عمومیکسب و کار ویژه

مهمترین انواع میز کنفرانس چیست؟

میز کنفرانس و انواع آن

در این محتوا ابتدا مقدمه‌ای در رابطه با معرفی میز کنفرانس نوشته شده است. در ادامه انواع میز کنفرانس را با اشکال مختلف معرفی کرده‌ایم و به بیان سبک‌های مختلف آن پرداخته‌ایم. سپس برخی لوازم جانبی مورد استفاده در اتاق جلسات معرفی شده که قابلیت نصب بر روی میز کنفرانس را دارند. در ادامه برای طراحی بهتر اتاق جلسات پیشنهاداتی راجع به انتخاب نوع میز جلسه و لوازم جانبی بیان شده است.

میز کنفرانس

در محیط‌های اداری یکی از کلیدی‌ترین اتاق‌ها، اتاق جلسات یا اتاق کنفرانس است. حال این فضا می‌تواند بخشی از اتاق مدیریت بوده و یا یک سالن مجزا که همان گونه که از نامش پیداست جهت برگزاری جلسات و نشست‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اولین نگاه هنگام ورود به این اتاق، این میز کنفرانس است که فارغ از نمای دکوراسیون داخلی و یا حتی رنگ و نور پردازی خود را نمایان می‌سازد. پس در نتیجه می‌توان گفت بزرگ‌ترین بخش اتاق یعنی میز کنفرانس مهم‌ترین عنصر جذاب خواهد بود. با این توضیحات در می‌یابیم که بایستی در انتخاب میز کنفرانس دقت ویژه‌ای بخرج دهیم.

انواع میز کنفرانس از نظر فرم

طراحان یا مدیران جهت انتخاب میز کنفرانس باید به انواع آن و انتخاب گزینه مناسب با متراژ و اندازه اتاق دقت کافی را به خرج دهند. میزهای کنفرانس از نظر فرم؛ به اشکال مستطیل، دایره، یو شکل و یا طرح اختصاصی که متناسب با معیارها و درخواست سفارش‌دهنده اندازه‌گیری و ساخته می‌شود، تقسیم می‌گردد. حال این شما هستید که با در نظر گرفتن تمام معیارهای مد نظرتان یکی از اشکال مورد نظر را سفارش خواهید داد. فراموش نکنید تیم طراحی نوژن نیز برای طراحی اختصاصی میز جلسه‌ای که متناسب با فضا و نیاز شما باشد، در کنار شماست. قطعا پس از انتخاب فرم میز به انتخاب نوع چوب یا جنس مورد نظرتان خواهید پرداخت و سپس رنگ متناسب با محیط و دکوراسیون اتاق را انتخاب می‌کنید؛

اما این نکته را فراموش نکنید، که فرم، رنگ و جنس میز بایستی در راستای سبک طراحی داخلی اتاق شما باشد؛ یعنی میز کنفرانس شما می‌تواند به شکل مستطیل، به رنگ ماهاگونی و از جنس چوب انتخاب شود؛ اما در سبک مدرن طراحی شده باشد. میزهای کنفرانس می‌توانند در سبک‌های مختلفی همچون کلاسیک، مدرن، صنعتی و… طراحی شوند و شما متناسب با دکوراسیون و یا سبک معماری محیط خود، هر یک از انواع این سبک‌ها را انتخاب نمایید.

سبک ‌های مختلف میز کنفرانس

میزهای کنفرانس در سبک کلاسیک وقار و شکوه و اشرافی‌گری را به اتاق جلسات شما می‌آورند؛ دقیقا مانند معماری کلاسیک که در اوج سادگی با بهره‌گیری از قرینه‌سازی و استفاده از اِلمان‌های آشنا و با شکوه، جلوه خاصی را به یک بنا هدیه می‌دهند. فراموش نکنید که حتما باید سبک انتخاب میز کنفرانس شما منطبق با معماری و طراحی داخلی بنای شما باشد.

در سبک مدرن، میزهای کنفرانس کاملا لوکس و همانگونه که از نام این سبک مشخص است، بر پایه شاخصه‌های روز طراحی و تولید می‌گردد. در فضای معماری مدرن عموما از رنگ‌های سرد و خنثی مانند خاکستری، سفید یا طوسی استفاده می‌شود. استفاده از گیاهان در این سبک معماری مرسوم بوده و به خاطر تفاوت رنگ گیاهان با طراحی فضا، جلوه ویژه‌ای به فضای اتاق یا بنای طراحی شده با این سبک می‌بخشد. یکی از مولفه‌های این سبک از طراحی، قابلیت تلفیق با سایر سبک‌ها است. این سبک خود نیز به شاخه‌های گوناگونی دسته‌بندی می‌‌شود.

فراموش کردن اینکه انتخاب صندلی مناسب و مبلمان هم‌تراز می‌تواند به میز کنفرانس شما وجهه‌ی خاص و جلوه ویژه‌ای ببخشد، جایز نیست؛ چرا که این انتخاب می‌تواند ضمن تضمین راحتی مدعوین، میز کنفرانس شما را به لحاظ بصری بسیار نافذ و زیبا به نظر برساند. صندلی‌های مورد استفاده در اتاق کنفرانس، عموما از حداقل تنظیمات برخوردار می‌باشد، به این دلیل که مدت زمان طولانی از آن استفاده نمی‌شود؛ اما این به این معنا نیست که از کیفیت پایینی برخوردار باشند و یا نشیمن راحتی نداشته باشند.

لوازم جانبی قابل نصب بر روی میز کنفرانس

در این مرحله که شما با توجه به نیازها، مولفه‌های طراحی داخلی، ابعاد اتاق کنفرانس و علایق خود اقدام به سفارش و سپس نصب میز کنفرانس خود کرده‌اید؛ باید بدانید که حال بایستی میز کنفرانس خود را با توجه به نیازها و امکانات درخواستی به اکسسوری‌های دیگری مجهز کنید.

فرض کنید فضای اتاق شما نسبتا بزرگ است و پس از نصب میز کنفرانس متوجه می‌شوید، که در یک جلسه رسمی، زمانی که یکی از حاضرین قصد صحبت و سخنرانی دارد، صدای او به سختی به سایر حضار می‌رسد؛ در این زمان یکی از بهترین گزینه‌هایی که در پیش روی شماست، استفاده از سیستم صوتی میزهای کنفرانس شامل میکروفون‌های اسپیکردار مدعوین و رئیس جلسه است، که با قابلیت قطع کردن سایر آن‌ها و آمپلی فایر مرکزی، وظیفه هماهنگی بین آن‌ها را دارد.

زمانی که برای جلسات نیاز به برقراری ارتباط با شخصی در فضایی دیگر را دارید، بهترین گزینه پیش روی شما استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس با قابلیت نصب بر روی میز کنفرانس است. این سیستم می تواند شامل یک یا چند دوربین، یک یا چند نمایشگر تصویر و اجزای هماهنگ کننده بین آن‌ها باشد. از این سیستم می توان برای نمایش پروژه‌های معماری در ابعاد وسیع نیز استفاده کرد. با استفاده از آن می‌توانید جزئیات را نیز به نمایش بگذارید.

در بیشتر سالن‌های جلسات سیستم‌های کامپیوتر، به ازای هر نفر قرار می‌گیرد؛ اما از آنجا که مانیتورها جاگیر هستند و بعضا در خیلی از جلسات نیازی به استفاده از آن‌ها نیست، طراح میز می‌تواند از آسانسور مانیتور بر روی میز کنفرانس استفاده نماید؛ که هر زمانی که به مانیتورها نیازی نبود، از طریق این آسانسورها مانیتور به پایین میز کنفرانس رفته و فضای مورد استفاده کاربران بیشتر شود.

در مقابل در خیلی از سالن‌های کنفرانس به دلایل متعدد از اختصاص سیستم‌های کامپیوتر به کاربران خودداری می‌کنند و ترجیح می‌دهند، کاربران از لپ‌ تاپ استفاده کنند. در برخی موارد هم با پیش بینی نیاز کاربران به پریز برق ، کابل شبکه و … از پنل‌های روی میز کنفرانس استفاده می‌کنند، که این امکانات را به سادگی برای حضار فراهم می‌کند.

برای فراهم کردن پریز برق در میز کنفرانس از الکتریک باکس استفاده می‌شود. این باکس‌ها دسترسی به پورت‌های USB، شبکه و برق را برای افرادی که می‌خواهند از سیستم خود استفاده کنند، تسهیل می‌کند. باکس‌های پریز به صورت مخفی در میز کنفرانس نصب می‌شوند و در مواقعی که به آن نیاز نیست، در زیر میز پنهان می‌شوند.

یکی از معمول‌ترین امکاناتی که در بیشتر اتاق‌های جلسات به چشم می‌خورد استفاده از ویدئو پروژکتور‌ها است. طراحی چگونگی قرارگیری پرده نمایشگر به نحوی که همه حضار بتوانند محتوای آن را به راحتی ببینند، یکی از مهمترین مسائل در طراحی اتاق کنفرانس و انتخاب میز جلسه و نحوه چیدمان آن است. در خیلی از موارد این دستگاه‌ها بر روی میز به وسیله اکسسوری‌های مختص به خود قرار می‌گیرند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و حضور تلویزیون‌های هوشمند در بازار، شاهد کاربرد آن‌ها در اتاق جلسات نیز هستیم. به طبع برای نصب آن‌ها نیاز به مکانی مناسب که به دور از مزاحمت هم باشد، داریم. استند تلویزیون، این مشکل را در اتاق کنفرانس حل کرده است و شرایط را برای استفاده از امکانات تلویزیون در طول برگزاری جلسات فراهم کرده است.

کلیه امکاناتی که پیشتر به آن اشاره کردیم در راستای بالا بردن راندمان جلسات، راحتی مدعوین و در عین حال حفظ زیبایی و هماهنگی آن با سبک معماری ساختمان و اتاق جلسات است. هر مدیری می‌تواند بسته به امکانات مورد نیاز؛ بودجه، سلیقه و… بخشی از آن‌ها را به سفارش طراحی میز خود بیفزاید. قطعا پیش‌بینی و اطلاع از خواسته‌های کاربران قبل از سفارش و طراحی میز کنفرانس می‌تواند از صرف زمان، انرژی و هزینه‌های اضافی خودداری کند.

امکانات اختیاری برای برخی میزهای جلسات

در طراحی اتاق های کنفرانس فضایی برای پذیرایی تعبیه می‌شود؛ که در آغاز، پایان و یا حین جلسات بتوان از طریق آن، بدون تداخل با فضای اداری پذیرای مهمانان جلسات شد؛ که این فضا نیز می‌تواند در طراحی میز کنفرانس لحاظ شود. در بعضی موارد نیز با طراحی مبلمان اداری در بخشی مجزا، میز و امکانات پذیرایی قرار داده می‌شود، تا برای دقایقی افراد را از مذاکرات و فضای خسته کننده دور کند و سبب رفع خستگی آن ها شود.

فلاور‌باکس‌ها یکی دیگر از اکسسوری‌های فضای اداری هستند، که با ایجاد فضای سبز و تنوع، زیبایی فضای اداری را دوچندان می‌کنند. این باکس‌ها در طرح‌ها و ابعاد مختلف، مطابق با سبک به کار رفته در طراحی دکوراسیون داخلی قابل سفارش می‌باشند. شایان ذکر است که از انواع گیاهان در طراحی آن می‌توانید استفاده کنید. این باکس‌های زیبای گل و گیاه در اتاق کنفرانس، بسیار شیک و جذاب هستند و این فضا را از یکنواختی در می‌آورند.

انتخاب نورپردازی مناسب در اتاق جلسات، جلوه خاصی به میز کنفرانس می‌بخشد. نورپردازی یکی از عناصر بسیار مهم در فضای اداری می‌باشد که هم در فضاسازی سبک مورد نظر ایفای نقش می‌کند و هم برای ایجاد نور کافی که کارمندان را در طول روز دچار خستگی نکند، مهم است. ذکر تمامی موارد فوق می‌تواند یک مدیر یا یک طراح را در راستای هدف و همچنین با توجه به نیازسنجی اولیه راهنمایی کند؛ که چگونه با کمترین اتلاف وقت، انرژی و هزینه موثرترین و بهترین انتخاب را برای اتاق جلسات خود انجام دهد. امیدواریم مطالعه مقاله فوق، به میزان کافی شما را در انتخاب سبک مورد نظر در طراحی اتاق جلسات و میز کنفرانس راهنمایی کرده باشد.

دکمه بازگشت به بالا