سلامت و دانش

ابتلای ۴۳ درصدی به زیرسویه مسریِ امیکرون در آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) دیروز (جمعه) اعلام کرد: تخمین زده می شود که زیر رشته XBB.1.5 میکرون 43 درصد از موارد جدید کووید-19 در این کشور را در هفته منتهی به 14 ژانویه (امروز) تشکیل دهد. .

به گزارش دکترنامه، زیر رشته آمیکرون به سرعت در آمریکا در حال گسترش است.

این زیرسویه آمیکرون در حال حاضر عفونی ترین نوع کرونا است. XBB.1.5 زیرسویه ای از زیرسویه XBB آمیکرون است که برای اولین بار در اکتبر سال گذشته (2022) شناسایی شد.

علاوه بر این، سازمان جهانی بهداشت (WHO) همچنین اعلام کرده است که زیرسویه XBB.1.5 می تواند باعث افزایش تعداد افراد آلوده به کووید-19 شود.

اگرچه هنوز مشخص نیست که XBB.1.5 می تواند موج جدیدی از عفونت های کرونا را در جهان ایجاد کند یا خیر، کارشناسان می گویند تزریق با دوزهای مشابه واکسن این بیماری همچنان افراد را از علائم شدید محافظت می کند، بستری شدن در بیمارستان از آنها محافظت می کند. بیمارستان و مرگ و میر ناشی از COVID-19.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «تدروس آدهانوم گبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته در پیامی در توئیتر اعلام کرد که موارد زیر رشته میکرون جدید در سطح جهان رو به افزایش است و در بیش از 25 کشور جهان شناسایی شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا