۱۳۲هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین در سامانه سیاک ثبت شد

به گزارش خبرگزاری دکترنامه از قزوین؛ احمد مشابری رئیس سازمان مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف حکمروایی الکترونیک و اجرای سامانه یکپارچه اطلاعات کشاورزی، تهیه نقشه اراضی کشاورزی و سایر تولیدات است. واحدهای نرم افزار پایگاه داده اطلاعات مکانی، طراحی و امکانات دیجیتالی سازی و جمع آوری و ورود داده ها به صورت وب سرویس پیاده سازی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با نظارت و هماهنگی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی و معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان اجرا شد، افزود: تاکنون 345 هزار و 310 هکتار از اراضی کشاورزی در سامانه اطلاعات اراضی نقشه برداری شده است. که 186487 هکتار آن از ارقام ارقام حاصل از اراضی کشاورزی مورد تایید کارشناسان منطقه و 158 هزار و 823 هکتار زمین کشاورزی کاداستر است.

مقبری گفت: برنامه ریزی برای دریافت اطلاعات موثر در مدیریت مزرعه، برنامه ریزی کشت محصولات زراعی، تولید محصولات کشاورزی و مقابله با خطرات در هنگام حوادث غیرمترقبه از مزایای اجرای این طرح است.

این مسئول همچنین ادامه داد: دسترسی سریع و آسان به آمار و اطلاعات زمین و مساحت کشاورزی با جزئیات و هوشمندی آن و برنامه ریزی بهتر برای مدیریت منابع از دیگر مزایای ثبت اطلاعات در این سامانه است.

ناظر مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: با اجرای کامل این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن اطلاعات جامع و دقیقی برای برنامه ریزی بخش کشاورزی در سطح استانی و کشوری در دسترس است.

48

دکمه بازگشت به بالا