سرنوشت داروهای “فاویپیراویر” و ” رمدسیویر” / 10 برابر شدن ظرفیت واردات واکسن آنفلوآنزا

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه هنوز داروهای “فاویپیراویر” و “خاویار سرخ” در حال بررسی است ، از افزایش 10 برابری واردات واکسن آنفلوانزا در کشور خبر داد.

به گزارش دکترنامه ، دکتر محمد رضا شانزازاز در یک کنفرانس ویدئویی با خبرنگاران با اشاره به تلاش های این سازمان در تهیه عناصر لازم برای مقابله با تاج گفت: اظهار داشت: از کادر پزشکی کشور محافظت کنید. در همین راستا همکاری های متقابل با سایر آژانس ها و وزارتخانه ها حاصل شده است و ما همچنین توانسته ایم از ظرفیت کلاس ها ، بسیج و غیره استفاده کنیم و مردم را به سمت کار سوق دهیم.

وی افزود: در حالی که قبل از شیوع این بیماری ، ظرفیت تولید ماسک حدود 120 هزار تا 150 هزار ماسک در روز بود ، ما توانستیم این ظرفیت را افزایش دهیم تا روزانه دو میلیون ماسک تولید کنیم. ما آن را در اختیار دانشگاههای علوم پزشکی قرار داده ایم تا در صورت لزوم بتوانند مجوز تولید این محصولات را درخواست کنند تا در طی دو یا سه هفته بتوانیم نیاز کشور را برطرف کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در حال حاضر لباس های مورد نیاز کارکنان پزشکی در کشور تولید می شود. با تلاش تولید کنندگان محلی در حال حاضر 6 نوع لباس تولید می شود و قیمت این اقلام یک چهارم کالاهای خارجی است. قبل از فوران Corona روزانه 2000 پوشاک وجود داشت و امروزه این لباس ها از پارچه های ریز و در مقادیر بسیار زیاد ساخته شده است .این پارچه ها توسط سازمان انرژی اتمی تأیید شده و از سطح حفاظت بسیار بالایی دارند. همچنین با تلاش محققان ، امروز فرصتی برای صادرات کیت ها داریم و امیدواریم با انبار لازم بتوانیم صادرات طرفداران را آغاز کنیم.

شانزن ادامه داد: در صنعت فن ، صنایع جهادی را راه اندازی کرده ایم و اکنون نه تنها نیازهای کشور را برآورده کرده ایم بلکه به تدریج به آستانه صادرات رسیده ایم ، اما صادرات به یک انبار مناسب برای استفاده مجدد در پیک های داخلی بستگی دارد. ما قصد داریم مجوزهای صادرات را با همکاران وزارت سکوت تسهیل کنیم. اقدامات خوبی برای تولید داروهای مؤثر و واکسنهای کرونا انجام شده است و امیدواریم در تولید واکسنها و داروهای مورد نیاز برای درمان تاج از جمله کشورهای پیشرو باشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به نقش رسانه در اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی گفت: رسانه ملی و رسانه هایی که در اطلاع رسانی مردم نقش داشته اند باید بتوانند با تاج و تخت مقابله کنند. وسایل و تجهیزات لازم را تهیه کنید. ” نتیجه ، حمایت از رسانه ها و روی کار آمدن مردم بود و ما هیچ مشکلی برای کار کردن مردم نداشتیم و بارها مردم جلوی ما حرکت می کردند و قبل از اینکه بتوانیم پیشنهاد دهیم ، پیشنهادها روی میز ما و در وزارت سکوت بود. بیایید موانع را از جای پای مردم برداریم و اینکه مردم در اثر جو و تلاش رسانه ها حساس شده اند.

آیا فاویپیراویر و خاویار سرخ تصویب شده اند؟

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که از دکترنامه درمورد وضعیت مطالعات روی دو داروی فاویپیراویر و سرخ کاویار استفاده می شود ، گفت: “فاویپیراویر در مراحل نهایی تحقیق است اما برخلاف اطلاعات برخی از همکاران ، آن را دریافت نکرده است. ارزیابی قابل قبول “. اگرچه ما هنوز منتظر نتایج نهایی هستیم ، اما هنوز نتوانسته نتیجه ای را کسب کند. RemedySavir همچنین در سراسر جهان ارائه شده است و جرقه های امید برجسته شده است ، اما نمی توان به طور قطعی در مورد این داروها نظر داد. هر دو دارو در کشور تحت آزمایش های بالینی قرار گرفته اند و در صورت تایید نهایی ، ظرفیت تولید هر دو دارو در کشور وجود دارد. خدا را شکر ما در زمینه داروسازی در کشور توانایی خوبی داریم و مشکل خاصی در زمینه دارو وجود ندارد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری از دکترنامه در مورد روند تولید واکسن کرونا در ایران ، گفت: در زمینه واکسن ، مراکز خصوصی و دولتی در حال انجام تحقیقات هستند و در برخی موارد ما از سایر کشورها پیشی داریم. اما نباید فراموش کنیم که این ویروس رفتاری ویژه دارد ، به همین دلیل تولید واکسن برای آن آسان نیست.

امسال 10 برابر ظرفیت واردات واکسن آنفولانزا

وی همچنین در مورد برنامه های سازمان برای واکسیناسیون در برابر آنفولانزا در کشور گفت: “ما قصد داریم امسال حدود 10 برابر بیشتر واکسن برای بخش بهداشت داشته باشیم تا برای بخش خصوصی و همچنین برای بخش خصوصی.” واکسن باید حداکثر تا تابستان تحویل داده شود. آنفولانزا هر سال تغییر می کند و سال گذشته واکسن امسال قابل استفاده نبود. پیش بینی های لازم در مورد واکسن آنفولانزا انجام شده است ، و ما امیدواریم که بتوانیم این واکسن را از قساوت های ایالات متحده و متحدان آن خارج کنیم. تولید داخلی واکسن آنفلوانزا چندین سال است که ادامه دارد و امیدواریم در سالهای پس از واکسن آنفولانزا از آن استفاده شود.

مشکل در تهیه دارو برای بیماران مبتلا به MPS

شانزن در پاسخ به این سوال که کمبود دارو برای برخی بیماران خاص وجود دارد ، گفت: هیچ مشکلی با داروهای مخصوص بیماران خاص به جز برخی محصولات وجود ندارد که این امر به دلیل فشار تحریم ها است. در برخی موارد ، ما می بینیم که برخی از بیماران یا پزشکان بر تولید مارک های خاصی اصرار دارند ، اگرچه در قانون آمده است که داروهای تولیدی عمومی و داخلی باید تهیه شود تا بیماران دچار استرس نشوند ، بنابراین داروهای این برند تا جایی که می توانیم. . ما ارائه می دهیم هفته گذشته با چند رسانه از چندین داروخانه بازدید کردیم. هر نسخه ای که در دست مردم بود با وجود مشکلات تحریم و حمل و نقل تهیه شده بود. البته در برخی موارد ما قادر به توزیع آنها در همه داروخانه ها نیستیم. این داروها معمولاً داروهای کم مصرف هستند. ما باید استفاده از ارز را در کشور برنامه ریزی کنیم تا بیماران ابتدا به داروهای لازم دسترسی پیدا کنند و سپس مارک های خاصی ارائه شود.

وی افزود: در حال حاضر در تهیه دارو برای بیماران مبتلا به MPS مشکلاتی وجود دارد. اگرچه این پول از برخی شرکت ها دریافت می شد ، اما بازپرداخت می شد و ما از ترس ایالات متحده داروی به ما داده نمی شد. اما با داروهای دیگر مشکلی نداریم.

ادامه …

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا