اقتصادیکسب و کار ویژه

با ساخت سایت در امد خواهم داشت؟

(web designer) یک فرد خلاق و خوش‌ذوق است که یک وب سایت یا بخشی از آن را طراحی و کدنویسی می‌کند. لزومی لازم نیست که صفر تا صد یک سایت را خودتان کدنویسی کرده باشید. طراحی سایت در اصفهان با وردپرس و تغییرات ظاهری سایت هم بخشی از چالش‌های شغل طراح سایت است.قبل از هر چیزی؛ اگر دنبال هستید، سری به آکادمی پرتال بزنید. یک دوره جامع برای علاقه‌مندانی که می‌خواهند سایت فروشگاهی بسازند به صورت رایگان قرار داده شده است.

چگونه وارد بازار کار طراحی سایت شویم؟

خب اول بیایید ببینیم که شما جزو کدام دسته از افراد هستید؟ کاری با برنامه‌نویسان حرفه‌ای نداریم، این دسته از افراد می‌توانند گلیمشان را از آب بیرون بکشند. اما برنامه‌نویسان تازه‌کار یا جونیور به سه دسته تقسیم می‌شوند:

1- تازه پکیج دوره آموزشی برنامه نویسی خریدید یا می‌خواهید از کانال‌های یوتیوب، برنامه نویسی یاد بگیرید. مدرسان این دوره هم به شما پیشنهاد کردند که یک وب سایت برای خودتان طراحی کنید و همراه با آموزش‌ها آن را بهینه کنید. اما طراحی و ساخت سایت شخصی آن هم در ابتدای کار به نظرتان هزینه زیادی دارد و از پس خرید دامنه، هاست و افزونه‌های موردنیاز بر نمی‌آیید.

2- آشنایی کافی نسبت به بعضی از زبان‌های برنامه نویسی دارید. مثلاً در دانشگاه آن را یاد گرفتید یا دوره‌های آموزشی شرکت کردید؛ خلاصه اینکه از چند زبان برنامه نویسی سر در می‌آورید و حالا قصد دارید از آن در حوزه طراحی سایت استفاده کنید.

مشکل اینجاست، هر شرکتی که درخواست می‌دهید، از شما انتظار حداقل یکی دو سال سابقه کار و چند نمونه را دارند. شما هم که متأسفانه تجربه کاری نداشته‌اید، با ناامیدی به سراغ حوزه‌های دیگر می‌روید. از طرفی هم خودتان سرمایه کافی برای راه اندازی یک شرکت طراحی سایت ندارید.

3- یا اینکه جزو دسته سومی هستید که علی‌رغم اینکه مهارت خاصی در کدنویسی ندارید، اما دوست دارید وارد بازار کار طراحی سایت شوید. شاید؛ مثلاً به دلیل سلیقه شخصی خوبی که دارید، فکر می‌کنید طراحی سایت به دردتان می‌خورد!پیشنهادی که در ادامه قرار است به شما بدهیم، کار هر سه شما را راه می‌اندازد؛ بدون اینکه به سرمایه و سابقه کاری زیادی نیاز داشته باشید. حتماً کنجکاو شدید بدانید چیست؟! کمی صبر کنید به شما می‌گوییم.

Will I earn by building the site?

بازار کار طراحی سایت در ایران چگونه است؟

این روزها خیلی از افراد تلاش می‌کنند با خرید دوره‌های آموزشی، زبان‌های برنامه نویسی را آموزش ببینید. دلیل آن چیست؟ چون مخصوصاً ساخت سایت، روزبه‌روز جان بیشتری می‌گیرند؛ پس تقاضا برای آن همواره وجود دارد و احتمالاً بیشتر هم می‌شود.باورتان می‌شود که عبارت “طراحی سایت”، به‌تنهایی حدود 12000 بار سرچ در ماه دارد؟ یا مثلا عبارت “شرکت طراحی سایت” ماهانه بیش از 1000 بار جستجو می‌شود.

این آمار نشان‌دهندۀ این است که تعداد افرادی که به دنبال راه‌اندازی سایت هستند خیلی زیاد است؛ بنابراین، هر کدام از این جستجوکننده‌ها، می‌تواند مشتری احتمالی شما باشد. به‌شرط آنکه هم از فوت و فن‌های بازاریابی سر دربیاورید و هم در حوزه کاری خودتان خبره شوید.

  • اگر ریسک‌پذیر نیستید و می‌خواهید یک درآمد ثابت داشته باشید، به‌عنوان کارمند در یک شرکت ایرانی استخدام شوید. حقوق، عیدی، سنوات، بیمه و پاداش شما هم محفوظ است.
  • اگر اهل ریسک هستید و می‌خواهید کار طراحی سایت در منزل یا همان فریلنسری داشته باشید؛ دنبال شرکت‌های ایرانی و خارجی باشید که برنامه‌نویس دورکار می‌خواهند.

درآمد طراحی سایت چقدر است؟

بگذارید خیلی ساده به شما بگوییم که هیچ جواب مشخصی برای این سؤال پیدا نمی‌کنید. هزینه‌ها در بازار طراحی سایت شفاف نیست و هیچ تعرفۀ مشخصی هم وجود ندارد (متأسفانه)! یعنی برخی شرکت‌ها ممکن است برای طراحی یک سایت ساده از شما 30 میلیون تومان پول بگیرند و برخی دیگر همان سایت را با 3 میلیون تومان راه‌اندازی کنند.

یا اینکه به صورت پروژه‌ای کار بگیرید که در این صورت درآمد شما متغیر است. مثلاً فرض کنید، در ماه 3 سفارش طراحی سایت قبول کنید و از هر کدام 4 میلیون تومان دریافت کنید. درآمد ماهانه شما 12 میلیون تومان می‌شود!این آمار میزان افزایش حقوق یک فرد به‌عنوان طراح سایت حوزه CMS در ایران است که جاب ویژن در سال 1402 منتشر کرده است. متوسط درآمد یک طراح سایت تازه‌کار در سال 1402 10 میلیون تومان و کارشناس ارشد 17 میلیون تومان است.

نکته: این آمار متوسط حقوق یک طراح سایت به‌عنوان کارمند شرکت است. درآمد شما به‌عنوان فریلنسر می‌تواند بیشتر از این مبلغ باشد.

این آمار هم مربوط به متوسط درآمد یک‌ساله طراح سایت در کشور کانادا است که سایت منتشر کرده است. این آمار بر اساس نظرسنجی از 1145 طراح سایت در کانادا منتشر شده است.با روی کار آمدن ارزهای دیجیتال، خیلی از برنامه نویسان به صورت دورکار (remote) با شرکت‌های کانادایی، آلمانی، ترکیه‌ای، استرالیایی و دیگر کشورها کار می‌کنند. دلیل آن هم درآمد دلاری و اختلاف قیمت زیاد دلار با ریال است. درآمد طراحی سایت در خارج هم بر اساس تجربه کاری و نوع پروژه متغیر است.

نکات مهم برای کسب درآمد دلاری از طراحی سایت

البته پیش‌ازاین که کسب درآمد دلاری از طراحی سایت را شروع کنید لازم است در مورد یک سری مسائل اطلاعات کافی را به‌دست آورید تا دچار مشکل نشوید. بازارهای بین‌المللی و حتی کشورهای همسایه، تفاوت‌های اساسی با ایران دارند.موضوعات و فاکتورهای مهمی وجود دارد که شما برای کسب درآمد دلاری از طراحی سایت به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید که در ادامه به‌صورت مستقیم و با ارائه توضیحات جامع در خصوص آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

بررسی بازار طراحی سایت در کشورهای خارجی

اولین موضوع بررسی بازار طراحی سایت در کشورهای خارجی برای کسب درآمد دلاری از طراحی سایت خواهد بود. به‌عنوان کسی که قرار است در حوزه طراحی و توسعه صفحات وب فعالیت داشته باشید داشتن شناخت کافی نسبت به جامعه هدف و مشتریان و تقاضای خود است. خوشبختانه بازار طراحی سایت به شکلی است که همیشه و در تمامی کشورها به‌هرحال عده‌ای به دنبال حضور در این حوزه کسب درآمد و توسعه کسب‌وکار و تجارت هستند. حتی اگر شرکت‌هایی به‌تازگی فعالیت خود را شروع کرده باشند، در همان قدم‌های اول به آن نیاز خواهند داشت.

بررسی رقبا و همکاران!

عده‌ای در سراسر دنیا بخصوص کشورهای توسعه‌یافته مانند هند و پاکستان درزمینه کسب درآمد دلاری از طراحی سایت فعالیت می‌کنند و با هزینه به‌مراتب کم‌تر و با طی یک سری دوره‌های معمولی و پیش و پا افتاده، این کار را انجام می‌دهند. مثلاً اگر برای یک طراح حرفه‌ای، هزینه طراحی سایت در کشوری مانند امارات هزینه‌ای معادل 5000 درهم برای هر پروژه سطح بالا دریافت کند. توسعه‌دهندگانی از این کشورها هستند که این کار را با هزینه 100 یا 50 درهم انجام می‌دهد. دقیقاً همین موارد در ایران هم دیده می‌شود.

قیمت‌هایی که ارائه می‌شود بسیار دور از ذهن خواهد بود اما درصورتی‌که به سطحی حرفه‌ای برسید و نمونه کارهای قدرتمندی داشته باشید، به طبع می‌توانید جایگاه ویژه‌ای را در شرکت، کسب‌وکار طراحی وب و… داشته باشید. البته شرکت‌های معتبر همواره این موضوع را تشخیص می‌دهند که طراحی وب‌سایت با هزینه‌های خیلی پایین درنهایت عاری از هرگونه خلاقیت و کیفیت خواهد بود. معمولاً این شرکت‌ها به توسعه‌دهندگان سطح بالا پروژه‌های خود را می‌سپارند.

دکمه بازگشت به بالا