پیامدهای تغییرات آب و هوایی بر افزایش پرخاشگری

طبق برآوردهای موسسه رابرت کوچ در آلمان در سال 2018 ، حدود 500 نفر در برلین در اثر افزایش بیش از حد دما جان خود را از دست دادند.

بنابراین ، از هر 100000 برلینی ، 12 نفر قربانی تغییر دما می شوند.

دلایل مرگ مشکلات قلبی عروقی ، نارسایی کلیه ، بیماری تنفسی و سکته مغزی بود.

علاوه بر این ، طبق مطالعه ای در آفریقای جنوبی ، افزایش دما باعث افزایش میزان قتل می شود ، به این معنی که به ازای هر درجه بالاتر سانتیگراد ، میانگین قتل 1.5 درصد افزایش می یابد.

طبق تحقیقات در فنلاند ، با هر درجه سانتیگراد اضافی ، میزان قتل 1.7 درصد افزایش می یابد.

مجله آلمانی Tats به مطالعه 7000 تظاهرات در ایالات متحده استناد می کند که نشان می دهد هرچه درجه حرارت بالاتر باشد ، پرخاشگرتر می شود.

مطالعه دیگری در ایالات متحده نشان داد که افزایش دما باعث می شود رانندگان رفتار تهاجمی تری داشته باشند. رانندگان ، به ویژه کسانی که از پنجره های باز عبور می کنند ، بیشتر عصبانی می شوند و بوق می زنند.

آمار مقایسه ای در 12 کشور از جمله کشورهای آسیایی نشان داد که تعداد خودکشی ها در هوای گرم بیشتر از هوای سرد است.

حتی روزنامه نگاران نیز از تأثیر گرما در امان نیستند. در المپیک 2008 پکن ، زبان روزنامه نگاران آمریکایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد که با افزایش گرما و افزایش آلودگی هوا ، روزنامه نگاران آمریکایی نیز از کلمات منفی بیشتری استفاده می کنند.

به گزارش دویچه وله ، محققان فنلاندی دریافته اند كه یكی از دلایل اصلی این امر می تواند به دلیل میزان ماده پیام رسان “سروتونین” باشد. این انتقال دهنده عصبی علاوه بر ایجاد “احساس خوب” در انسان ، فشار خون ، شناخت ، خواب و دمای بدن را تنظیم می کند. در عین حال ، میزان سروتونین تولید شده در بدن نیز به آب و هوا بستگی دارد. تولید سروتونین در جولای (اوج تابستان) کمترین و در فوریه (اواسط زمستان) بیشترین است. بنابراین ، نوسانات تولید این انتقال دهنده عصبی مهم بر روحیه افراد تأثیر می گذارد.

47212

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا