سلامت و دانش

اعتراض فعالان حقوق حیوانات؛ ایلان ماسک میمونها را شکنجه کرده است

به گزارش دکترنامه به نقل از دیلی میل، شرکت‌های بیوتکنولوژی در حال توسعه رابط‌های مغز و کامپیوتر هستند و ادعا می‌کنند که روزی می‌توان انسان‌ها را فوق‌باهوش ساخت و توانایی راه رفتن آن‌ها را مانند یک فرد فلج بازیابی کرد.

با این حال، کمیته پزشکان برای پزشکی مسئول (PCRM) ادعا می‌کند که بین سال‌های 2017 تا 2020، میمون‌های آزمایشگاهی نورالینک تحت آزمایش‌های شکنجه قرار گرفتند که شواهدی از بثورات پوستی، آسیب به خود و خونریزی‌های مغزی ارائه می‌کرد. .

این آزمایش که با همکاری دانشگاه کالیفرنیا، UC Davis و Noralink انجام شد، شامل 23 میمون بود که 15 نفر از آنها در نتیجه آزمایش یا پرورش نادرست مردند یا کشته شدند.

این کمیته شکایتی را علیه دانشگاه کالیفرنیا، دیویس به وزارت کشاورزی ایالات متحده تسلیم کرد و مدعی شد که میمون‌ها از برخورد نامناسب و آزمایش تهاجمی ایمپلنت آسیب زیادی دیده‌اند.

دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، که در سال 2020 با نورالینک شریک شد، گفت که دستورالعمل‌های تحقیقاتی را در طول کارآزمایی به طور کامل بررسی و تأیید کرده است.

سخنگوی دانشگاه به دیلی میل گفت که کارکنان مراقبت های دامپزشکی از جمله نظارت شبانه روزی حیوانات را ارائه کرده اند و هرگونه حادثه را به کمیته IACUC گزارش کرده اند تا در صورت نیاز دستورالعمل ها و آموزش را تغییر دهند.

این شکایت ناشی از سوابق به دست آمده توسط کمیته پزشکان برای پزشکی مسئول است که شامل 600 صفحه سوابق دامپزشکی و گزارش کالبد شکافی است.

23 میمونی که توسط نورالینک آزمایش شدند اما تا سال 2020 در مرکز مطالعات پستانداران دانشگاه کالیفرنیا دیویس نگهداری شدند. دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، 1.4 میلیون دلار از نورالینک برای آزمایش بین سال‌های 2017 و 2020 دریافت کرد.

یک کمیته پزشکی پس از ایجاد شک و تردید در مورد اینکه آیا پستانداران می توانند کامپیوترها را با مغز خود کنترل کنند، در حال بررسی این موضوع هستند.

سال گذشته ویدیویی توسط نورالینک منتشر شد که در آن میمونی به نام «پیجر» در حال انجام نسخه کلاسیک بازی پنگ با استفاده از ایمپلنت Neuralink و هدایت بازی با فکر کردن ساده بود.

در این شکایت، مدافعان حقوق حیوانات دانشگاه کالیفرنیا، دیویس را در 9 مورد نقض حقوق حیوانات، از جمله قوانینی که درد و ناراحتی حیوانات را در حین مراقبت از آنها به حداقل می رساند، پیدا کردند.

به گفته این گروه: بسیاری از میمون ها در نتیجه آزمایش های بسیار تهاجمی و مراقبت ضعیف به شدت مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. این ایمپلنت‌ها و سخت‌افزارهای مربوطه که پس از ایجاد حفره در جمجمه در مغز کاشته می‌شوند، باعث عفونت‌های مکرر در حیوانات شده و سلامت و دقت مطالعه آن‌ها را به‌طور چشمگیری به خطر انداخته است.

نمونه های زیادی از صدمات به میمون ها مشاهده شد، از جمله یکی از آنها که در آن انگشتان دست و پاهای خود را از دست داد، که به نظر می رسید در نتیجه خود آسیبی یا آسیب های دیگر باشد.

در موردی دیگر، یک میمون با سوراخی در سرش دچار عفونت خونی پوستی شد که او را مجبور به مرگ کشی کرد. در گروهی دیگر، میمون‌های ماده با نای در مغزشان علائمی مانند استفراغ و مشکل در تنفس را تجربه کردند که مشخص شد ناشی از سکته مغزی است.

سال گذشته، ایلان ماسک اعلام کرد که امیدوار است Nuralink به زودی آزمایشات بالینی را روی انسان آغاز کند.

46

دکمه بازگشت به بالا