافظ مرتبط ، اظهار داشت: از زمان آغاز مقر مبارزه با کورونا در کشور در ماه مارس فعالیت های خود را در کشور آغاز کرد ، جمعیت هلال احمر به این مقر پیوسته است. رئیس جمهور همچنین تأکید کرد که بحث Corona باید به طور خاص بررسی شود. هلال احمر در آن زمان از تمام توانایی های خود استفاده می کند. به این معنا که وزارت بهداشت با تمام توان خود به دلیل انواع بیماری ها و مشکلات ایجاد شده در هیچ کجای کشور امن نیست و مطمئناً خود وزارت بهداشت نمی تواند آنها را مدیریت و کنترل کند. تنها نهادی که از نظر مراقبت نزدیک به وزارت بهداشت است و در عین حال از ظرفیت بالایی نیز برخوردار است ، جمعیت هلال احمر است.

استفاده از ظرفیت هلال احمر در بحران کرونا

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در زمینه لجستیک و پشتیبانی از امکانات خوبی برخوردار است ، افزود: از این ظرفیت در بحران کرونا استفاده شده است. پس از آنکه جمعیت هلال احمر به عضویت ستاد مرکزی مبارزه با کرونا درآمد ، نخستین جلسه هلال احمر در هلال احمر حضور یافت و تأکید شد که هلال احمر باید به طور ویژه در بحث کرونا شرکت کند. البته هلال احمر پراکندگی را آغاز کرده است. به این معنا که همکاران ما برنامه هایی در فضای مجازی دارند و موضوع آموزش عمومی را در دستور کار قرار می دهند و ظرفیت های خوبی ایجاد می شود که به ویژه با ورود ما دیده می شود. تا به امروز ، بیشتر مطالب آموزشی هلال احمر در فضای مجازی ممکن است بیش از 70 میلیون بازدید کننده داشته باشد. در همین زمان ، سیستمی به نام Corona.ir را با هماهنگی سازمان نظام پزشکی آغاز کردیم و به کسانی که در این دوره آموزشی شرکت می کردند ، گواهینامه هایی داده شد و چند میلیون نفر در این دوره شرکت کردند و گواهینامه های آنها صادر شد. این به افراد کمک می کند تا بیماری خود را ارزیابی کنند.

“خانه های هلال” تأسیس شده است

همتی ادامه داد: یک قدم مهم در همه بحران ها آموزش عمومی و بحث در مورد انعطاف پذیری جامعه است. هدف ما ایجاد خانه های هلال احمر است که یک گام بزرگ برای دولت در سال گذشته خواهد بود ، آموزش جامعه و افزایش بهره وری جامعه. از آنجا که نمی توان از بسیاری از حوادث جلوگیری کرد ، در صورت داشتن اطلاعات مورد نیاز ، افراد می توانند بدون استرس دچار حوادث شوند. اقدامات هلال احمر در فضای مجازی ، هم با همکاری سازمان های نظام پزشکی و هم در برنامه های آموزشی که در فضای مجازی برگزار می شود ، می تواند تاب آوری جامعه را برای کاهش استرس جامعه تنظیم کند. به این ترتیب ، این مراحل از روزهای بعد از تعطیلات عید وارد عرصه جدیدی می شوند.

ورود رسمی هلال به بحران و کنترل کرنا از 8 استان بیرون آمد

وی گفت: در همین زمان دولت اعلام کرد که جمعیت هلال احمر به دلیل تعطیلات نوروزی کنترل خروج از شهر را به دست خواهد گرفت. وی ادامه داد: در آن زمان هشت استان ما دارای مشکلات جدی بودند که برخی از آنها استان های پرجمعیت ما از جمله تهران ، قم و البرز اصفهان و سایر موارد بودند که کنترل نتایج این شهرها را به جمعیت هلال احمر واگذار کردند و جوامع هلال احمر با حدود 3500 داوطلب و امدادگر ، راه را برای خروج از شهر کنترل می کنید. در همین زمان ، روابط خوبی با آقای رئیس جمهور برقرار شد و در روزهای اول ما گزارشی از خروج از بزرگراه تهران – قم ارائه دادیم. این ، جمعیت هلال احمر به طور کلی رسما وارد میدان شد

غربالگری کرونا ویروس از 21 میلیون نفر توسط هلال احمر و حواشی فراموش شده

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: “بنابراین ، بیش از 21 میلیون هموطن ، که بیش از 7.5 میلیون وسیله نقلیه داشتند ، توسط نیروهای هلال احمر مورد غربالگری قرار گرفتند.” علاوه بر فیلتر خروجی شهر در هشت استان ، ما همزمان ورودی و خروجی شهرهای دیگر را کنترل می کنیم. به طور کلی ، جمعیت هلال احمر که مدتی است در حاشیه شهر قرار دارد ، فراموش می شود و مردم گرمای پوست سفید هلال احمر را احساس می کنند. براساس این غربالگری ، بیش از 14000 نفر با برخی از علائم Quaid-19 به مراکز درمانی ارجاع شده اند.

برای توزیع موارد محافظت از Corona ، یک کمیته چهار نفره تشکیل دهید

همتی با اشاره به نقش جمعیت هلال احمر در جمع آوری اقلام اهدایی مربوط به کرونا از خارج از کشور یا در داخل کشور ، اظهار داشت: علاوه بر حضور پررنگ مردم در فیلترینگ در ورودی ها و خروجی های شهر ، دبیرکل و نمایندگان جامعه توزیع هلال احمر کالاها از خارج یا در داخل کشور به انجمن هلال احمر و وزارت بهداشت داده می شود. با این حال ، ما باید از تمام ظرفیت های دولت استفاده کنیم تا بتوانیم به افراد نیازمند کمک کنیم. کمیته چهار نفره تأمین یک انبار بزرگ به مقر کرونا را تصویب کرد که از آن نیز استفاده شد. بنابراین تا به امروز کالاهای اهدایی زیادی دریافت می کنیم و بر اساس هماهنگی که انجام داده ایم ، آنها را به وزارت بهداشت می دهیم.

کمک به 21 کشور از طریق 144 محموله به ایران در بحران کرونا

وی با بیان اینکه کالاهای اهدا شده عمدتاً شامل ماسک ، محافظ صورت ، گان و غیره است ، افزود: در یک مقطع به ما ایرانیان مقیم ایالات متحده آمریکا به 70 دستگاه تهویه یا تنفس مصنوعی داده شد. مابقی موارد ما در زمینه تجهیزات محافظ شخصی است. 21 کشور در منطقه Corona به ما کمک کرده اند و 144 محموله مختلف را ارائه داده ایم که بیش از نیمی از آنها از چین وارد شده اند. تاکنون سهم مالی مختلفی ارائه شده است. برخی کمکهای مالی از کشورهایی مانند پاکستان و سوئیس انجام می شود.

مشکلات انتقال ارز ثابت است

همتی با بیان اینکه البته موضوع نقل و انتقالات ارزی به کشور برطرف نشده است ، افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان هماهنگ کننده بین کشورهای خارجی و وزارت بهداشت این کالاها را توزیع می کند. به استثناء بخش مالی ، تقریباً تمام کمکها را به وزارت بهداشت ارائه می دهیم و آن را در کمیته چهار نفره توزیع می کنیم.

4 مرگ هلال احمر به علت کروناویروس

وی تأکید کرد: طبیعتاً افرادی که روی هلال احمر کار می کنند به تجهیزات محافظ شخصی احتیاج دارند و کار ما محافظت از آنها است. بنابراین ، ما به آنها چیزهایی دادیم. متأسفانه ، 30 تا 40 داوطلب هلال احمر با تاج قرارداد بستند و چهار نفر درگذشت که یکی از آنها عضو جمعیت بود. مرگ این افراد که در طول خدمت آلوده شده بودند کار ما را سخت تر کرد. بنابراین ، ما تجهیزات محافظ شخصی را بین آنها توزیع کردیم.

وقتی سوئیس با کلاه آمریکایی مذاکره می کند

وی ادامه داد: ترجیح ما این است که برای خرید اقلام مورد نیاز وزارت بهداشت کمک های نقدی برای رسیدن به جمعیت هلال احمر هزینه کنیم. بنابراین ، در دیدار با سفیر سوئیس ، ما اعلام كردیم كه آنها كانالی را برای نقل و انتقالات مالی باز می كنند. در جریان بحران کورنا ، اعلام شد که به هزار دستگاه تنفس فوری و در مجموع 2،000 نیاز داریم. ما برای تأمین امنیت این دستگاه تمام تلاش خود را انجام می دهیم ، و حتی از شرکتهای مستقر در سوئیس یا سوئیس می خواهیم تا با پولی که در اختیار ماست ، وارد کشورمان شوند ، اما تاکنون نتوانسته ایم این دستگاه را وارد کنید. در همین حال ، از سفیر سوئیس که در جمعیت هلال احمر حضور داشت ، درخواست کردیم که با یک کلاه سوئیسی و نه با کلاه آمریکایی با ما صحبت کند ، اما ما ناموفق بودیم. هنگامی که مشکلات مالی زیادی داریم ، نمی توانیم با همان مبلغ پول دستگاه هایی را وارد کنیم. با این حال ، من به جرات می گویم که ما جزء 10 کشور برتر جهان هستیم و شاید حتی یکی از 5 کشور برتر جهان است که بتوانیم دست خالی را مدیریت کنیم. بخشی از این به خاطر افراد خوبی است که ما داریم و بخشی از کادر درمانی که قربانی می کنند و بخشی نیز به دلیل حمایت بی نظیر مسئولان.

ورود هلال احمر به حوزه مشکلات معیشتی کورونا ایجاد می شود

همتی همچنین گفت: “پس از طی این مدت ، دستورالعمل ها تغییر کردند و ما کنترل ورودی و خروجی شهر را متوقف کردیم.” جمعیت هلال احمر وارد مرحله بعدی می شود. پس از صدور دستور مقام معظم رهبری در مورد مسائل مربوط به معیشت ، جمعیت هلال احمر با توجه به برخی از بیماران که در چارچوب سایر سازمانهای حمایتی نیستند ، کار خوبی را انجام می دهد. با توجه به این ما حدود 500000 بسته بهداشتی ، از جمله تجهیزات حفاظت شخصی ، را به هلال احمر تحویل دادیم ، همچنین حدود 300000 بسته غذایی نیز در استانهای مختلف توزیع کردیم. در این حالت ، اهدا کنندگان کمک می کنند و ما برخی از این امکانات را از طریق کمک های عمومی ارائه می دهیم. در حال حاضر 110 میلیارد تومان کمک های مالی به هلال احمر به مردم داده می شود که 75 میلیارد تومان آن غیر نقدی و 35 میلیارد تومان کمک های نقدی است که از این طریق بسته های حمایتی تهیه می کنیم و به مردم می دهیم.

2.5 میلیارد تومان کمک برای تهیه بسته های معیشتی

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین با بیان اینکه اقلام معیشتی را در بحران کرونا در سه مرحله توزیع کردیم عنوان کرد: مرحله سوم این اقدام چند روز پیش در ورزشگاه آزادی با ظرفیت 12 هزار نفر انجام شد که 2.5 میلیارد دلار کمک به ما کردند. بسته‌های معیشتی را تهیه کردیم که ارزش آن یک میلیون و 200 هزار تومان بود و شامل شش کیلوگرم گوشت و سایر اقلام مورد نیاز جامعه بود. در همین زمان ، هنگامی که وزارت بهداشت اعلام کرد که ما به یک دستگاه تهویه ، داوطلب و اهدا کننده نیاز داریم که به ما در اعلام آمادگی آنها برای خرید 100 دستگاه تهویه کمک کردند و در این حالت ، جمعیت هلال احمر 16 میلیارد تومان کمک مالی کرد که این بیش از نیمی است. از این مبلغ ، به مرکز درمانی داده شد. البته خوشبختانه با وجود تب که فاقد تخت در ICU است ، این دوره نیز گذشت.

هلال احمر روزانه 10،000 لیتر ضد عفونی کننده و 70،000 ماسک تولید می کند

همتی با بیان اینکه در برخی مناطق نیاز به تولید وجود دارد ، افزود: برخی از دوستان از تعطیلات عید تمام وقت کار می کردند و به جایی نرفته بودند و تا امروز 10 هزار لیتر ضد عفونی کننده و بیش از 70 هزار ماسک سه لایه در روز است. این در جمعیت هلال احمر تولید شد. خطوط تولید را فعال می کنیم که به هر دلیلی بسته شده اند. بنابراین مجدداً تولید سالانه هفت میلیون آنژیوچت را که از سال 2015 متوقف شده بود دوباره فعال کردیم.

وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه کورونا ، جمعیت هلال احمر می تواند به عنوان همراه و همکار وزارت بهداشت در خدمت جامعه باشد. من از خدا می خواهم که روح شهدا را که در زمره داوطلبان جامعه هلال احمر است از شهدا در حوزه سلامت خوشحال کند.

تعلیق 5 میلیون دلار کمک مالی برای هلال احمر به دلیل تحریم ها

رئیس جمعیت هلال احمر درباره هزینه های هلال احمر در زمینه تولید کالاها گفت: بیش از 10 میلیارد تومان برای تولید تجهیزات محافظ شخصی هزینه کردیم. البته کمک های معیشتی ما در قالب 110 میلیارد تومان است که توسط افراد اهدا کننده به مردم اهدا می شود. البته حدود 5 میلیون دلار نجات سیل به تأخیر افتاده است که تاکنون نتوانسته ایم این کار را انجام دهیم. در حال حاضر ، این کانال مالی با وجود تمام ادعاهای کشورهای غربی برطرف نشده است. ما حتی پول دوستانه انسانی به ما نداده اند. ترجیح آنها خرید کالای آنجا و انتقال کالا به کشور ما است. البته دسترسی به شرکت ها محدودیت هایی هم دارد که ما هنوز نمی توانیم به آن دست پیدا کنیم.

سازماندهی خیریه ها و افراد مشهور برای جمع آوری کمک های مالی

همتی تأکید کرد: در بخشی که می توانیم به خوبی از آن استفاده کنیم ، این کمکهای خارجی غیر نقدی و کمکهای اهداکنندگان داخلی است. از آنجا که جمعیت هلال احمر برخلاف سالهای گذشته و به خصوص در سیلاب با خیرین و افراد مشهور مشکلاتی را داشتیم ، در این زمان سازمان خیریه به داوطلبان ما بازگشت و به 44 موسسه اجازه تسهیل کار را داد. هر موسسه یا شخصی که خلاف آن عمل کند ، وارد دادستان خواهد شد و حسابهای آنها را می بندد. تعدادی از خیرین کمک می کنند ، و چندین خیریه شامل بیمارستان هستند. این مراحل به رفع مشکلی که در طول جمع آوری و توزیع کمک ها داشتیم کمک می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا