سلامت و دانش

افزایش کودکان بدحال در ویروس انگلیسی کرونا / چگونگی تشخیص کرونای جهش یافته

یک متخصص بیماریهای عفونی گفت: با استفاده از کیت PCR ، علی رغم اینکه افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس تشخیص داده می شوند ، می توان نوع ویروس کرونا را شناسایی کرد که فرد را آلوده کرده باشد. در دسترس نیست.

به گزارش دکترنامه ، دکتر Shervin Shokouhi – فلوشیپ بیماریهای عفونی در بیماران پیوندی ، در مورد تغییرات و انواع SARS-CoV-2 (ویروس جدید کرونا) اظهار داشت: در ویروس جهش یافته ، پروتئین S تغییر کرده است و در ایران ، برای آزمایش های اولیه و تکمیلی ، این پروتئین آزمایش نشده است. به عبارت دیگر ، ژن های PCRed از نظر مولکولی تفاوتی ندارند ، بنابراین افراد مبتلا به ویروس کرونا می توانند با این کیت شناسایی شوند ، اما انواع ویروس های کرونا که این افراد را آلوده می کنند متفاوت است.

وی گفت: “جهش ها رویدادهای جدیدی در زندگی ویروس ها نیستند و ویروس کرونا ، هنگامی که برای اولین بار به SARS-CoV-2 جهش یافته و این بیماری همه گیر را ایجاد کرد ، همچنان جهش و تغییر می کند.”

وی ادامه داد: بیشتر این تغییرات از اهمیت جزئی برخوردار بوده و نگرانی در مورد شدت علائم و میزان انتقال را ایجاد نمی کند. به طور کلی ، جهش ها گاهی برای زنده ماندن ویروس و گاهی علیه آن استفاده می شود. به عنوان مثال ، یک جهش در ویروس مرس به ویروس آسیب می رساند و آن را از بین می برد ، اما تاکنون تمام جهش های ویروس کرونا به منظور حفظ بقای آن انجام شده است.

شکوهی گفت که نوع جدید ویروس کرونا در زبان انگلیسی نیز پس از مدتی شناسایی شد و از زمان جهش ، باید چندین بار دیگر تغییر کرده باشد ، که هیچ اطلاعاتی در این باره در دسترس نبود. وی گفت: “چند ماه پیش ، در مناطقی از انگلستان.” برخلاف انتظار ، افزایش موارد گزارش شد. با تعیین توالی ژن ها و مشاهده بار ویروسی زیاد و انتقال بیشتر ، این فرضیه فرض می شود که در این مطالعه احتمال انتقال ویروس پس از جهش 70٪ افزایش می یابد.

یکی از مدرسین گفت: “در پشت همه این یافته ها ، هیچ آزمایش بالینی در دسترس نیست و نتایج فقط با مقایسه تعداد و وضعیت بیماران در یک دوره زمانی خاص با زمان قبلی ارائه می شود.”

شکوهی در مورد مشاهدات و تجربیات محققان در این زمینه ادامه داد: “همچنین ، مطالعه از آن منطقه از انگلیس نشان داد که آنتی بادی های مingثر بر پروتئین S (سنبله) روی نوع جدید تأثیر نمی گذارد ، نشان می دهد جهش در این قسمت از ویروس رخ داده است ” از طرف دیگر ، تحقیقات بیشتر نشان داد که 30٪ افزایش احتمال مرگ دارد. در یک نوع ویروس که به آنتی بادی پاسخ نداد ، میزان مرگ و میر 0.72٪ و در نوع قبلی که به آنتی بادی پروتئین S واکنش نشان داد ، 0.57٪ گزارش شده است.

اتحاد برای بیماریهای عفونی در بیماران پیوندی همچنین در مورد ادعای میزبانی بیشتر کودکان و نوجوانان از نوع جدید SARS-CoV-2 اظهار داشت: “بهتر است پیشنهاد شود ویروس کرونا ویروس جهش یافته علائم بیشتری را در افراد جوان ایجاد می کند.” آهسته ، زیرا حتی قبل از تغییر ویروس ، کودکان در برابر عفونت ایمن نیستند ، آنها فقط علائمی نشان نمی دهند یا علائم کمتری دارند. با این حال ، با گسترش نسخه انگلیسی ، تعداد کودکان نیاز به بستری در بیمارستان افزایش یافت.

وی گفت: در نتیجه ، کلیه اطلاعات در مورد سرعت بالای درگیری ریه ، آسیب و مرگ و میر بیمار براساس نتایج بدست آمده از مشاهدات و مقایسه با شرایط قبلی است. البته ، من مانند سایر همکاران ، تجربه مشابهی را با این اظهارات با گسترش انواع جدید در کشور داشته ام ، اما شخصاً صحبت درباره مشاهدات بدون اسناد علمی در جمع را عملی حرفه ای نمی دانم.

شکوهی در مورد امکان تشخیص ویروس جهش یافته با کمک کیت های موجود در کشور اظهار داشت: همانطور که گفته شد ، در پروتئین S ویروسی تغییری ایجاد شده است و در ایران ، این پروتئین برای پایه و آزمایش های اضافی اندازه گیری نشده است PCRed از نظر مولکولی تفاوتی ندارد ، بنابراین افراد مبتلا به ویروس کرونا می توانند با این کیت شناسایی شوند ، اما انواع ویروس های کرونا که این افراد را آلوده می کنند متفاوت است.

وی افزود: کیت NGS (Advanced Gene Sequution) امکان شناسایی ویروس های کرونا را که از ویروس های کرونا ویروس قبلی جهش یافته اند و بیش از 200 دلار قیمت دارند و نیازی به خرید ندارند ، امکان پذیر می کند. این کیت ها به مقدار محدود در کشور موجود است ، اما در آزمایشگاه های دیگر از روش های مولکولی استفاده می کنند. به این ترتیب ، بخشی از ژن که در واریانت تغییر کرده است توسط PCR تشخیص داده می شود و تغییر نوع در آن ژن شناسایی می شود. البته این روش خیلی دقیق نیست اما مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا