خاتمی: وزارت بهداشت برای اجرای عدالت در پرداختی‌های کادر سلامت ورود کند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارتخانه های بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و آموزش پزشکی باید در سیاست گذاری برای رعایت انصاف و تناسب در پرداخت بهورزان مشارکت داشته باشند.

سید مرتضی خاتمی در گفت وگو با دکترنامه، اظهار کرد: با وجود اینکه وزارت بهداشت اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری را آغاز کرده است، اما هنوز تناسبی در پرداخت بین بهورزان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: باید تناسب پرداخت ها بین پزشکان و پزشکان و پرستاران ایجاد شود. به عنوان مثال، پرداخت سهم منصفانه از کارکنان اتاق عمل، از جمله جراحان، دستیاران جراح، متخصصان بیهوشی و تکنسین ها. این روند شامل نرخ هایی برای رشته های مختلف پزشکی مانند داخلی و جراحی از جمله روانپزشکی، اطفال و داخلی است. همچنین پزشکان شاغل در بخش بهداشت و پزشکان شاغل در پزشکی.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در پرداخت ها تناسب بین کارکنان بهداشتی وجود داشته باشد، گفت: عدم انصاف در پرداخت ها حلقه مفقوده نظام سلامت است که وزارت بهداشت باید به آن ورود کند. وزارت بهداشت در راستای کار فعلی خود باید سیاست ایجاد تناسب و تعادل در پرداخت مولفه های مختلف شهریه ها را داشته باشد تا انگیزه و گرایش ها حفظ و تقویت شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا