اعتراض رسمی چین به تعرض آمریکا به ساختمان کنسولگری‌اش در هوستون

اعتراض رسمی چین به تعرض آمریکا به ساختمان کنسولگری‌اش در هوستون

پکن امروز به نمایندگی از ایالات متحده ، پس از عزیمت دیپلمات های چینی ، به حمله به کنسولگری چین در هیوستون توسط مقامات چینی اعتراض کرد.

به گزارش دکترنامه ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که این کشور به نمایندگی از ایالات متحده از حمله به ساختمان کنسولگری چین در هیوستون معترض بود.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای اعلام كرد كه كنسولگری چینی در هیوستون اموال دیپلماتیک و ملی چین است و طبق كنوانسیون وین درباره توافق كنسولی بین چین و ایالات متحده نباید به هیچ وجه نقض شود.

در این بیانیه افزود: “چین به شدت از ورود غیرقانونی ایالات متحده به کنسولگری خود در هیوستون اعتراض کرده و به طور رسمی نسبت به سایر طرف ها اعتراض کرده است.

مقامات فدرال ایالات متحده گزارش دادند شب گذشته (جمعه) به کنسولگری چین در هیوستون تگزاس حمله کردند که دونالد ترامپ دستور بسته آن را صادر کرد.

شاهدان گفتند كه به نظر می رسد یكی از آنها یك مقام ارشد در امور خارجه وزارت امور خارجه آمریكا ، کلیف سیگروز است ، اما هیچ یك از آنها به سؤالات خبرنگاران در مورد هویت آنها پاسخ ندادند.

براساس این گزارش ، پس از آنكه آقایان درب پشت كنسولگری چین را باز كردند و وارد ساختمان شدند ، دو عضو دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه آمریكا وارد شدند و به عنوان نگهبان در دروازه ایستادند ، كه به سؤالات خبرنگاران پاسخ ندادند.

ایالات متحده روز چهارشنبه 72 ساعت به چین بست تا کنسولگری خود در هیوستون تگزاس ، روز چهارشنبه را ببندد. آخرین کارمند کنسولگری در ساعت 4 بعد از ظهر به وقت محلی روز جمعه ، درست قبل از ورود غریبه ها ، ساختمان را ترک کرد.

پکن روز جمعه همچنین از واشنگتن خواست که کنسولگری خود را در چنگدو بسته کند. گزارش های امنیتی گسترده ای در اطراف کنسولگری در چنگدو وجود دارد.

مقامات چینی امنیت را در خارج از کنسولگری ایالات متحده در چنگدو تشدید کرده اند. در حالی که کارکنان داخل آماده هستند تا کنسولگری را ترک کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا