شورا های آموزش و پرورش بستر ایجاد وفاق ملی و تحول مدرسه ای است
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: شورا های آموزش و پرورش بستر ایجاد وفاق ملی و تحول مدرسه ای است.
احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در همایش سی و یکمین سالروز تصویب قانون تشکیل شورا های آموزش و پرورش که در مرکز همایش های بین الملل صدا و سیما برگزار شد با تبربک میلاد با سعادت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام و گرامیداشت روز پدر اظهار کرد: امروز گرد هم آمدیم تا نقش بی بدیل شورا های آموزش و پرورش در هدایت راهبری سیاست گذاری و نظارت بر فرآیند های آموزش و تربیتی را مرور کنیم و با بهره مندی از خرد جمعی و انسجام مدیریتی بستر رشد و تعالی نسل آینده را فراهم سازیم.
وی افزود: تأکید و مشارکت کم نظیر رئیس جمهور و دغدغه مندی دولت وفاق ملی نسبت به برنامه ها و رویداد های آموزش و پرورش که همت و رفع مسائل و مشکلات نظام تعلیم و تربیت را با بهره گیری از توان و ظرفیت های شبکه های اجتماعی برای ایجاد عدالت آموزشی و تربیتی و اصلاح الگو های روش آموزش دارد.
محمودزاده با اشاره به عملکرد شورا های آموزش و پرورش تصریح کرد: میزان تشکلیل جلسات شورا های آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ۲۱۵ جلسه و در سال ۱۴۰۲ ۲۷۸ جلسه بوده که در قانون بر برگزاری یک جلسه به ازای هرماه تأکید شده است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی خاطرنشان کرد: کمترین میزان برگزاری جلسه برای استان زنجان و بیشترین جلسه برای استان های یزد و سمنان بوده است.
وی تصریح کرد: تعداد مصوبات شورا های آموزش و پرورش درسال ۱۴۰۲ اظهار کرد: یک هزار و۶۴۹ مصوبه اجرا شده؛ که ۵۱۱ مصوبه آموزشی ۷۳۹ مصوبه پشتیبانی و عمرانی و نوسازی ۴۴۸مصوبه پرورشی و تربیت بدنی ۴۵ مصوبه پژوهشی و ۱۸۱ مصوبه سایر موارد بوده است.
محمود زاده با بیان این که شورا های آموزش و پرورش بستر ایجاد وفاق ملی و تحول مدرسه ای است گفت: تحلیل درآمد های حاصل از اجرای مواد مالی قانون تشکیل شورا های آموزش و پرورش نشان می دهد در سال ۱۴۰۲ درآمد ها نزدیک به ۱۴ همت بوده است.
وی ادامه داد: سال گذشته دو اصلاحیه در آئین نامه داشتیم که مربوط به آئین نامه های اجرای قانون و آئین نامه اجرایی ماده ۱۳ است که به امید خدا اثرات آن را در سال های آینده به ویژه در حوزه مالی آموزش و پرورش خواهیم دید.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به شاخص های ارزیابی از عملکرد شورا های آموزش و پرورش اذعان کرد: سال گذشته در مجموع ۵۲ شاخص ارزیابی به استان ها ابلاغ شده است که ۱۰۰۰ امتیاز را شامل می شد و ارزیابی ها در دو بخش؛ دریافت مستندات از ادارات کل آموزش و پرورش و با تأیید شورای معاونان و مدیرکل و بررسی میدانی ارزیابان ستادی انجام پذیرفت.
وی ادامه داد: در مجموع بر اساس شاخص های ارزیابی های انجام گرفته؛ استان های کرمانشاه هرمزگان و شهر تهران به عنوان استان برتر و استان های قزوین و سمنان دارای مصوبات کاربردی و ابتکاری و استان آذربایجان غربی نیز به عنوان برتر در مناطق آزاد امروز تقدیر خواهند شد.
محمودزاده در پایان تأکید کرد: از حمایت های رئیس جمهور محترم و وزیر محترم آموزش و پرورش قدردانی و تشکر کنم چرا که این توجه خاص امید بخش تقویت زیرساخت های و ایجاد هماهنگی ها و هم افزایی در نهاد تعلیم و تربیت خواهد بود تا گام های موثری برای تحقق عدالت آموزشی برداریم.