احتیاط های تغذیه‌ای برای مبتلایان به مشکلات کبدی

یک راه مهم و موثر برای کنترل آسیب کبدی در افراد مبتلا به هپاتیت، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است.

به گزارش دکترنامه، این رژیم باید حاوی لبنیات کم چرب یا بدون چربی، مقادیر زیاد میوه و سبزیجات، منابع خوب چربی مانند مغزها و دانه ها، روغن زیتون، غلات کامل مانند جو، برنج قهوه ای، جو و کم چرب باشد. چاق . چربی پروتئین شامل سفیده تخم مرغ، مرغ، آجیل و ماهی است.

افراد مبتلا به هپاتیت باید هر روز مخلوطی از کربوهیدرات های فیبر بالا، پروتئین، میوه ها و سبزیجات مصرف کنند. مصرف مایعات زیاد نیز باید در نظر گرفته شود. بنابراین نوشیدن حدود 10 لیوان آب در روز برای افراد مبتلا به هپاتیت بسیار مهم است.

افراد مبتلا به هپاتیت همچنین باید بدانند که خوردن غذاهای ناسالم می تواند آسیب کبدی را بدتر کند.

خوردن غذاهای پر کالری، چربی و قند به افزایش وزن کمک می کند. این افزایش وزن باعث تجمع چربی در کبد می شود. کبد چرب خطرات زیادی برای سلامتی دارد، از جمله زخم کبد و سیروز.

بنابراین افراد مبتلا به این بیماری باید غذاهای حاوی چربی های اشباع شده مانند خامه، کره، گوشت های چرب، سرخ کردنی ها و لبنیات پرچرب و همچنین شیرینی ها و قندها مانند نوشابه ها، کیک ها، شیرینی ها و شیرینی ها و شیرینی ها را بخورند و مصرف کنند. فرآوری شده و همچنین از مصرف غذاهای شور خودداری کنید.

غذاهای فرآوری شده نیز یکی از مواردی است که مبتلایان به هپاتیت باید از خوردن آن جدا خودداری کنند.

به گزارش NDTV، از دیگر اقدامات پیشگیرانه در این بیماران می توان به شستن صحیح گوشت، سبزیجات و میوه ها و از بین بردن باقی مانده های مضر مواد غذایی اشاره کرد. شستن دست ها قبل و بعد از غذا نیز مهم است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا