سلامت و دانش

روش توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها

آفتاب‌‌نیوز:

طبق گزارش رسانه ها ، سازمان غذا و دارو قرار است مقادیر محدودی از واکسن آنفلوانزا را از طریق داروخانه ها به داروخانه ها عرضه کند.

با توجه به موانع زیادی که در روند توزیع ماسک در کشور وجود دارد و با ممنوعیت تهیه ماسک در داروخانه ها در ابتدای شیوع ویروس کرونا ، این مشکلات می تواند در توزیع واکسن نیز وجود داشته باشد.

بنابراین ، تمام جنبه های مدیریت و روند تزریق واکسن آنفلوانزا به گروه های دارای اولویت باید در نظر گرفته شود. در اینجا برخی از مشکلات احتمالی توزیع واکسن آنفلوانزا آورده شده است.

انتخاب داروخانه های توزیع واکسن

با توجه به اینکه بیش از 13000 داروخانه در کشور وجود دارد و تعداد محدود واکسنی که باید توزیع شود ، باید معیارهای انتخاب داروخانه به روشنی مشخص شود.

این معیارها باید ابلاغ شود و داروخانه ای که واکسن در آن توزیع می شود باید در وب سایت سازمان غذا و دارو در دسترس عموم باشد.

واضح است که تجویز واکسن در داروخانه ای غیر از داروخانه اعلام شده تخلف محسوب می شود و باید با داروخانه ای که آن را نقض می کند برخورد شود.

انتظار می رود سازمان غذا و دارو واکسن ها را به داروخانه های منتخب توزیع کند. از همه مهمتر ، داروخانه ها ظرفیت و سلامت لازم برای توزیع واکسن را دارند.

واکسن آنفولانزا را با اصالت کد و ردیابی دارو ردیابی و ردیابی کنید

در سازمان غذا و دارو و در سیستم احراز هویت ، رهگیری و ردیابی (TTEC) ، اختصاص یک شناسه منحصر به فرد به هر مورد واکسن امکان پذیر است. مالکیت واکسن از طریق شناسه رهگیری در کل زنجیره تأمین قابل کنترل است.

در پایان مراحل ، داروخانه باید شناسه ردیابی واکسن را با استفاده از بارکد خوان 2D در سیستم ثبت کند. این به معنای تحویل واکسن به مصرف کننده نهایی و از بین بردن امکان تأمین مجدد آن برای شخص دیگر است.

در حال حاضر ، بیمه درمانی پایه ، داروخانه طرف قرارداد را موظف کرده است که هنگام تحویل دارو به بیمه شده ، شناسه ردیابی دارو را در سیستم بیمه با استفاده از بارکد خوان دو بعدی ثبت کند. سیستم بیمه از وب سرویس تحقیقات دارویی سازمان غذا و دارو استعلام می گیرد و در صورت تأیید نشدن اصالت دارو یا برچسب یا اصالت آن نادرست است ، شرکت بیمه از پوشش بیمه دارو خودداری می کند و ثبت دارو در سیستم بیمه عملاً غیرممکن است.

گروه های اولویت دار را شناسایی کنید

با توجه به تعداد محدود واکسن ها و تعداد متقاضیان ضربدر در دسترس بودن واکسن ، باید از الگوریتم های شناسایی برای شناسایی و انتخاب افراد با اولویت بالاتر برای دریافت واکسن استفاده شود. FDA تصمیمی برای شناسایی گروههای اولویت ندارد و بنابراین با منطق “همه زودتر به داروخانه می روند” تصمیم گرفت واکسن ارائه دهد. از عواملی مانند سن ، جنسیت ، محل زندگی (مناطق سرخ برای واکسیناسیون اولویت بیشتری دارند) ، سابقه بیماری زمینه ای و بیماری خاص (بخشی از این اطلاعات در وزارت بهداشت و سازمان های بیمه موجود است) و عوامل دیگر می تواند مورد استفاده قرار گیرد. گروه هدف. شناخته شده است.

به گروههای دارای اولویت اطلاع دهید

به گروه های شناسایی شده باید از طریق پیام کوتاه اطلاع داده شود که هنگام مراجعه به داروخانه می توانند واکسن بزنند. بسته به محل اقامت ، می توان از زیرساخت هایی مانند سفارش آنلاین و رزرو واکسیناسیون برای جلوگیری از سردرگمی استفاده کرد. اگر FDA نتواند راهی برای تنظیم توزیع و عرضه واکسن به افراد دارای اولویت بالا پیدا کند ، ما مجبور خواهیم بود با صف های طولانی و بازار سیاه روبرو شویم. این باعث افزایش تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا می شود.

نحوه تأیید واکسن ها و جلوگیری از منابع واکسن تقلبی

یکی از مواردی که طی چند هفته آینده پس از توزیع واکسن شاهد آن خواهیم بود تهیه واکسن های جعلی است. با توجه به افزایش تقاضا و کمبود واکسن ، افراد جویای سود به ناچار وارد این حوزه می شوند. سازمان غذا و دارو باید زیرساخت های سیستم TITEC را به اعضای جامعه معرفی کند و نحوه احراز هویت واکسن ها را تعیین کند. علاوه بر این ، برای جلوگیری از تقویت بازار سیاه باید اقدامات انتظامی ، حمایتی و تنبیهی انجام شود.

قاچاق واکسن آنفولانزا

از آنجا که واکسن آنفولانزا با ارز 4200 تومانی وارد شده و کشورهای همسایه ما نیز تحت تأثیر این ویروس قرار دارند ، طبق تجربه قبلی ، این دارو با ارز دولتی وارد شده و به صورت قاچاق به کشورهای همسایه وارد می شود ، همچنین واکسن آنفلوانزا نیز وارد کشور می شود. خواهد افتاد.

آژانس های درگیر در مبارزه با قاچاق انسان باید برای جلوگیری از صادرات این دارو با یکدیگر همکاری و هماهنگی داشته باشند. براساس شواهد و تجارب گذشته ، FDA در حال حاضر برنامه ای برای نظارت بر زنجیره تأمین و جلوگیری از قاچاق صادرات ندارد.

رعایت اصول دانش و اقتدار در زمان فروش واکسن و ثبت ملی

وقتی متقاضیان واکسن کرونا به داروخانه مراجعه می کنند ، با نشان دادن کارت ملی خود ، درخواست خود را به داروخانه ارائه می دهند. داروخانه کد را ثبت می کند و در صورت عدم دریافت واکسن ، واکسن را به فرد می فروشد.

س isال این است که اگر کسی بدون اطلاع به او در سیستم ثبت نام کند چه؟ ما به ناچار با مواردی روبرو خواهیم شد که از کدهای ملی مردم سو been استفاده شده و واکسن ها بدون اطلاع آنها از طرف آنها ارائه و ثبت شده است. مطابق با اصول دانش و اختیارات و احراز هویت شخص ، هنگام مراجعه به داروخانه ، متقاضی باید یک شماره تلفن همراه به نام خود دریافت کند. از اینجا ، همه چیز پیچیده تر شد.

بررسی مکاتبات بین شماره موبایل متقاضی و شماره ملی از طریق سرویس شاهکار ، ارسال کد تأیید شماره موبایل متقاضی ، اعلام کد تأیید توسط متقاضی به مسئول ثبت اطلاعات داروخانه ، بررسی صلاحیت متقاضی برای دریافت و فروش واکسن.

در پایان فرآیند ، افرادی که واکسن دریافت کرده اند لازم است شماره ملی خود را به همراه شناسه معتبر 16 رقمی برچسب اصالت هر واکسن را به سامانه پیامکی رسمی سازمان غذا و دارو (20008822) ارسال کنند. معنای این فرآیند اول است ، فرد حق و اولویت دریافت واکسن را دارد و دوم اینکه واکسن را به درستی دریافت کرده است.

سرانجام ، سازمان غذا و دارو باید برنامه های خاص خود را برای توزیع واکسن آنفلوانزا اعلام کند. همچنین نباید باعث ایجاد صف های بزرگ و جلسات در داروخانه ها و واکسن آنفولانزا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا