سلامت و دانش

آمار کرونا در ایران، ۲۷ آذر ۹۹/ شناسایی ۷۴۵۳ بیمار و ۲۱۲ فوتی جدید

تعداد قربانیان تاج در ایران 53،095 نفر است

آفتاب‌‌نیوز:

“سیما سادات لاری” روز پنجشنبه ، با اعلام آخرین آمار بیماران و قربانیان ویروس کرونا در ایران ، افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (17 دسامبر 2014) ، براساس معیارهای تشخیصی قطعی ، 7453 بیمار جدید مبتلا به Covid 19 در کشور شناسایی شدند. . و یک هزار و 147 نفر در بیمارستان بستری شدند. با این حساب ، تعداد کل مبتلایان به کوید 19 در کشور به یک میلیون و 138 هزار و 530 نفر می رسد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 856 هزار و 513 بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان مرخص شده اند. علاوه بر این ، 5،645 بیمار کوید 19 بیمار در شرایط شدید این بیماری تحت درمان قرار گرفتند.

لاری افزود: تاکنون 6 میلیون و 896 هزار و 651 آزمایش كوید 19 در كشور انجام شده است.

وی گفت: در حال حاضر طبق آخرین تجزیه و تحلیل ، 12 شهر با رنگ قرمز ، 288 با نارنجی و 148 با زرد هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ، پزشکی و آموزش پزشکی اعلام کرد: شهرستان زرین دشت در استان فارس ، بافت در استان کرمان ، گمیشان در استان گلستان ، آستارا ، بندرانزلی ، رودسر و تالش در استان های گیلان و آمل ، بهشهر ، رامسر ، گلوگاه و نکا در استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گزارش ایرنا ، ویروس کرونا به دلیل بیماری Covid 19 از اواخر سال 2019 در ووهان چین رصد می شود و در مدت کوتاهی به سراسر جهان گسترش می یابد ، به طوری که در ماه مارس (فوریه 2020) سازمان بهداشت جهانی به یک بیماری همه گیر (اپیدمی جهانی) این بیماری تبدیل شد. تایید شده.

طبق آمار رسمی ، بیماری کوید 19 تاکنون بیش از 73 میلیون نفر در جهان را تحت تأثیر قرار داده و بیش از یک میلیون و 650 هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. ایران از نظر تعداد مرگ ناشی از ویروس کرونا و بدون توجه به نسبت جمعیت ، هشتمین کشور در جهان است. تعداد تلفات ویروس کرونا در ایالات متحده ، برزیل ، هند ، مکزیک ، ایتالیا ، انگلیس و فرانسه بیشتر از ایران است.

ویروس کرونا از طریق دست آلوده ، عطسه ، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان ، بینی و چشم به فرد آلوده منتقل می شود. تنگی نفس ، خستگی و بدن درد ، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید است. بیش از 80٪ افراد آلوده به ویروس به بیماری خفیف مبتلا می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا