عمل جراحی لیزیک چشم بعد از رینوپلاستی شکستگی بینی

لیزیک چشم نوعی جراحی لیزر است که می تواند انواع مختلف آستیگماتیسم ، نزدیک بینی یا نزدیک بینی را اصلاح کند. در این عمل ، بعد از جراحی ، دید فرد به طور واضح و کامل برمی گردد و ناراحتی بعد از عمل بسیار کاهش می یابد.

در این عملیات حدود 160 میکرون از سطح فاصله دارد قرنیه توسط لیزر اکسایمر کنترل شده توسط رایانه برداشته می شود و سپس ماشینکاری می شود قرنیه با توجه به تعداد عینک انجام می شود.

بسیاری از افرادی که عینک دارند هر از گاهی از استفاده از عینک خسته می شوند یا از همان ابتدا علاقه ای به استفاده از عینک ندارند. این روش بهترین راه حل برای پاک کردن عینک از چشم آنها است و آنها می توانند به راحتی برای همیشه از عینک استفاده کنند.

چرا عمل جراحی لیزیک چشم انجام می شود؟

در واقع ، نور باید به خوبی بر روی شبکیه چشم شما متمرکز شود تا بتوانید همه چیز را به خوبی ببینید ، اما اگر اینگونه نیست و نور به درستی بر روی شبکیه چشم شما متمرکز نمی شود ، بینایی شما تار می شود و این یک نقص در علم پزشکی است. به این اصطلاحاً انکسار می گویند.

جراحی لیزیک چشم

انواع اصلی عیوب انکساری عبارتند از:

1- نزدیک بینی: این گروه از افراد می توانند نزدیک اجسام را به خوبی ببینند ، اما در دیدن اشیا and و اجسام از راه دور مشکل دارند و ابهام را تار می بینند.

2-دوربین: این دسته از افراد نزدیک اشیا objects را تار می بینند ، اما مشکلی برای دیدن اشیا در فاصله طولانی ندارند و آنها را به خوبی می بینند.

3- آستیگماتیسم: در این گروه از افراد ، همه اشیا and و اشکال تار می شوند.

چه کسی نمی تواند عمل لیزیک چشم انجام دهد؟

1- این جراحی برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست و این افراد نباید تحت عمل لیزیک قرار گیرند.

2- این عمل برای افرادی که شیرده یا باردار هستند مناسب نیست.

3- افرادی که داروهای خاصی مصرف می کنند کاندیداهای مناسبی برای این جراحی نیستند.

4- افرادی که دارند قرنیه آنها نازک یا ناهموار هستند و انجام این کار غیرممکن است.

5- افراد مبتلا به بیماری های چشم مانند گلوکوم یا چشم های بسیار خشک برای این جراحی مناسب نیستند.

6- افرادی که بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید ، لوپوس یا دیابت دارند کاندید مناسبی برای این جراحی نیستند.

جراحی لیزیک چشم چه فوایدی دارد؟

1- قدمت این جراحی بیش از 25 سال است و اکثر پزشکان این جراحی را به بیماران خود توصیه می کنند.

2- این عمل درد بسیار کمی دارد و در صورت داشتن درد بعد از 24 ساعت برطرف می شود.

3. در این عملیات هیچ بخیه یا باند وجود ندارد.

4- برای افرادی که علاقه به عینک ندارند و بی حوصله هستند مناسب است.

5- اگر بینایی فرد با افزایش سن تغییر کند ، پزشکان می توانند به راحتی آن را اصلاح و درمان کنند.

جراحی چشم لیزیک عوارض جانبی چه هستند؟

این جراحی مانند هر جراحی دیگری دارای عوارض و خطرات خاصی است اما عوارض این جراحی بسیار کم است و آسیب زیادی نمی رساند.

سوزش و خشکی چشم ، حساسیت به نور طبیعی ، تاری دید ، کاهش قدرت بینایی ، دیدن هاله های اطراف تصاویر ، نوسانات بینایی ، مشکل رانندگی در شب ، لکه های کوچک داخل چشم ، خراشیدن چشم و … موارد اصلی هستند. جراحی این است که اینها همه علائم طبیعی هستند و بعد از سه تا شش ماه از بین می روند و هیچ جای نگرانی نیست. اما اگر بعد از شش ماه هنوز این علائم را دارید ، بهتر است حتما به پزشک متخصص خود مراجعه کرده و نگرانی های خود را با او در میان بگذارید تا وی بتواند مشکل شما را برطرف کند و به شما کمک کند.

جراحی لیزیک چشم چه مدت طول می کشد؟

مدت زمان جراحی چشم بسیار کوتاه و بین ده تا بیست دقیقه است و بعد از این مدت جراحی شما به پایان می رسد.

پس از جراحی حتماً شخصی را به شما کمک کند و به شما کمک کند تا به اهداف خود برسید.

بعد از جراحی لیزیک چشم چه اتفاقی می افتد؟

بعد از لیزیک ، ممکن است چشمان شما خشک و تحریک شود. چشمان شما نیز ممکن است ملتهب یا آلوده شود ، بنابراین پزشک برای جلوگیری از این مشکلات قطره چشمی متفاوتی را برای شما تجویز می کند. استفاده به موقع از این قطره ها بسیار مهم است و باید در زمان مناسب استفاده شود.

هنگام استفاده از این قطره ها ، ممکن است فرد احساس سوزش یا تاری دید کند که این علائم طبیعی است ، اما اگر فرد را آزار دهد ، باید به پزشک مراجعه کرده و از او کمک بگیرد. توجه داشته باشید که بدون مشورت با پزشک نباید کاری انجام دهید.

چشمان شما بعد از چند روز بهبود می یابد و دید شما بسیار خوب و واضح است.

بعد از انجام لیزیک صورت خود را به مدت یک هفته دوش یا شستشو ندهید زیرا لنز جراحی در داخل چشم شما قرار گرفته و با شستن صورت آسیب می بیند.

به مدت دو هفته از شنا و رفتن به چشمه های آب گرم خودداری کنید زیرا ممکن است چشم شما آسیب دیده باشد.

چشمان خود را حدود یک هفته پس از جراحی در معرض نور قرار ندهید زیرا باعث تحریک و آسیب چشم شما می شود.

بینی شکسته

دلایل شکستگی بینی:

شایعترین آسیب استخوانی که در صورت رخ می دهد شکستگی بینی است. آسیب به بینی دشوار است ، اما مطالعات نشان داده است که شایع ترین نوع شکستگی صورت مربوط به بینی است و نیمی از شکستگی های صورت را تشکیل می دهد. شکستگی های بینی در اثر ضربه و ضربه روی بینی ایجاد می شود. در صورت شکستگی ، باید شکستگی بینی درمان شود. بسته به نوع آسیب ، بینی ممکن است برای درمان آن نیاز به جراحی داشته باشد یا نداشته باشد. جراحی بلافاصله بعد از آسیب قابل انجام نیست زیرا به دلیل تورم و التهاب در بینی ، شکل واقعی آن کاملاً قابل مشاهده نیست ، بنابراین ابتدا باید درمان بینی اولیه را انجام دهید ، مانند خونریزی را متوقف کنید ، و حداقل بعد از سه ماه رفتن به دکتر برای جراحی بینی شکسته

علائم شکستگی بینی:

برای اینکه بدانید بعد از آسیب دیدگی بینی شما شکسته است ، باید علائم زیر را بدانید تا بتوانید شکستگی بینی را تشخیص دهید.

• اگر بینی شکسته شود ، بر غضروف تأثیر می گذارد.
  • خون دماغ و تشکیل لخته در تیغه بینی ؛
  • مشکلات تنفسی و درد در بینی.
  • رینیت در خارج و داخل بینی.
  • کبودی دور چشم ؛

در صورت مشاهده هر یک از این علائم ، باید به پزشک مراجعه کرده و به دنبال درمان شکستگی بینی باشید.

درمان بینی شکسته

زمان مراجعه به پزشک برای شکستگی بینی:

اولین اولویت برای شکستگی بینی مراجعه به پزشک است. اگر خونریزی از یک یا هر دو سوراخ بینی دیده شود و پس از بیش از چند دقیقه هنوز قابل مشاهده است ، اگر پوست بینی پاره شده باشد ، سردرد شدید ، حالت تهوع ، درد و تورم بینی پس از سه روز از تصادف بهبود می یابد. آسیب دیدگی شدید است و نیاز به توجه پزشکی دارد. اگر شک دارید که بینی شما شکسته است یا نه ، برای معاینه به یک متخصص گوش ، حلق و بینی مراجعه کنید.

سه تا پنج روز پس از شکستگی بینی ، وقتی تورم بینی فروکش کرد ، باید به یک متخصص گوش ، حلق و بینی مراجعه کنید. درمان اولیه برای شکستگی بینی نباید بیش از پنج روز طول بکشد. اگر دیر به پزشک مراجعه کنید و این تأخیر بیش از 7 تا 10 روز طول بکشد ، باعث شکل گیری بینی در همان حالت شکستگی می شود.

تشخیص شکستگی بینی:

ما می گوییم اولین مرحله در شکستگی بینی درمان شکستگی بینی است. وقتی به پزشک مراجعه می کنید ، وی موارد زیر را برای تشخیص انجام می دهد:

• پزشک داخل و خارج بینی را با وسیله خاصی معاینه می کند. این نوع معاینه ممکن است کمی دردناک باشد.
  • تحت شرایط خاص ، می توان از بینی نیز عکس گرفت.
  • اگر شکستگی بینی شدید باشد ، سی تی اسکن صورت لازم است.

قبل از جراحی ممکن است چندین ماه طول بکشد جراحی زیبایی بینی شما باید استراحت کنید تا دوباره به حالت خوب برسد. اگر بینی آسیب دیده را درمان نکنید ، ممکن است بینی شما زشت و تغییر شکل یافته و در تنفس مشکل داشته باشید.

برای دریافت مشاوره رایگان از یکی از بهترین جراحان کرگدن در تهران به وب سایت وی مراجعه کنید کلینیک زیبایی نقاش صورت به https://clinicchehrenegar.ir مراجعه کنید.