آموزش فیلمبرداری برای ویدیوهایی با ظاهر حرفه ای تر

ایجاد یک ویدیوی حرفه‌ای نیازی به هزینه کردن برای تجهیزات گران قیمت فیلمبرداری و کارگاه‌های فیلمسازی ندارد. فقط با توجه به چند جزئیات کلیدی که ممکن است در ابتدا مشخص نباشند و تمرین می توانید یک فیلمبردار خوبی باشید. این نکات فیلمبرداری بسیار مفید خواهند بود، چه در حال فیلمبرداری از یک محصول پیشرفته باشید و چه صرفاً یک وبلاگ ایجاد کنید که بینندگان شما تماشای آن را دوست داشته باشند.حتی می‌توانید به عنوان یوتیوبر و یا فعال اینستاگرامی تولید محتوا و کسب درامد کنید.

بسیاری از این نکات و تکنیک های فیلمبرداری بی انتها هستند.در طول مسیر، نه تنها این نکات فیلمبرداری به شما کمک می کند ویدیو و تیزر های حرفه ای تری تولید کنید که مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه به شما کمک می کند تا پتانسیل و سبک فیلم سازی خلاقانه خود را درک کنید.

19 نکته فیلمبرداری و تیزر سازی برای ارتقا ویدیو

1. تحقیق

اول از همه، تحقیق کنید. هرچه بیشتر در مورد موضوع بدانید، بهتر می توانید آن داستان خاص را بیان کنید. چه مصاحبه ای باشد که در حال انجام آن هستید و چه مکالمه ای که در حال ساخت آن هستید، اگر می خواهید اطلاعات مهمی را به مخاطبان خود منتقل کنید، باید بدانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید.

2. تجهیزات خود را جمع آوری کنید

خوشبختانه برای مبتدیان، ما در زمانی زندگی می کنیم که دوربین های دیجیتال با کیفیت بالا برای استفاده شخصی و تفریحی با قیمت اقتصادی در دسترس است. می توانید با ابزارهایی که قبلاً دارید، فیلمبرداری را تمرین کنید. تا زمانی که این موارد ساده را یاد بگیرید،از گوشی هوشمند آیفون یا اندروید شخصی خودتان استفاده کنید:

  • برای فیلمبرداری با کیفیت بهتر از دوربین پشتی استفاده کنید
  • عکاسی در حالت افقی (افقی به جای عمودی)
  • در صورت داشتن شبکه همپوشانی روی صفحه نمایش خود هنگام فیلمبرداری، آن را روشن کنید. این یک راهنمای مفید برای حفظ سطح تلفن خود به شما می دهد

اگر بودجه لازم را برای آن دارید، قطعاً توصیه می‌کنیم یک تثبیت‌کننده گیمبال برای دوربین خود برای عکس‌های ثابت‌تر، یک میکروفون خارجی برای صدای بهتر و یک سه‌پایه ویدیویی قابل اعتماد خریداری کنید.

3. برای فیلمبرداری خود برنامه ریزی کنید

اگر قصد دارید یک موزیک ویدیو، تیزر تبلیغاتی یا فیلم کوتاه بگیرید، آزادی بسیار بیشتری برای برنامه ریزی کامل تولید ویدیوی خود از ابتدا تا انتها خواهید داشت. برای اینکه واقعاً مانند حرفه ای ها این کار را انجام دهید، استوری بورد خود را با تصاویر صحنه های خود به ترتیب ایجاد کنید. این به شما کمک می کند فیلم نهایی خود را از قبل تجسم کرده و نماهای مورد نظر خود را ترسیم کنید.

این به عنوان راهنمای شما در طول فیلمبرداری و ویرایش عمل می کند، به علاوه می تواند به شما کمک کند تا قبل از فیلمبرداری، زمان مناسب روز برای فیلمبرداری، مکان مورد نظر خود و دوربین های مناسب مورد استفاده (در صورتی که چندین گزینه دارید) را تعیین کنید.چنانچه به تیزر تبلیغاتی حرفه ای برای معرفی محصولات و خدمات خود نیاز دارید برای اطلاع از قیمت و شرایط روی لینک تیزر در اصفهان کلیک کنید.

از سوی دیگر، اگر رویدادی را پوشش می‌دهید، می‌خواهید تا حد امکان آماده باشید. به عنوان مثال، در فیلمبرداری عروسی، فیلمبردار عروسی باید بداند که چگونه تمام لحظات مهم را ثبت کند و فیلم های فوق العاده ای از عروس، داماد و جشن عروسی بسازد.

چند نکته مفید برای فیلمبرداری عروسی که باید به خاطر بسپارید:

مطمئن شوید که جدول زمانی کل روز عروسی را مانند مسیر منزل خودتان حفظ هستید.(از مراسم تا برنامه پذیرایی و شام)

یک لیست عکس عروسی آماده کنید. این لیست باید شامل اولین بوسه، بریدن کیک و سایر لحظات کلیدی باشد که زوج دوست دارند جاودانه شوند.

همانطور که سبک های عکاسی عروسی وجود دارد، سبک های عکسبرداری خاصی نیز برای فیلمبرداری عروسی وجود دارد. به یک سبک خاص بچسبید. ثابت قدم باشید و از فیلم مناسبی که برای زوج و رویدادشان مناسب است برای ویدیوی عروسی سینمایی عالی استفاده کنید.

4. برای فیلم برداری یک داستان نقل کنید

یکی از دلایل اصلی از دست دادن علاقه بینندگان به یک ویدیو، فقدان داستان سرایی است. یک تصویر منفرد یا یک کلیپ ویدیویی کوتاه می‌تواند بیانیه‌ای عمیق داشته باشد، حکایتی شوخ‌آمیز را منتقل کند، یا مشاهده‌ای تکان‌دهنده در مورد وضعیت انسان ایجاد کند. تمرکز خود را از یک موضوع به موضوع دیگر تغییر دهید یا با نور جالب درام بسازید، انتخاب ها با شماست.

احساسات را در داستان ایجاد کنید و توجه بیننده را حفظ کنید. فرضی را انتخاب کنید که افراد بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. کمی تضاد اضافه کنید و در نهایت با نوعی راه حل نتیجه بگیرید. اینها همه عناصر اصلی داستان گویی هستند، اما این شما هستید که تصمیم می گیرید چگونه آن را در چارچوب دیدگاه منحصر به فرد خود ارائه دهید. همچنین باید جمعیت شناختی مخاطبان خود را در نظر بگیرید. ویدیو را برای کی میسازید؟ به عنوان مثال، آیا برای یک فست فود زنجیره ای تبلیغاتی می سازید یا برای یک برند پوشاک؟

در زمان فیلم برداری،عکاسی کنید و تصاویر را آرشیو کنید.معمولا این عکس ها جذابیت زیادی دارم و می‌تواند رزومه ی خوبی برای شما باشد.می‌توانید این تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی انتشار دهید و فالور جذب کنید.اگر به عکاس صنعتی و تبلیغاتی نیاز دارید برای اطلاع از قیمت و شرایط روی لینک عکاس صنعتی در اصفهان کلیک کنید.

5. نمایش، نگو

داستان سرایی ویدیویی، طبق تعریف، یک رسانه تصویری است. برای استفاده کامل از آن، باید بیننده را در جهان غوطه ور کنید که گویی آنها شاهد این عمل هستند. بگذارید نتیجه گیری خود را پیدا کنند و نظر خود را بسازند. به این ترتیب، اگر خودشان آن را کشف کنند، احساس رضایت بیشتری به وجود می آید.

بنابراین اکنون که به جای گفتن نمایش می دهید، می توانید از کلاسیکWide, Medium, Tight  استفاده کنید که از زمان پیدایش کم و بیش بخشی از زبان سینما بوده است. می توان از آن برای تعیین موقعیت مکانی، نمایش جزییات جزئی و هر چیز دیگری در این بین استفاده کرد. آنچه نشان می دهید به اندازه نحوه نشان دادن آن مهم است که به انگیزه اشاره دارد. چرا از لنز واید استفاده می کنید؟ چرا نیاز به حرکت دوربین یا رفتن به یک عکس اسلوموشن دارید؟ هر ابزاری در تجارت سینمایی شما نیاز به دلیل یا انگیزه ای برای استفاده دارد.

6. نورپردازی خوبی داشته باشید

یکی از بزرگترین رازهای دستیابی به ویدیوهایی با ظاهر حرفه ای، استفاده از نور برای داستان سرایی شماست. در طول مفهوم سازی، سعی کنید در مورد نورپردازی خود عمدی باشید. انواع چراغ‌هایی را که نیاز دارید و جایی که آنها را برای رسیدن به جلوه‌ای که می‌خواهید قرار دهید، تعیین کنید. یا اگر بودجه‌ای ندارید و با چراغ‌های موجود (مانند لامپ‌ها و خورشید) کار می‌کنید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید آن را برای صحنه‌ی خاص خود انجام دهید.

7. پس زمینه را ساده نگه دارید

هر جا فقط فیلم نگیرید سعی کنید از یک پس زمینه ساده استفاده کنید یا آن را با حذف هر چه بیشتر نا منظمی ها که می توانید بهبود بخشید. بسیاری از پس‌زمینه‌های تک رنگ (خواه یک دیوار، یک ملحفه یا کاغذ دیواری) استفاده می‌کنند و خود (یا سوژه‌هایشان) را چند متر دورتر از آن قرار می‌دهند تا از ایجاد سایه جلوگیری کنند.

نکته کلیدی این است که عناصری را به حداقل برسانید که باعث می شود صحنه درهم به نظر برسد و توجه را از سوژه شما دور کند. اگرچه مضامین و خطوط داستانی وجود دارند که از داشتن یک صحنه بهم ریخته سود می‌برند، ممکن است بخواهید روی بهبود فیلمبرداری خود با اصول اولیه تمرکز کنید و سپس سطح خود را بالا ببرید و از آنجا آزمایش کنید.

8. ترکیب خود را بهبود بخشید

یک فیلمساز حرفه ای یا شخصی از صنعت فیلمسازی ممکن است بتواند کار یک آماتور را در چند ثانیه اول یک پروژه ویدیویی ببیند. حتی اگر از تجهیزات دوربین پیشرفته استفاده شده باشد، این هنوز هم صادق است. پس چه چیزی آنها را از بین می برد؟ این عدم کادربندی و ترکیب بندی مناسب آنهاست.

چیزی که بسیاری از مبتدیان متوجه نمی شوند این است که فیلمبرداری خوب (مخصوصاً فیلمبرداری) فراتر از هدف گرفتن دوربین شما به سمت صحنه یا سوژه است. این شامل ترتیب دادن و اجازه دادن به عناصر بصری برای بیان داستان شما است. همچنین به این معنی است که کادر دوربین خود را تغییر دهید تا صحنه از نظر زیبایی شناسی دلپذیر به نظر برسد.

از جمله مهمترین نکات فیلمبرداری سینمایی و قوانین ترکیب بندی، قانون یک سوم است. اینجا جایی است که سر سوژه خود را کمی بالاتر (نه در مرکز) کادر قرار می دهید و هنگام روبرو شدن با طرفین، فضای تنفس یا راه رفتن بصری به او می دهید. یکی دیگر این است که هنگام گرفتن عکس از روی شانه، در همان سمت دو نفر که صحبت می کنند، بمانید. همچنین، داشتن پیش زمینه و پس زمینه برای ایجاد عمق در یک صحنه بسیار مهم است.

برخی از این ها شبیه به تکنیک های ترکیبی اولیه عکاسی هستند، بنابراین ممکن است بخواهید آن ها را بخوانید و با آموزش های مرتبط تمرین کنید.

9. با زوایای مختلف فیلمبرداری را آزمایش کنید

زوایایی که برای ثبت محتوای خود استفاده می کنید تأثیر زیادی بر روحیه و دیدگاه دارد. زوایای اصلی که توسط فیلمسازان استفاده می شود، پایین، بالا، چشم پرنده و بالای شانه است. زاویه دید پایین با قرار دادن دوربین زیر سطح خط چشم و نگاه کردن به سوژه به دست می آید. این همچنین به عنوان زاویه “قهرمانی” شناخته می شود زیرا به نظر می رسد سوژه بر همه چیز تکیه دارد و بزرگتر از زندگی به نظر می رسد.

زاویه بالا سوژه را کمی از بالا می بیند. اغلب برای ایجاد حسی از محیط اطراف استفاده می شود. با این حال، هنگامی که به درستی استفاده شود، به سوژه نیز اجازه می دهد آسیب پذیرتر به نظر برسد. نمای چشم پرنده اغلب از ارتفاع متفاوت گرفته می شود و اغلب با پهپاد گرفته می شود. این به بیننده اجازه می دهد تا دید بزرگ تری از محیط اطراف داشته باشد تا از زاویه دید بالا. نمای بالای شانه اغلب زمانی استفاده می‌شود که شخصیت‌ها با یکدیگر صحبت می‌کنند یا برای نشان دادن چیزی که یک شخصیت می‌بیند اما دیگری نمی‌بیند.

10. استعداد خود را انتخاب کنید

انتخاب استعداد مناسب برای ویدیوی خود بسیار مهم است. قبل از تصمیم گیری با چند نامزد مصاحبه کنید. همچنین عاقلانه است که فردی را انتخاب کنید که تجربه عملکرد در موقعیت‌هایی مشابه محتوایی که شما ایجاد می‌کنید داشته باشد. به عنوان مثال، اگر در حال ساختن یک ویدیوی آموزشی هستید، باید فردی را بخواهید که در گذشته محتوای مشابهی ساخته است. فردی که فقط در ساخت آگهی های بازرگانی درباره نوشیدنی های انرژی زا تجربه دارد، ممکن است استعداد مناسبی برای آن شغل خاص نباشد.

به یاد داشته باشید که استعداد خوب هزینه بر خواهد داشت، پس حتما برای آن بودجه در نظر بگیرید. شما کسی را می خواهید که بتواند طیف وسیعی از احساسات را از هیجان گرفته تا غم و هر چیزی بین آن ها به تصویر بکشد. قدرت گفتار و لحن یک استعداد نیز عوامل مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند. اطمینان حاصل کنید که استعدادها می توانند به شیوه ای متناسب با محصول یا محتوای شما صحبت کنند. استعداد همچنین باید بتواند با لحن های مختلف صحبت کند. به هر قیمتی از سخنگوهای یکنواخت اجتناب کنید!

11. محل مناسب دوربین را رعایت کنید

اشتباه رایجی که مبتدیان مرتکب می شوند این است که توجه ندارند که فاصله کانونی لنز و فاصله نسبی دوربین از سوژه چگونه بر ظاهر صحنه تأثیر می گذارد. برای عکس های نزدیک، هرگز دوربین خود را نزدیک سوژه خود قرار ندهید، زیرا این کار می تواند

اعوجاج های غیرجذابی در چهره ایجاد کند و برش دادن لبه های صحنه را برای شما چالش برانگیزتر کند. بسیار ساده تر است که دوربین خود را چند فوت دورتر قرار دهید و با دقت با لنز دوربین خود بزرگنمایی کنید.

اما قبل از اینکه بروید و با دوربین خود زوم کنید، بدانید که باید این کار را به صورت اپتیکال (با لنز) به جای دیجیتال (با زوم کردن صفحه نمایش خود) انجام دهید، زیرا دومی کیفیت کلیپ های ویدیویی شما را پایین می آورد و احتمالاً آنها را پیکسلی می کند.

12. از فوکوس دستی استفاده کنید

در حالی که ویژگی فوکوس خودکار در دوربین شما می‌تواند بسیار مفید باشد، می‌تواند ضبط شما را در زمانی که فوکوس می‌کند و خارج می‌شود، در حالی که سعی می‌کنید سوژه‌تان را در صحنه‌های کم نور قرار دهید، خراب کند. نکته کلیدی این است که از قفل نوردهی/فوکوس در تلفن هوشمند خود استفاده کنید یا روی دوربین مستقل خود به فوکوس دستی بروید تا بتوانید از چشمان خود استفاده کنید و فوکوس را خودتان تنظیم کنید.

تنظیم فوکوس همچنین به شما این امکان را می دهد که جلوه های جالبی را به ویدیوی خود اضافه کنید، مانند استفاده از تکنیک فوکوس رک که در آن می توانید به طور متوالی بر روی اشیاء مختلف فوکوس کنید (با کمک یک عمق میدان کم که همه چیزهای دیگر را تار می کند) تا به سمت بیرون هدایت شود. توجه بیننده زمانی که از آن به درستی استفاده شود، می تواند ابزار بسیار قدرتمندی برای داستان سرایی باشد.

13. تراز سفیدی خود را تنظیم کنید

یک چالش واقعی که بسیاری از متخصصان با آن روبرو می شوند، اصلاح رنگ است. اگر از بیش از یک دوربین برای ضبط یک صحنه استفاده می‌کنید، ممکن است دوربین‌ها رنگ پیش‌فرض متفاوتی داشته باشند. این یک مشکل در هنگام استفاده از دوربین های مارک های مختلف مانند سونی و کانن است. همچنین هنگام استفاده از دوربین های همان برند می تواند مشکل ساز باشد. آیا می توانید تصور کنید که دیدن کلیپ های متوالی آبی و زرد گرم چقدر حواس شما را پرت می کند؟ قبل از ضبط، تعادل رنگ سفید را روی همه دوربین‌ها تنظیم کنید تا کلیپ‌های یکدست‌تر و با ظاهری حرفه‌ای تولید کنید. این به سرعت بخشیدن به روند ویرایش و کاهش هزینه های پس از تولید در آینده کمک می کند.

نکته: تراز سفیدی “صحیح” ذهنی است و می تواند به خروجی مورد نظر شما بستگی داشته باشد. برای مثال، می‌توانید عمداً آن را طوری تنظیم کنید که سردتر به نظر برسد تا حالت سرد یا ترسناک‌تری به صحنه بدهید. از آن برای کار برای داستان خود استفاده کنید، تا زمانی که در هر صحنه منحصر به فرد یکنواختی را تمرین کنید.

14. تنظیمات نوری را در فیلم برداری درست انجام دهید

مشکل دیگری که ممکن است هنگام استفاده از چندین دوربین فیلمبرداری برای فیلمبرداری از یک صحنه با آن مواجه شوید، پایان دادن به کلیپ هایی است که از نظر نوردهی یکسان به نظر نمی رسند. همان صحنه می تواند در یک دوربین تیره تر و در دوربین دیگر روشن تر به نظر برسد. اگر تنظیمات نوردهی مشابهی مانند نرخ فریم، سطوح ISO و دیافراگم خود را تنظیم نکنید، درست است. به همین دلیل است که لنزهای سینمایی اختصاصی دارای تی استاپ هستند. اینها مقادیر دقیق دیافراگم را به جای مقدار تئوریک f-stop در لنزهای عکاسی معمولی نشان می دهند.

برای مبتدیان، ممکن است عکاسی در تنظیمات کنترل شده راحت تر باشد. شما می توانید بدون توجه به زمان روز، نور یکسانی داشته باشید و از همان دوربین با نوردهی قفل شده استفاده کنید. بله، ممکن است ضبط بیشتر طول بکشد. با این حال، شما را از سردرد اصلاح نوردهی در طول پس از تولید نجات می دهد.

نکات ویژه فیلمبرداری: اگر مجبورید در خارج از منزل عکاسی کنید، این کار را سریع و در یک روز صاف انجام دهید تا خورشید در نهایت روی شما غروب نکند و ابرها مانع نورپردازی شما نشوند.

15. از تکنیک های سینمایی استفاده کنید

یک پروژه ویدیویی با ظاهر واقعاً حرفه ای ترکیبی از حرکات اولیه دوربین را در خود جای داده است که نه تنها داستان سرایی را بهبود می بخشد بلکه بینندگان شما را نیز علاقه مند می کند. اگر می خواهید فیلمبرداری خود را به سطح بالاتری برسانید و واقعاً مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهید، ممکن است بخواهید از چند تکنیک فیلمبرداری استفاده کنید.

تکنیک هایی که برای استفاده انتخاب می کنید تا حد زیادی به سطح خلاقیت شما و نحوه ارائه صحنه ها بستگی دارد، اما همیشه ایده آل است که فقط چند مورد ضروری را انتخاب کنید که داستان شما را به بهترین شکل بیان می کند. شما نمی خواهید آنها را زیاده روی کنید و در نهایت بینندگان خود را با تصاویر بصری و نه با داستان خود غرق کنید.

16. از فیلمبرداری با لرزش خودداری کنید

فرقی نمی‌کند عکس‌هایتان در حال حرکت کردن، گرفتن عکس با جرثقیل، یا قلاب‌زنی از این طرف به سمت دیگر باشید، نمی‌خواهید عکس‌هایتان لرزان به نظر برسند. جدا از اینکه احتمالاً فیلم شما را شبیه ویدیوهای خانگی می کند، می تواند بینندگان شما را احساس دریازدگی کند. نگه داشتن دوربین خود بر روی سه پایه یا هر سطح ثابتی کلیدی است.

پس از تنظیم دوربین، سعی کنید دوربین خود را حرکت ندهید مگر اینکه مجبور باشید. هنگامی که مجبور به حرکت یا زوم کردن هستید، دوربین خود را مانند یک فنجان قهوه کامل در نظر بگیرید. سرعت خود را ثابت نگه دارید و توقف ناگهانی نکنید.

17. زمان رکورد را برنامه ریزی کنید

در اینجا چند نکته فیلمبرداری از سوی سینماگران حرفه ای آورده شده است که ممکن است در بسیاری از مقالات راهنما نیابید. عکس های خود را بیش از پنج ثانیه نگه دارید اما بیش از 10 ثانیه طول نکشید تا به طور موثر توجه بینندگان خود را به خود جلب کنید. در عین حال، به یاد داشته باشید که عکس های خود را حداقل به مدت 10 ثانیه ثابت نگه دارید – قبل از آن بدون حرکت یا زوم کردن. بسیاری از مبتدیان این موارد را برای به حداقل رساندن حرکات دوربین، کاهش زمان ضبط و ساده نگه داشتن سکانس های خود در طول پس از تولید بسیار مفید می دانند.

18. برای صدا برنامه ریزی کنید

آیا تا به حال یک ویدیوی یوتیوب با صدای بد دیده اید؟ تماشای آن غیرقابل تحمل است، درست است؟ از بسیاری جهات، می توان استدلال کرد که صدا برای انواع محتوا مهمتر از ویدئو است. برای بهترین محتوا، به جای میکروفون تعبیه شده در دوربین، از میکروفون استفاده کنید. شما می خواهید جهت صوتی را که می خواهید ضبط کنید در نظر بگیرید.

آیا می خواهید صدای شخص مقابل دوربین یا برخی از نویزهای محیط اطراف را نیز ضبط کنید؟ آیا فقط یک نفر صحبت می کند یا مصاحبه است؟ آیا این مهم است که میکروفون قابل مشاهده باشد؟ همچنین می‌خواهید صدا را با هدفون اختصاصی نظارت کنید تا مطمئن شوید که سطوح کافی هستند اما بریده نشده‌اند. آیا محتوا را مستقیماً روی دوربین یا دستگاه خارجی ضبط خواهید کرد؟ در نهایت، حداقل با استفاده از دو روش ضبط را در نظر بگیرید، مخصوصاً برای محتوای بسیار مهمی که ممکن است نتوانید دوباره ضبط کنید.

19. برای ادیت فیلمبرداری کنید

این “نکته حرفه ای” خاص به سادگی به این معنی است که هنگام فیلمبرداری باید مانند یک تدوینگر فکر کنید. هنگام ضبط یک صحنه، می خواهید چندین زاویه و چند “شات” بگیرید. این بدان معناست که بعداً هنگام ایجاد برش نهایی خود، انتخاب هایی خواهید داشت. این باعث صرفه جویی در زمان و تلاش شما می شود که در غیر این صورت ممکن است صرف فیلم برداری مجدد کنید. به‌علاوه، شما را از گرفتن عکس‌های پایین‌تر که کارتان را غیرحرفه‌ای جلوه می‌دهد، باز می‌دارد.

و هنگام ویرایش، از یک نرم افزار ویرایش ویدیوی ساده استفاده کنید که بتوانید قبل از رفتن به برنامه های پیچیده تر به آن عادت کنید. می‌توانید از نکات ویرایش ویدیوی ما بیاموزید، که شامل تکنیک‌های ساده و در عین حال حرفه‌ای به غیر از برش و اصلاح کلیپ‌های ویدیویی و سطوح صوتی است.

اگر به ادیت و ساخت تیزر در اصفهان نیاز دارید ما به شما رخ نت را پیشنهاد می‌کنیم.

در نهایت، بهترین دوربین ها را برای فیلمبرداری انتخاب کنید

فیلمسازان مشتاق اغلب نگران هستند که برای ایجاد ویدیوی با کیفیت به بودجه هنگفتی نیاز دارند. انواع دوربین های زیادی وجود دارد، اما در نهایت، بهترین دوربین برای یک فیلمبردار جدید، دوربینی است که می دانید چگونه از آن استفاده کنید. در حالی که ممکن است رویای یک دوربین سینمایی با قیمت ده‌ها هزار دلار را در سر داشته باشید، اما بازار پر از دوربین‌های DSLR عالی و دوربین‌های بدون آینه است که برای ایجاد ویدیو با کیفیت بالا به زیبایی کار می‌کنند.

اگر قبلاً یک دوربین DSLR یا بدون آینه دارید، می‌توانید فوراً کار روی تولید ویدیو را شروع کنید. به دنبال آموزش برای عملکردهای ویدیویی دوربین خود باشید و تنظیمات ایده آل برای ضبط ویدیو را بیاموزید.

دکمه بازگشت به بالا