دفاع ترامپ از درخواست طرفدارانش برای حلق‌آویز کردن «مایک پنس» در جریان حمله به کنگره

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دکترنامه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از حامیانش که در حمله مرگبارشان به کنگره آمریکا در 6 ژانویه در کاخ سفید تهدید به «دار آویختن» معاونش، مایک پنس، کرده بودند، دفاع کرد. .

به گزارش دیلی میل، در جریان مصاحبه ضبط شده با جاناتان کارل در IBS News که به وب سایت خبری اکسیس رسید، صدای ترامپ شنیده شد که تهدید را بی اهمیت رد کرد و گفت که مردم خشمگین هستند.

در این کلیپ صوتی، کارل ابتدا از او می پرسد که آیا نگران معاونش در جریان حوادث 6 ژانویه است که او نیز برای تایید پیروزی جو بایدن در کنگره حضور داشت؟

ترامپ در مصاحبه ای ضبط شده برای کتاب “خیانت” کارل در خانه رئیس جمهور سابق در مار-آ-لاگو، فلوریدا، در 18 مارس گفت: “نه، من فکر می کنم او به خوبی محافظت می شود، و شنیده ام که او به خوبی محافظت می شود.” شرایط خوب است

خبرنگار گفت: “شما شعارها را می شنوید – وحشتناک است.” گفتند مایک پنس را حلق آویز کنید.

ترامپ پاسخ داد: بله، مردم بسیار عصبانی هستند. این عقل سلیم است. عقل سلیم این است که شما باید محافظت کنید.

وی با اشاره به ادعای انتخاباتی خود افزود: اگر می دانستید رای جعلی است، چطور می توانستید؟ چگونه می توانید یک رأی جعلی به کنگره بدهید؟ چطور می توانید این کار را انجام دهی؟

اگرچه ادعاهای وی مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات 2020 آمریکا ثابت نشده است، ترامپ به کارل گفت که “کارشناسان برجسته قانون اساسی” که او با آنها صحبت کرده است موافق هستند که پنس نباید از جو بایدن حمایت کند.

به گزارش دیلی میل بریتانیا، این شعارها در حالی شنیده شد که حامیان ترامپ در روز ششم به ساختمان کنگره در واشنگتن یورش بردند. ژانویه پس از تظاهرات رئیس جمهور وقت بسته شد و افراد حاضر در ساختمان از جمله پنس مجبور به ترک ساختمان شدند.

پس از اینکه پنس ادعای ترامپ و دیگران مبنی بر اینکه معاون رئیس جمهور قدرت لغو نتایج انتخابات را دارد، تکذیب کرد، در روز حمله به کنگره، چوبه‌ای از سوی هواداران ترامپ در غرب ساختمان کنگره نصب شد و شعار «پنس را آویزان کن» سر دادند. سر تکان دادند. .

ترامپ و پنس در آستانه رقابت احتمالی با جمهوری خواهان برای انتخابات 2024 هستند که انتظار می رود پس از حوادث 6 ژانویه بدتر شود. ترامپ در آن زمان معتقد بود که پنس می تواند به دلیل اتهامات تقلب در انتخابات، از پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات جلوگیری کند که معاونش با آن مخالفت کرد.

در تاریخ 6 ژانویه، کنگره ایالات متحده در حال شمارش آرای هیئت الکترال برای تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر است.

حامیان ترامپ اما تعداد زیادی به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی به ساختمان و اتاق های مختلف آن نفوذ کردند. در این حمله پنج نفر از جمله یک پلیس کشته شدند.

حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا دومین استیضاح او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در سنای آمریکا با مخالفت جمهوری خواهان مواجه شد و با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا