علائم مزمن کووید ۱۹ در زنان شایع‌تر است

تحقیقات جدید نشان می دهد حدود 40٪ از افراد مبتلا به Covid-19 تا 12 هفته یا بیشتر علائم مزمن دارند.

به گزارش دکترنامه ، در همین حال ، یک متخصص انگلیسی هشدار داده است که درصد کمی از مبتلایان ممکن است سالها از مشکلات سلامتی مرتبط با این بیماری رنج ببرند.

به گفته متخصصان کالج امپریال لندن ، علائم مزمن COVID-19 در زنان بیشتر دیده می شود و با افزایش سن خطر افزایش می یابد.

به عنوان بخشی از مطالعه Ryacto-2 کالج امپریال ، از 508707 نفر در انگلیس س wereال شد که آیا در طول بیماری همه گیر Covidia19 دارند یا خیر. داوطلبان همچنین به س questionsالات مربوط به مدت 29 علائم مختلف مرتبط با کووید پاسخ دادند.

نتایج نشان داد که 76155 نفر از ابتدای اپیدمی تا فوریه 2021 علائم کووید را داشتند. از این تعداد ، 28713 نفر یا 7/37 درصد ، حداقل یک علائم به مدت 12 هفته یا بیشتر داشتند. این رقم در مقایسه با جمعیت انگلستان دو میلیون نفر تخمین زده می شود. در این دوره 11241 شرکت کننده در مطالعه یا 14.8٪ حداقل سه علائم داشتند.

برخی از این علائم شامل خستگی ، درد ، بی قراری ، بی خوابی و درد قفسه سینه است.

هلن وارد ، استاد بهداشت عمومی در کالج امپریال که نظارت بر تحقیقات را بر عهده داشت ، گفت: “ما نمی دانیم که علائم چه مدت می توانند ادامه داشته باشند ، زیرا ما قبلاً هرگز به این بیماری مبتلا نبودیم.” با این حال ، برای برخی ، من فکر می کنم یک اقلیت کوچک ممکن است مزمن باشد و سالها ادامه یابد.

پروفسور پل الیوت ، مدیر پروژه Ryact ، همچنین گفت که برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی طولانی مدت داشته باشند. اما آنچه ما نمی دانیم تعداد این افراد چقدر است.

وی افزود: بدون شک افرادی بودند که اعضای بدن آنها درگیر و زخمی شده است. عوارض این مشکل مانند فیبروز ریوی در آنها ادامه خواهد یافت.

با این حال ، پروفسور الیوت می گوید بیشتر افراد در طی 4 تا 12 هفته بهتر می شوند.

یافته های این مطالعه نشان می دهد که چاقی ، استعمال دخانیات یا استعمال دخانیات الکترونیکی ، بستری شدن در بیمارستان یا عدم بستری شدن در بیمارستان در افزایش خطر ابتلا به علائم مزمن نقش دارند ، در حالی که احتمالاً آسیایی ها در طولانی مدت دچار مشکلات مزمن می شوند.

به گزارش ایندیپندنت ، وی افزود: “ما هنوز چیزهای زیادی برای درک اثرات طولانی مدت کاویتاسیون و این که چرا کاویتاسیون پس از عفونت اولیه تأثیرات مختلفی بر روی بدن دارد ، باید درک کنیم.”