اقتصادی

مازندران پیشرو در معرفی ظرفیت‌های شیلاتی است

دکترنامه/مازندران رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه صنعت شیلات به صید و صیادی محدود شده بود، گفت: در حال حاضر استان مازندران به عنوان پیشرو معرفی پتانسیل‌های مختلف در حوزه شیلاتی در کشور محسوب می‌شود.

سید حسین حسینی روز پنجشنبه هفتم دی ماه در آئین ماهی‌دار شدن قفس‌های دریایی که در لاریم جویبار حضور یافت، با اشاره به اهمیت آبزیان به عنوان منبع غذایی اظهار کرد: برای تامین غذای بیش از ۱۲۰ میلیون نفر در سال ۱۴۲۰، باید به سمت اینگونه پروتئین‌ها برویم و راه نجات بشریت توسط سازمان خواربار جهانی توسعه آبزیان عنوان شده است.

وی با تاکید بر اینکه صید و صیادی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور است، گفت: با کمک نمایندگان مجلس مصوبه سخت و زیان آور شدن صید و صیادی دریافت شده و تأمین اعتبار آن در حال انجام است و امیدواریم بعد از ۲۵ سال این طرح عملیاتی شود.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: برای داشتن کشور قوی و مقتدر باید پاشنه‌های آشیل تحریمی را بشناسیم.

حسینی، افزود: سیاست‌های کلان ابلاغی توسط مقام معظم رهبری وظیفه شیلات را برای توسعه کار بیشتر کرده و شیلات تمام‌توان خود را به‌کار خواهد بست.

به گزارش دکترنامه، وجود ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره در این استان با اشتغال حدود ۴۲۰۰ نفر و همچنین فعالیت بیش از ۳۸۰۰ مزرعه آبزی‌پروری سبب شده که مازندران بیشترین سهم را در فعالیت‌های شیلاتی جنوب دریای خزر داشته است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا