عمومی

سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام‌ افتتاح شد/ دیدار صمیمانه دکتر طهرانچی با اساتید و کارکنان واحد ایلام

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یک روزه به استان ایلام امشب با اهدای گل و قرائت فاتحه در یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام حضور یافت. مقام های عالی رتبه کشوری به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

دکتر طهرانچی سپس در نشستی دوستانه با اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام شرکت کرد.

وی در ابتدای این دیدار با اشاره به دیدار روز گذشته مقام معظم رهبری با جمعی از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی گفت: در برخی کشورها اگرچه اکثر دانشگاه ها خصوصی هستند اما بودجه زیادی از سوی دولت در اختیار آنها قرار می گیرد. نه به مقدار زیاد، بلکه به نحوی که دولت مشکل را برای دانشگاه تعریف می کند و اگر دانشگاه در حل مشکل پیشرفت کند، بودجه به آن اختصاص می یابد.» این جمله برای دانشگاه آزاد اسلامی نویدبخش است و افق ادبیات دانشگاهی غیردولتی را می گشاید که انشالله باید به آن توجه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به راه اندازی و توسعه این دانشگاه در کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی مردمی با حمایت امام خمینی (ره) تأسیس شد و 40 سال توسعه کوچکی را پشت سر گذاشت. اولین قدم ها و مایه افتخار کشور شوند. واقعیت این است که دانشگاه آزاد اسلامی وجود نخواهد داشت مگر اینکه عزیزانی به عنوان مدرس و کارمند دانشگاه بیایند و به عنوان شریک یک سازمان مردم نهاد در این مهم شرکت کنند.

دکتر. طهرانچی ادامه داد: مردم دانشگاه آزاد اسلامی چنان عظمتی ایجاد کرده اند که وقتی مهمانان خارجی به این دانشگاه می آیند از این عظمت شگفت زده می شوند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دستگاه غیردولتی از حمایت دولتی برخوردار نیست، گفت: هر دستگاه و دستگاهی علتی برای ایجاد و عاملی برای بقا دارد. بقای هر سیستمی مستلزم درک و پاسخگویی به تحولات اجتماعی تکنولوژیک است.

یکی از اعضای هیات نظارت دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از سال 1390 تاکنون اتفاقات عجیبی در دانشگاه آزاد اسلامی افتاده است به طوری که مدیران این دانشگاه بدون توجه به نرخ زاد و ولد در کشور پیش بینی کرده اند که جمعیت دانشجویی این دانشگاه تا سال ورود 1400 دانشجو به یک میلیون نفر خواهد رسید. این در حالی بود که با بررسی ولادت های 18 سال اخیر به راحتی می توانستند جمعیت دانشجویی آینده را تخمین بزنند، اما مسئولان وقت بدون توجه به سطح جمعیت، بخشنامه هایی را از سال 1390 تا 1395 صادر کردند که از یک تا 50 نفر کارمند و هیات علمی شاغل هستند. با این اقدام واحد دانشگاهی با 4 کارمند، 34 نیروی جدید جذب کرد، در حالی که اساساً توجهی به روند تحولات اجتماعی نشد.

طهرانچی تصریح کرد: زمانی که به دانشگاه آزاد اسلامی آمدم شرایط به گونه ای بود که پس از سه سال متوالی به دلیل نبود سیستم یکپارچه درآمد و پرداخت با وجود افزایش شهریه، درآمد دانشگاه کاهش یافت و اطلاع دقیقی در دست نیست. در مورد مبلغ در سازمان مرکز بدون بدهی یا درآمد واحد. برای مدیریت این وضعیت طرح یکپارچه سازی خزانه دانشگاه آزاد اسلامی را پیشنهاد می کنیم تا بتوانیم اوضاع را کنترل کنیم تا آبروی دانشگاه خدشه دار نشود.

وی افزود: پس از این اقدام نیاز به ایجاد سامانه واحد اطلاعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی بود که برای تحقق این امر سامانه پژوهش و آموزش راه اندازی شد. این امر منجر به افزایش ناگهانی درآمد شهریه دانشگاه شد. این فقط از طریق انسجام سخنرانی اتفاق می افتد. با راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه داده ها در دانشگاه آزاد اسلامی، اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی نیز افزایش می یابد، زیرا دیگر امکان جعل مدرک دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر این اقدامات، با تغییر شعار و شعار دانشگاه آزاد اسلامی، توانستیم روند نزولی جمعیت دانشجویی این دانشگاه را اصلاح کنیم و بحمدالله امسال برای دومین سال متوالی شاهد یک روند کاهشی بودیم. افزایش پذیرش دانشجو نشان دهنده بازگشت اعتماد عمومی به این دانشگاه است.» این موفقیت در پی اپیدمی کرونا حاصل شد که بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

طهرانچی خاطرنشان می کند: برای اولین بار از هیات نظارت دانشگاه آزاد اسلامی مجوز زمین گرفتیم تا با تعامل با وزارت راه و شهرسازی شرایط اسکان کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم کنیم. توسعه و بانک مسکن». همچنین با تامین افزایش سرمایه مکران سود سالانه خوبی از سال آینده نصیب دانشگاه آزاد اسلامی می شود که همگی نویدبخش بهبود وضعیت معیشتی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است.

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این تدوین اسناد تحول و تعالی دانشگاهی گفت: این سند 70 هدف را دنبال می کند و دارای شاخص و مجموعه اقداماتی است که یکی از آنها تهیه اطلس برنامه ریزی استانی است.

پس از این نشست دو ساعته، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به نظرات، پیشنهادات و دغدغه های اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام پاسخ داد.

افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

در ادامه سفر یک روزه برنامه ریزی شده به استان ایلام، دکتر طهرانچی تالار نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام را افتتاح و از واحدهای هسته و فناوری مستقر در این خانه نوآوری بازدید کرد.

تله های سرومونی برای کنترل جمعیت آفات چوب خوار در مناطق جنگلی، جاذب های برشی مقاوم در برابر زلزله، سیستم های آموزش و آزمایش مجازی، رزوه های نانو پلی استر اولتراسونیک، سیستم های قفل کننده ترموستاتیک برای تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، سیستم ضد سرقت هوشمند از طریق پیرباکس، مدیریت هوشمند نشتی سوکت انرژی و گاز و غیره یکی از دستاوردهای محققین و پژوهشگران واحد هسته و فناوری مستقر در تالار نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام می باشد که با حضور دکتر دکتر طهرانچی.

انتهای پیام/ 4127

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا