بیش از ۸۵ درصد بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند

به گزارش شفاف، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مجتمع خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: واکسیناسیون و مصونیت از واکسیناسیون به طور کامل و 100 درصد از مرگ و میر عروق بیماری کرونا جلوگیری می کند و شایعات مرگ بر اثر تزریق واکسن کرونا کاملاً نادرست است. مطالعات علمی، دانشمندان و مراکز تحقیقاتی نشان داده اند که واکسیناسیون یکی از مهم ترین عوامل در مبارزه با بیماری عروق بیماری کرونا قلب است.

وی افزود: یک یا دو سال است که واکسن ساخته نشده و 100 سال است که در ایران واکسن برای مبارزه با بیماری هایی مانند سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال تزریق می شود و بیماری ها را کنترل و ریشه کن می کند، اما واکسیناسیون یک کار علمی است. وی افزود: ایران سابقه بسیار طولانی در زمینه پزشکی دارد و به عنوان نماینده 20 هزار هیئت علمی و 800 مرکز تحقیقاتی باید بگویم که واکسیناسیون برای حفظ جان مردم و عزیزانمان ضروری است. هر فردی که می میرد ، اما برای اطمینان از سلامت عمومی ، واکسیناسیون با پوشش بالا باید انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز از وضعیت این خوابگاه دیدن کردیم و متأسفانه یک مشکل بزرگ در این خوابگاه وجود دارد که دانش آموزان در گذشته از مراقبت ناکافی شکایت داشتند ، اما اولویت جدی و مهم دولت سیزدهم مراقبت است. از سلامت مردم مشکلات و دانش آموزان.” آنها برای ما در اولویت هستند و مورد احترام هستند.

وی افزود: در واکسیناسیون نشان دادیم که می توانیم و با مشارکت جامعه در مدت زمان کوتاه و حدود دو ماه و نیم می توانیم بیش از 70 درصد جمعیت هدف را در دور اول واکسینه کنیم و قطعا به دنبال این هستیم که حل مسائل رفاهی دانشجویی و خوابگاهی. و ما از مردم و نیکوکاران و دیگر نهادهای مردمی و انقلابی می خواهیم که در این کار خوب نیز شرکت کنند. امیدواریم در مدت زمان کوتاهی مشکلات کوتاه مدت دانشجویان مانند بازسازی و تعمیر ساختمان خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی برطرف شود اما برای رفع مشکلات اساسی مانند تخریب و ساخت ساختمان های جدید به زمان بیشتری نیاز است. خوابگاه

وزیر بهداشت تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران ظرفیت 2500 نفر در خوابگاه ها را دارد که با توجه به وضعیت نامناسب خوابگاه ها توانسته است 1700 نفر را در خود جای دهد. خوابگاه متاهل دانشگاه نیز مشکلات خود را دارد اما تاکنون 60 زوج متاهل در این خوابگاه مستقر شده اند اما برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران اجاره ساختمانی برای اسکان دانشجویان است. بهبود وضعیت خوابگاه ها یکی از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است. من به دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران قول دادم که در هفته های آینده مجدداً از این خوابگاه دیدن خواهم کرد تا ببینم مشکل آنها حل شده است یا خیر.

عین اللهی خاطرنشان کرد: می توان بودجه و منابع را صرف کارهای فاخر و تزیینی کرد، اما اولویت اول ما افزایش خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی است و در این صورت تا حد امکان منابع لازم در تهران فراهم است. دانشگاه علوم پزشکی.

“دانشجویان در دانشگاه های پزشکی خیلی زود با عروق بیماری کرونا واکسینه می شوند و اکثر آنها دو دوز از این واکسن را دریافت کرده اند. اگر دانش آموزی بیمار شد، اقداماتی مانند جداسازی او را انجام دهید.

به گزارش وب دا، وی ادامه داد: خوشبختانه با بالا بودن میزان واکسیناسیون در کشور، وضعیت بیماری رو به بهبود است. امروز تمامی دانشجویان در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران ماسک زده اند. یکی از مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد، عدم اطلاع برخی از افراد در زمینه کرونا و واکسن است، اما بیشتر افراد واکسینه شده اند، زیرا می دانند مقاومت آنها در برابر کرونا در حال افزایش است.