عمومیکسب و کار ویژه

چرا یادگیری زبان انگلیسی سخت است؟

در حین

در حین یادگیری زبان انگلیسی، گاهی اوقات افکاری به ذهن خطور می کند و مطمئنم همه این را تجربه کرده اند. درک ناقص واژگان و روش های تدریس دیگران و تقویت مهارت های زبان انگلیسی بخشی از سفر یادگیری و آموزش زبان انگلیسی است. اما آیا یادگیری زبان انگلیسی دشوار است؟ در این مقاله، 7 باور رایج را که مردم برای توضیح اینکه چرا یادگیری زبان انگلیسی دشوار است، مورد استفاده قرار می‌دهند و هر یک را توضیح می‌دهیم. بنابراین اگر شما هم فکر می کنید که چرا من نمی توانم انگلیسی یاد بگیرم و چرا انگلیسی دشوار است، تا آخر با ما باشید.
1. سن خاصی برای یادگیری زبان وجود دارد

بدون شک تصمیم به انجام کارهای جدید ما را با موانع جدیدی روبرو می کند که در آموزش زبان انگلیسی شکل های متفاوتی به خود می گیرد. برای مثال یکی از موانع یادگیری زبان انگلیسی توجه به سن یادگیری است. این بدان معنی است که هر بار که با چالش جدیدی روبرو می شوید، احساس می کنید زمان یادگیری به پایان رسیده است.

حقیقت این است که ذهن ما همیشه می تواند یاد بگیرد. برای کودکان و نوجوانانی که وقت آزاد بیشتری دارند یا به طور منظم در کلاس ها شرکت می کنند، یادگیری در دوره های زمانی کوتاه تری صورت می گیرد. اما ذهن بزرگسال همان قدرت است. با این تفاوت که در بزرگسالی ذهن منطقی کار می کند و شما باید از الگوی تربیتی پیروی کنید که ذهن شما از منطق آن پیروی کند و می توانید هر روز آن الگو را ادامه دهید. موارد زیر برای ترویج یادگیری در دوران سالمندی مهم است:

در فواصل کوتاه تر مطالعه کنید

مواد مناسب برای سبک یادگیری خود انتخاب کنید (روش فارسی انگلیسی برای همه مناسب نیست)

برای تشویق خود، یادگیری زبان را با یک دوست یا همکار شروع کنید.

انتخاب معلم خوب بر انگیزه شما و یادگیری مطالب مناسب تاثیر مثبت دارد

امروزه آموزش های مختلفی با توجه به اهداف شما طراحی می شود که یادگیری را معنادارتر می کند و تفکر شما از بین نمی رود.

2- آیا برای تسلط بر زبان انگلیسی نیاز به حفظ کل فرهنگ لغت آکسفورد است؟

واژگان مهم ترین بخش یادگیری زبان است زیرا به شما کمک می کند بهتر صحبت کنید و بنویسید و از یک طرف دیگران را درک کنید. به دلیل اهمیت این موضوع، مبتدیان یا کسانی که می خواهند شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنند ممکن است فکر کنند که ابتدا باید تمام کلمات انگلیسی را بدانند. به همین دلیل است که باید به سختی یادگیری زبان انگلیسی فکر کنید.

با این حال، ما همیشه به دانش آموزان یادآوری می کنیم که فقط کلمات نیستند. حتی حفظ کردن لغات از فرهنگ لغت بدون دانستن کاربرد آنها و قرار دادن صحیح آنها در یک جمله نمی تواند مؤثر باشد. در موارد مختلف همیشه یک کلمه جدید وجود دارد که معنی آن را نمی دانید. ابتدا باید با کلمات رایج انگلیسی آشنا باشید و بتوانید به درستی از آنها استفاده کنید. و اگر در هر متنی به کلمه جدیدی برخورد کردید، معنی آن را حدس بزنید و بعداً آن را در فرهنگ لغت پیدا کنید و در جایی یادداشت کنید. به همین دلیل در مقاله برنامه های روزانه یادگیری زبان انگلیسی به شما توصیه می کنیم که هر روز زمانی را برای مطالعه لغات در نظر بگیرید. برای گسترش دایره لغات خود به نکات زیر توجه کنید:

یادگیری کلمات را از لیستی از کلمات پرکاربرد شروع کنید

از منابع واژگان موضوعی (مانند کتاب های واژگان موضوعی) برای گسترش دامنه واژگان خود استفاده کنید.

برای یادگیری اصطلاحات تخصصی رشته خود، از کتاب های متنوعی مانند English for Jobs استفاده کنید.

در مورد تکنیک های مختلف یادگیری واژگان، مانند کدنویسی و نقشه برداری، بیاموزید

ذهن خود را برای یادگیری واژگان آماده کنید و قبل از مطالعه هر ابزار یا منبعی را که نیاز دارید آماده کنید.

3- گرامر انگلیسی دشوارتر از گرامر فارسی است

اولین نشانه ای که نشان می دهد دانش آموزان در یادگیری زبان انگلیسی دلسرد می شوند، معمولاً زمانی است که با ساختارهای گرامری مواجه می شوند. اغلب اعتقاد بر این است که آنها باید ساختار را حفظ کنند و کلمات را در آن ساختار جایگزین کنند. درست است که این روش قبلا وجود داشته است، اما روش های جدید آموزش گرامر فضای تعاملی تری را برای یادگیری گرامر به شما می دهد. به همین دلیل، اگر روش تدریس شما به گونه ای است که احساس می کنید مانع یادگیری شما می شود یا یادگیری زبان انگلیسی به دلیل فراموشی مطالب دشوار است، روش یادگیری یا منبع یادگیری خود را تغییر دهید.

همانطور که کوین هارسلی (نویسنده حافظه نامحدود) می گوید، شما باید یادگیری را برای خود سرگرم کننده کنید. در واقع، گاهی اوقات استفاده از مواد یادگیری زبان، خواندن کتاب‌های درک مطلب مانند مهارت‌های گفتاری آکسفورد یا بازی‌های رومیزی در یادگیری شما مؤثرتر از روش‌های تدریس معلم یا تمرین‌های کتاب درسی است. یادگیری یک زبان جدید ورود به دنیای جدید است، بنابراین سعی کنید تماس با زبان مادری خود را به حداقل برسانید. از این چالش ها برای یادگیری بهتر استفاده کنید.

4- یادگیری تلفظ مهمتر از تلفظ است

عموماً بزرگسالانی که فیلم ها، سریال ها و برنامه های زنده انگلیسی را تماشا کرده اند یا به کشورهای انگلیسی زبان سفر کرده اند می گویند که می خواهند این زبان را یاد بگیرند تا بتوانند به گویش مردم یا منطقه صحبت کنند. اما از آنجایی که یادگیری زبان در ارتباط است، تلفظ صحیح کلمات مهمتر از لهجه است. به عبارت دیگر، اگر تلفظ صحیح کلمات رایج انگلیسی را بدانید، می توانید در هر مکان و هر زمان با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. در حین یادگیری زبان انگلیسی فقط روی قواعد تلفظ انگلیسی تمرکز کنید. یادگیری تلفظ ساده تر از یادگیری تلفظ است. و با این شرایط هرگز تعجب نخواهید کرد که چرا من نمی توانم انگلیسی یاد بگیرم! یا چرا من نمی فهمم دوست انگلیسی زبانم چه می گوید.

5- در زبان انگلیسی چیزهای زیادی برای به خاطر سپردن وجود دارد

وقتی در مورد اهمیت شناخت انواع سبک های یادگیری صحبت کردیم، گفتیم که ترکیبی از سبک های یادگیری می تواند در یادگیری موثر باشد. به عنوان مثال، من قصد دارم تعداد معینی از کلمات را در روز یاد بگیرم. اول کلمه را می شنوم و تکرار می کنم. سپس به دنبال معنی آن بگردید و با آن کلمات متنی بنویسید. بنابراین ادامه یادگیری و دانستن روش یادگیری فردی تاثیر بسزایی در بهبود حفظ مطالب زبان انگلیسی دارد. حفظ کردن تمام داستان نیست اگر بخشی از یادگیری باشد.

6- برای یادگیری زبان انگلیسی باید ذهن باز داشته باشیم

اولین مشکل در یادگیری زبان انگلیسی، تعیین اهداف و انگیزه شماست. مثل زمانی است که عاشق تماشای یک فیلم هستید، اما باز هم وقت خود را تلف می کنید. یادگیری زبان نیز نیازمند انگیزه درونی است. در این صورت علیرغم مشغله کاری خود، حداقل روزی 15 دقیقه را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص خواهید داد. مطمئن باشید که در طول زمان پیشرفت خوبی خواهید داشت. از طرفی آموزش مجازی و منابع یادگیری زبان انگلیسی در خانه به همه این امکان را می دهد که از مریخ زبان یاد بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا