سلامت و دانش

آیا وقت بازگشایی مدارس فرا رسیده بود؟ | زنگ خطری که یک نظرسنجی به صدا درآورد

مهمترین دلیل بازگشایی مدارس در این کشور مسئله کیفیت آموزش و تأثیر آن در رها کردن و نابرابری آموزشی است.

دکترنامه ، جلال کریمیان ، دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت در دانشگاه تهران ، از روز شنبه 17 اردیبهشت در حال بازبینی مدارس دولتی و خصوصی است و مهمترین دلیل بازگشایی مدارس برای جلوگیری از ترک دانش آموزان است. جزئیات یادداشت منتشر شده توسط مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری به شرح زیر است:

در اوایل هفته جاری ، دولت اعلام کرد مدارس مناطق کم خطر کشور در 17 مه بازگشایی می شوند. این ممکن است کمی عجیب باشد ، زیرا دفتر مرکزی کرونا از ابتدا اعلام کرد که مدارس و دانشگاه ها آخرین مکان برای بازگشایی هستند. جامعه پزشکی نسبت به این تصمیم خوش بین نیست و برخی از افراد به دلیل نگرانی در مورد این بیماری از نظر ذهنی آمادگی ندارند که دانش آموزان خود را به مدرسه بفرستند. با وجود این اعتراضات ، با این حال ، حامیان بازگشایی مدارس استدلال های قابل توجهی در حمایت از موقعیت خود دارند.

مهمترین دلیل برای بازگشایی مدارس دولتی مسئله کیفیت آموزش و تأثیر آن بر عدم موفقیت دانشگاه و نابرابری آموزشی است. در دو ماه گذشته ، معلمان و مدارس تلاش های چشمگیری را برای دسترسی دانش آموزان به آموزش از راه دور انجام داده اند. اما تخمین های اولیه حاکی از آن است که دسترسی به آموزش لزوماً منجر به یادگیری با کیفیت نمی شود و این کمبود باعث کاهش مزمن آموزش دانش آموزان در سال های آینده خواهد شد. جدی بودن این مشکل وقتی واضح تر می شود که می دانیم قربانیان اصلی دانش آموزانی از مناطق کم درآمد کشور هستند. عدم بازگشایی مدارس به معنای تأثیر دومینو در یادگیری دانش آموزانی است که ثروتمند نیستند.

نتایج تحقیق در مورد رضایت از یادگیری از راه دور

در این حالت ، مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری نظرسنجی آنلاین را در هفته اول ماه مه انجام داد. در این نظرسنجی از دانش آموزان و والدین خواسته شده است تا رضایت خود را از اثربخشی آموزش از راه دور در مدرسه ابراز کنند. در مدت پنج روز ، بیش از 20،000 نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که هشدارهای جدی برای تصمیم گیرندگان در کشور به وجود آورد.

پانزده هزار نفر از پاسخ دهندگان مدارس دولتی را مورد بررسی قرار دادند ، که 61 درصد (حدود 10،000) تأثیر یادگیری از راه دور را “ضعیف” ارزیابی کرده اند. 23٪ برای این تمرین نمره “متوسط” داده اند و بقیه (16٪) فکر می کنند عملکرد تمرین “خوب” است.
نتایج نظرسنجی آنلاین توسط مرکز مطالعات استراتژیک
با مشارکت بیش از 15000 پاسخ دهنده در سراسر کشور

این نظرسنجی به همراه اطلاعات و اخبار زیادی از سراسر کشور نشان می دهد که در سال تحصیلی جاری ، آموزش ناکافی کافی نیست و باید در مناطقی که خطر کمتر است ، مجدداً مدارس بازگشایی شود.

دلیل دیگری که بازگشایی مدارس را توجیه می کند ، بازگشایی کلیه مشاغل پرخطر در اکثر کشورها است. وقتی تعامل تجاری در شهرها برقرار شود ، حداقل یک واسطه برای انتقال بیماری به هر خانواده ایجاد می شود. به همین دلیل ، تأثیر نسبی بازگشایی مدارس بسیار کوچکتر از بازگشایی مشاغل دیگر است. یک مطالعه جدید توسط دانشگاه UCL در انگلیس این ادعا را تأیید کرد. این مطالعه نشان داد که تأثیر تعطیلی مدارس در جلوگیری از شیوع بیماری در مقایسه با سایر اقدامات فقط 2 تا 4 درصد بوده است.

آگاهی از تصمیمات سایر کشورها نیز در این زمینه کمک می کند. فرانسه یکی از کشورهای اروپایی است که این هفته مدارس خود را بازگشایی کرد. قربانیان کورونا در فرانسه چهار برابر ایران است و بسیاری از مشاغل هنوز بازگشایی نشده اند. مانند فرانسه ، سایر کشورهای اروپایی مدارس خود را افتتاح کرده اند یا قصد دارند این کار را انجام دهند. تأکید بر بازگشایی مدارس در این کشورها بدان معنی است که مقامات دولتی آنها متعهد به کارآمدی سیستم آموزشی خود و درک حساسیت آن هستند.

پیشنهاد مجدد برای بازگشایی مدارس به معنای نادیده گرفتن همه گیری نیست. این معمولاً امکان پذیر نیست و باید با مراحل خاصی همراه باشد. فاصله اجتماعی ، ضد عفونی کردن فضای مدرسه و مشاهده موارد مشکوک اولین شرایطی است که مجدداً بازگشایی می شود. در عین حال ، مدارس با تقسیم کلاس ها و دانش آموزان به دو گروه و حضور این دو گروه بطور جداگانه در مدارس می توانند تراکم جمعیت مدارس را کاهش دهند. علاوه بر این ، برای مقابله صحیح با اضطراب جامعه ، حضور در مدرسه می تواند برای دانش آموزانی که خانواده های آنها وظیفه آموزش آنها را دارند اختیاری اعلام شود.

همه این استدلال ها و راه حل ها براساس مقررات خط مشی است. آموزش و پرورش مهمترین نهاد برای رفع نابرابری معلولیت است و باید در ارائه آموزش با کیفیت برای همه اقشار جامعه متعهد باشد. با گذشت سالها ، سیاستهای غلط و غلط باعث شده است که آموزش و پرورش بیشتر کالاها شود و هزینه های زیادی را برای جامعه هزینه کند. . بدون شک ، این به معنای قربانی کردن سلامتی کودکان و نوجوانان برای آموزش نیست ، بلکه به این معنی است که باید شرایط لازم برای هر دو فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا