عمومی

می‌خواهیم مدعی صعود باشیم – دکترنامه

دکترنامه/فارس سرمربی تیم نوپای فوتبال شیراز اعتقاد دارد که تیمش با وجود تازه کار بودن، نیم نگاهی به صعود هم دارد.

به گزارش خبرنگار دکترنامه، فصل جدید لیگ دسته یک ایران با اتفاق جدیدی برای فوتبال شیراز همراه بوده است. یک نام جدید در کنار یک نام قدیمی قرار گرفته و حالا باز هم شیراز صاحب دو تیم زرد و نارنجی در سطح فوتبال کشور است.

در ۸ بازی گذشته تیم های فجرشهید سپاسی و شهر راز، در مجموع نتایج متوسطی کسب شده: سه پیروزی، دو شکست و سه تساوی.

جالب اینجاست که هیچ‌یک از دو شکست، سهم تیم کم تجربه تر نبوده و شاگردان ستار زارع با یک پیروزی و سه تساوی، شروع خوبی داشته‌اند البته در این میان باید قرعه متفاوت دو تیم شهر راز و فجرسپاسی را هم مدنظر قرار داد. فجری‌ها رقبای نامدارتری را پشت سر گذاشته‌اند و رقبای شهر راز، دست کم به ظاهر تیم‌های کم اسم و رسم‌تری بوده‌اند. هر چند به سختی می‌توان در لیگ یک، حریف آسانی پیدا کرد.

امروز یکشنبه، ۹ مهرماه تیم شهر راز پنجمین دیدار خود را برگزار خواهد کرد و این بار آماده‌ترین تیم مسابقات را پیش رو خواهد داشت. تیم مس سونگون که در هر ۴ مسابقه قبلی پیروز شده و در پی کسب یک پیروزی دیگر و تثبیت صدرنشینی است.

ستار زارع، سرمربی تیم شهر راز در خصوص شرایط تیمش به خبرنگار دکترنامه گفت: تیم خوبی داریم اما لیگ یک شرایط خاص و پیچیده‌ای دارد. ما در وهله اول سعی می‌کنیم جزو تیم‌های بالای جدول باشیم و ان‌شاءالله اگر به آن خواسته‌ای که داریم در نیم فصل برسیم، قطعا تغییراتی می‌دهیم که در نیم فصل دوم یک تیم مدعی باشیم.

وی در خصوص نحوه شکل‌گیری شهر راز اظهار کرد: دوستانی داشتیم که به امر تیم‌داری علاقه‌مند بودند و از حدود یک سال پیش، صحبت‌های اولیه در این خصوص انجام شده بود. یعنی حدود یک سال طول کشید تا به مرحله تصمیم‌گیری و اقدام برسیم. ابتدا هم قرار بود که از لیگ دسته دوم کشور کار را آغاز کنیم تا بتوانیم ابتدا زیرساخت‌هایمان برای حضور در سطوح بالاتر را درست کنیم. امتیاز لیگ دو را هم خریداری کردیم و مشغول درست کردن زیرساخت‌ها بودیم اما یک پیشنهاد خوب از لیگ یک کشور به ما رسید که شرایط را تغییر داد. پس از مشورت با افراد با تجربه و دید فنی، به این نتیجه رسیدیم که تیم ما توانایی شرکت در مسابقات لیگ یک کشور را هم دارد و می‌توانیم تیمی آبرومند و قوی راهی مسابقات کنیم.

زارع درباره تست‌گیری باشگاه شهر راز نیز گفت: با توجه به کاهش سهمیه بازیکنان در رده‌های مختلف سنی از سوی فدراسیون فوتبال، کار تیم تازه تاسیسی مثل ما خیلی سخت شده است اما سعی کردیم با تست‌هایی که برگزار می‌کنیم، جوانانی که کیفیت مطلوبی دارند را انتخاب کنیم تا هم آن‌ها به رشد تیم ما کمک کنند و هم ما بتوانیم بازیکنان خوبی را به فوتبال کشور معرفی کنیم.

وی ادامه داد: طی سه روز از بازیکنان زیر۲۰ سال تست‌گیری کردیم که نفرات خوبی هم در این بین وجود داشت. البته بسیاری از آن‌ها هنوز توانایی حضور در لیگ یک فوتبال کشور را نداشتند اما چند بازیکن را به تیم اصلی اضافه کردیم که اگر بتوانند در تمرینات خودشان را اثبات کنند، نام آن‌ها در لیست نهایی برای حضور در مسابقات لیگ یک قرار خواهد گرفت.

این ملی پوش سابق فوتبال ایران در خصوص برنامه‌های باشگاه شهر راز برای رده‌های پایه نیز گفت: در رده امید، امتیاز لیگ یک کشور را خریداری کرده‌ایم. تیم جوانان ما احتمالا از لیگ یک کشور یا اگر نشد، از لیگ استان کارش را شروع می‌کند و امیدواریم این تیم‌ها بتوانند سازندگی خوبی برای تقویت تیم بزرگسالان انجام دهند.

وی در پاسخ به اینکه آیا تیم‌های پایه بومی خواهند بود یا خیر، گفت: در رده‌های پایه تمام سعی‌مان این است که تیممان را صد در صد بومی ببندیم اما اگر استعداد شاخصی هم از سایر استان‌ها به ما معرفی شد، قطعا به آن بی‌توجه نخواهیم بود.

زارع درباره هدف‌گذاری باشگاه شهر راز در فصل اول حضور، گفت: قطعا کار سختی در رقابت با سایر تیم‌ها داریم اما می‌خواهیم تیمی قابل احترام را روانه مسابقات کنیم. حتی نیم نگاهی به صعود هم داریم و اگر شرایط به گونه‌ای پیش برود که در پایان نیم فصل جزو مدعیان باشیم، قطعا تیم را تقویت و برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بتوانیم این مدعی بودن را تا پایان فصل ادامه دهیم و برای صعود به لیگ برتر بجنگیم.

کاپیتان پیشین تیم فوتبال برق شیراز با بیان اینکه احترام زیادی برای تمام مسئولان قائل هستیم، افزود: ما در مسیر پیشرفت، منتظر کسی نمی‌مانیم. هر کسی سمت ما آمد، قدمش روی چشم ما اما این قطاری است که راه افتاده و هر کسی سوار آن نشود، جا خواهد ماند.

زارع افزود: آینده خوبی برای این تیم متصورم. مردم هم این تیم را دوست دارند و امیدوارم در پایان مسابقات این فصل، یکی از دو تیم شیرازی به لیگ برتر راه پیدا کنند که به اعتقاد من دور از دسترس هم نیست.

وی در خصوص احتمال تقویت تیم شهر راز در ادامه فصل گفت : ما ۲ جای خالی در لیست‌مان داریم که امیدواریم مجبور نشویم از آن استفاده کنیم. اما قطعا اگر در نیم فصل شرایط جوری باشد که احتیاج داشته باشیم از این دو جای خالی استفاده کنیم، سعی می‌کنیم بهترین تصمیمات را برای تقویت تیم بگیریم.

به گزارش دکترنامه، تیم فوتبال شهر راز شیراز در هفته پنجم لیگ دسته اول فوتبال کشور جام آزادگان، عصر روز یکشنبه دهم مهرماه در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف مس سونگون ورزقان خواهد رفت. در جدول رده بندی مس سونگون با ۱۲ امتیاز صدرنشین است و شهر راز با ۶ امتیاز در رتبه هشتم قرار دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا