سلامت و دانش

صعود “کرونا مثبت‌ها” در برخی استان‌های غربی / استقبال کمِ مردم از واکسیناسیون در شهرهای قرمز

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به دلایل افزایش روند ابتلا به کرونا و قرمزی در چند شهر غرب کشور، گفت: مثبت و فزاینده بودن میزان بستری شدن در بیمارستان ها با وجود واکسیناسیون در کشور می تواند علت آن باشد. از قله بعدی

دکتر در گفت وگو با دکترنامه، حمیدرضا جماعتی وی در خصوص روند افزایشی کرونا در چند استان و ششمین پیک احتمالی این بیماری، گفت: متاسفانه شهرها و استان هایی که در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، استان هایی هستند که عمدتاً در حوزه کرونا هستند، واکسیناسیون، اشتیاق. و شانس باید در آنها انجام شود.” انجام شد، انجام نشد.

2 اصل پیشگیری از کرونا

وی افزود: همانطور که بارها اعلام کرده ام واکسیناسیون اثر پیشگیرانه در برابر بیماری دارد و پس از آن رعایت پروتکل های بهداشتی مهم است. بنابراین، واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دو رکن مهم در پیشگیری از بیماری‌های عروق کرونا قلب است و همچنان محدودیت‌های هوشمندانه‌ای وجود دارد. محدودیت های هوشمند نیز بر اساس استراتژی وزارت کشور و ریاست جمهوری در حال تحول و تغییر هستند. همزمان اجرای طرح محدودیت هوشمند در سه استان هم اکنون به صورت آزمایشی در حال انجام است و نتایج نهایی به کمیته علمی ارائه می شود.

با این حال، دو مرحله ای که ما همیشه برای پیشگیری از بیماری عروق کرونا قلب توصیه می کنیم، واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است. استان هایی که از نظر بستری و مرگ و میر در بیمارستان ها قرمز رنگ هستند که بیشتر آن ها در برخی استان های غربی است، استان هایی هستند که میزان واکسیناسیون در آنها بسیار کمتر از استان های دیگر است.

وی تاکید کرد: بنابراین در پی کم شانسی مردم برای واکسیناسیون و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به میزان مناسب که یکی از عوامل مهم در پیشگیری از بیماری کرون است، شاهد چنین شرایطی خواهیم بود. به همین دلیل به عموم مردم توصیه می کنیم این دو اقدام بهداشتی که شامل رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون است را جدی بگیرند و تمام تلاش خود را برای کنترل بیماری همه گیر کرونا در این استان ها و بازگشت از رنگ قرمز به آبی در این استان ها به کار گیرند. از طرفی وقتی شهری وارد وضعیت قرمز می شود و تعداد موارد مثبت بیماری عروق کرونا قلب و آمار بستری در برخی استان ها افزایش می یابد، با وجود واکسیناسیون در آن کشور، می تواند باعث اوج بعدی شود و این مایه نگرانی است. در باره. .

جماعتی بیان کرد: البته سیر صعودی و قرمزی در برخی شهرها را نمی توان آغاز ششمین پیک در آن ها دانست و معمولاً پیک در سراسر کشور ارزیابی و اعلام می شود؛ اما تعداد موارد مثبت و بستری شدن در بیمارستان های عروق کرونا در این کشور است. در برخی استان ها افزایش می یابد.

انتهای پیام/

دکترنامه در این نوشته، این موارد را بررسی می کند پنهان کردن عناوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا