ایلان ماسک: فقط گیاهخواران می توانند بیایند مریخ

به گزارش دکترنامه و به نقل از دیلی میل، ماسک در سال 2002 اسپیس ایکس را با هدف تبدیل انسان به سیاره ای چند سیاره ای تأسیس کرد.

این میلیاردر در مورد جزئیات زیستگاه مریخ صحبت کرد، از جمله ایده ساخت یک گنبد شیشه ای که به عنوان یک زیستگاه موقت برای انسان تا زمانی که مریخ برای زیستگاه و باند فرودگاه آماده شود، و همچنین استفاده از کشاورزی انرژی آبی برای تولید میوه و سبزیجات. غرقابی روشی برای پرورش گیاهان بدون خاک است. در این نوع کشت، متخصص نیازهای غذایی گیاهان را اندازه گیری می کند و به جای خاک از آبی که در اختیار گیاه قرار می گیرد با افزودن ریز مغذی ها و درشت مغذی ها استفاده می کند و با نگهدارنده های بی اثر گیاهان را مهار می کند و عملاً نیاز به خاک را از بین می برد.

از آنجایی که انتظار می‌رود موشک Starship Mars اولین پرواز آزمایشی مداری خود را در سال جاری با هدف پهپاد در سال 2024 انجام دهد، کارشناسان در حال بررسی چیزهایی هستند که ما برای زندگی در مریخ نیاز داریم. جان کی استریکلند از انجمن ملی فضایی در مقاله‌ای برای اسپیس ریویو گفت: «تعداد افرادی که می‌توانند در یک گنبد شیشه‌ای زندگی کنند و گوشت و ماهی می‌خورند، نصف افرادی است که رژیم گیاهخواری دارند». یک کلنی متشکل از 5000 نفر با رژیم غذایی گیاهی می تواند از مزرعه ای به مساحت سه دهم مایل مربع استفاده کند.

ماسک به تایم گفت که در اولین مراحل استعمار مریخ، مردم باید به رژیم غذایی گیاهخواری روی بیاورند، اما قدم بزرگ بعدی ساخت شهرهای خودکفا و آوردن حیوانات و دیگر موجودات زمینی به مریخ خواهد بود. درست مثل کشتی نوح. البته ما بیش از یک جفت برنده خواهیم شد.

استریکلند نوشت که برای رسیدن به هدف ماسک، باید 5000 سفر که هر کدام 200 تن بار حمل می‌کرد، قبل از تولید غذا انجام می‌شد. پس از جابجایی تمام تجهیزات، کار تولید مواد غذایی می تواند آغاز شود. او می گوید که هر فرد به 2000 فوت مربع (185 متر مربع) زمین و 100 کیلووات انرژی نیاز دارد. این بدان معناست که یک خدمه 100 نفره برای انجام ساخت و ساز اولیه باید 10 مگاوات انرژی و 215000 فوت مربع (20000 متر مربع) زمین داشته باشد.

او پیشنهاد کرد که مساحتی در حدود یک میلیون فوت مربع (93000 متر مربع) که در چهار طبقه مساوی پراکنده شده است، برای تغذیه 5000 نفر با رژیم گیاهخواری کافی است. وی افزود: برای حمایت از این 5000 نفر نیروی انسانی زیادی مورد نیاز است. استریکلند با اشاره به نیاز به تولید انرژی برای وسایل نقلیه رفت و برگشت گفت: «نیروی زیادی نیز برای تولید سوخت مورد نیاز خواهد بود». این نیرو باید از شکافت، همجوشی یا آرایه های خورشیدی فرازمینی به دست آید، زیرا هیچ سوخت فسیلی در مریخ وجود ندارد و ساخت آرایه های خورشیدی عظیم زمینی در نور کم خورشید در مریخ دشوار است.

بخشی از این انرژی نیز باید برای حمایت از زمین شناسان استفاده شود. جستجوی مناطق دارای ذخایر معدنی که برای تولید مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز مفید هستند. او پیشنهاد کرد که ناسا به جای کار به تنهایی با اسپیس ایکس کار کند. استریکلند نوشت که با افزایش سکونتگاه‌ها در مریخ، اهمیت آنها در ذهن مردم روی زمین افزایش یافت و این سیاره به خانه دوم بشریت تبدیل شد.

46

دکمه بازگشت به بالا