کسب و کار ویژه

بهترین دمنوش های دارویی و گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بهترین دمنوش های دارویی و گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

امروزه از چای های تهیه شده از گیاهان مختلف به عنوان درمان استفاده می شود. چای یک نوشیدنی معطر است که از گل، برگ، ساقه و ریشه گیاهان مختلف تهیه می شود و برای سلامت انسان بسیار مفید است.

در این مطلب از سایت کارمادیو شما را با چند نوع دمنوش مخصوص و دارویی آشنا می کنیم.

1: چای گیاهی با لیمو

یکی از معطرترین و خوشمزه ترین دمنوش ها با خواص درمانی فراوان، چای لیمو است. چای لیمو در کاهش اضطراب و استرس بسیار موثر است و باعث آرامش می شود.

نوشیدن چای لیمو قبل از خواب می تواند به خواب بهتر کمک کند. چای لیمو برای درمان سوء هاضمه و معده درد نیز بسیار مفید است.

یکی دیگر از فواید چای لیمو چربی سوزی است که به حفظ تعادل و کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این، لیمو به عنوان یک نوشیدنی عضله ساز قبل از فعالیت های ورزشی بسیار مفید است.

2: چای جادویی بهار نارنج

بدون شک یکی از بهترین دمنوش هایی که عطر و طعم بی نظیر آن شما را تحت تاثیر قرار می دهد، چای بهاری نارنج است. بهار نارنج یک نوشیدنی بسیار خاص و هیجان انگیز است.

چای پرتقال بهار انرژی زا است و عطر و طعم فوق العاده و خواص درمانی آن رفع بی خوابی، کسالت و کسالت می کند. این چای باعث ایجاد آرامش عمیق در بدن و روح شما می شود.

دمنوش معجزه آسای بهار نارنج برای همه افراد مفید است و علاوه بر افزایش اشتها برای سلامت مغز و اعصاب بسیار موثر است، بنابراین پس از انجام فعالیت های روزانه شما را شاداب می کند.

3: چای بابونه

چای بابونه نیز مانند چای آویشن یکی از دمنوش‌های شفابخش و محبوب ایرانیان است. بهترین زمان برای نوشیدن چای بابونه قبل از صبحانه است.

نوشیدن یک لیوان از این چای باعث بهبود هضم و افزایش متابولیسم می شود.

چای بابونه از بیماری های عفونی پیشگیری می کند و سیستم ایمنی بدن را به میزان قابل توجهی تقویت می کند. نوشیدن این چای قبل از ناشتا از بیماری های گوارشی مانند ورم معده و زخم معده پیشگیری و درمان می کند.

چای بابونه حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است و در درمان بیماری های پوستی مانند حساسیت های پوستی موثر است. همچنین این چای باعث افزایش رشد مو می شود.

4: چای امبا با نعنا

گیاه نعناع را از کودکی با بو و طعم بی نظیر آن می شناسیم. مصرف چای نعناع خانگی برای هضم غذا بسیار مفید است.

این نوع چای با بو و طعم خاص در درمان بیماری های کبدی بسیار موثر است و نوشیدن منظم آن ضعف و ضعف را از بدن دفع می کند.

از دیگر خواص چای نعناع می توان به درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن تا حد قابل توجهی اشاره کرد.

بهترین دمنوش های دارویی و گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
بهترین دمنوش های دارویی و گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

5: چای زنجبیل منحصر به فرد

زنجبیل گیاهی دارویی است که از قدیم الایام برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شده است. ریشه زنجبیل بسیار خوشمزه است و به دلیل خواص بی نظیرش به عنوان یک داروی گیاهی فوق العاده ارزش دارد.

چای زنجبیل سیستم ایمنی بدن و قلب را تقویت می کند و عملکرد منحصر به فردی در چربی سوزی دارد. این گیاه در رفع سرگیجه و درمان حالت تهوع موثر است.

6: چای گیاهی بادرنجبویه

چای گیاهی بادرنجبویه با نام ملیسا نیز شناخته می شود. بو و طعم آن شبیه مرکبات است و وقتی با عسل مخلوط شود طعم بسیار لذیذ و معطری دارد.

چای بادرنجبویه در پیشگیری از بیماری های قلبی بسیار موثر است و به تقویت خلق و خو و حافظه کمک می کند. این چای به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان، بدن را به خوبی سم زدایی کرده و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

7: چای ترش درست کنید

چای شیرین یکی از پرمصرف ترین دمنوش های جهان است که گفته می شود از گیاهی به نام گل سرخ یا خاکشیر تهیه می شود و برای طعم لذیذش پس از خنک شدن می نوشند.

چای ترش سرشار از ویتامین C است که باعث جوانسازی و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

مصرف چای تمر هندی با کمی عسل می تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند و به دلیل وجود پلی فنول ها، اسیدهای آلی و فلاونوئیدها در حفظ سلامت بدن معجزه می کند.

8: اکیناسه تئو

اکیناسه یکی از دمنوش های به دست آمده از گل های بنفش گیاه اکیناسه است که به صورت دم کرده در رنگ های زرد و سبز روشن مصرف می شود.

چای اکیناسه نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و تضمین سلامت دارد. این چای معمولا برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می شود و در مبارزه با سرماخوردگی و ویروس ها بسیار موثر است.

9: چای آویشن دارویی

یکی از گیاهان دارویی در بین ایرانیان و سایر نقاط جهان تیره است که از قدیم الایام به دلیل خواص دارویی آن مورد استفاده قرار می گرفته است.

گیاه آویشن به عنوان داروی سرماخوردگی و سرفه های شدید شناخته می شود، اما این داروی گیاهی خواص دیگری برای سلامت بدن دارد.

آویشن ادرار آور است و این خاصیت به دفع سموم از بدن کمک می کند. این گیاه دارویی برای حفظ سلامتی و تقویت پوست سر و رفع بوی بد دهان استفاده می شود.

10: چای دارچین

چای دارچین یکی از جذاب ترین و محبوب ترین دمنوش های دارویی برای کمک به مشکلات گوارشی و درمان بیماری هایی مانند آنفولانزا است.

دکمه بازگشت به بالا