اقتصادیعمومیکسب و کار ویژه

برای افزایش عمر باتری گوشی سامسونگ خود چه کاری انجام دهیم؟

1.افزایش طول عمر گوشی با پاک کردن برنامه ها و اطلاعات اضافه

قیمت گوشی سامسونگ: تقریبا همه کاربران گوشی های هوشمند، وجود لگ و کند شدن گوشی را تجربه کرده اند. در اکثر موارد این اتفاق به دلیل پر شدن RAM گوشی رخ می دهد. باز بودن برنامه های اضافی در بکگراند و پر بودن حافظه داخلی مصرف برق گوشی را افزیش می دهد. این موضوع می تواند دلیلی بر خراب شدن باشد. خراب شدن باتری و لگ هایی زیاد باعث می شود تا بسیاری از افراد به سراغ خرید گوشی های جدید بروند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی و کمک به افزایش عمر گوشی، کافی است تا برنامه های و اطلاعاتی که به آن ها نیاز ندارید را از گوشی خود حذف کنید.

2.افزایش طول عمر صفحه نمایش گوشی با استفاده از گلس

یکی از اصلی ترین دلایل عوض کردن گوشی، شکستن یا آسیب دیدن صفحه نمایش آن است. قبل از اینکه مجبور به پرداخت هزینه های سرسام آور تعمیر و تعویض اسکرین شوید، به فکر خرید یک گلس یا محافظ صفحه نمایش خوب باشید. گلس ها علاوه بر جلوگیری از آسیب دیدن صفحه نمایش، باعث افزایش طول عمر گوشی نیز می شوند. زیرا از ورود ضربات مستقیم به برد گوشی نیز جلوگیری می کنند.

  1. نصب گارد برای محافظت از سلامت گوشی و جلوگیری از خراب شدن آن

بعد از نصب محافظ صفحه نمایش، باید به فکر محافظت از سایر اجزای گوشی خود باشید. گارد و محافظ نمی تواند جلو تمام ضربات را بگیرد، با این حال استفاده از آن باعث کاهش احتمال وارد شدن آسیب های جدی به گوشی می شود. روزانه هزاران و شاید میلیون ها نفر در سراسر جهان با مشکل افتادن گوشی و وارد ضدن ضربات جبران ناپذیر به آن رو به رو می شوند. بنابراین با نصب یک گارد با کیفیت خیال خود را از این بابت راحت کنید.

  1. برای افزایش طول عمر باتری گوشی، هرچند وقت یکبار گوشی خود را خاموش کنید

این توصیه شاید کمی عجیب به نظر برسد اما این نکته ساده می تواند تاثیر زیادی افزایش عمر گوشی داشته باشد. شما هیچ گاه کامپیوتر و لپ تاپ خود را برای چند هفته پیاپی روشن نمی گذارید. زیرا می دانید اینکار باعث کاهش طول عمر باتری و سایر اجزای آن خواهد شد. گوشی های هوشمند نیز در واقع یک کامپیوتر کوچک است. بنابراین در حال به کار بودن برای مدت زمان طولانی مانند چند ماه یا سال بدون هیچ توقفی باعث کاهش طول عمر آن خواهد شد. این موضوع بیش از هر چیزی روی طول عمر بورد اصلی، سی پی یو و باتری گوشی تاثیر می گذارد.

این موضوع ظرفیت باتری را به مرور کاهش می دهد. یکی از راه های و کمک به افزایش طول عمر گوشی، این است که هرچند هفته یک بار حداقل برای چند دقیقه گوشی خود را خاموش کنید و به اجزای آن استراحت دهید. شاید در پاسخ به سوال چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم این مورد اهمیتی به اندازه سایر موارد نداشته باشد، اما قطعا تاثیر خود را در بلند مدت نشان خواهد داد.

  1. گوشی های قدیمی را آپدیت نکنید تا طول عمر بیشتری داشته باشند

برندهای معروف سازنده گوشی های هوشمند معمولا به روزرسانی هایی برای گوشی های تا دو نسل قبل ارائه می کنند. اگر گوشی شما قدیمی تر از دو نسل قبل است، توصیه می کنیم از آپدیت های جدید استفاده نکنید. زیرا تجربه نشان داده آپدیت کردن گوشی های قدیمی خصوصا در برندهایی مانند سامسونگ و اپل عاقبت خوبی ندارد. سیستم عامل های جدید تر امکانات بیشتری دارند. اما این امکانات جدید به قدرت پردازشی بیشتری نیز احتیاج دارد. نتیجه این موضوع به وجود آمدن لگ، کند شدن گوشی و کاهش مدت زمان شارژ دهی است.

  1. سالم نگه داشتن باتری به ما کمک می کند عمر گوشی را افزایش دهیم

با پیشرفت تکنولوژی های گوشی، سیستم های جدیدی بوجود آمده اند که با جلوگیری از شارژ بیش از اندازه، به سالم نگهداشتن باتری گوشی کمک می کنند. با این حال، هنوز هم عادت های نامناسب در نحوه استفاده و شارژ کردن گوشی می تواند طول عمر آن را کاهش دهد. یکی از مهم ترین نکاتی که در سلامت باتری نقش دارد، رعایت فرمول 25 درصد تا 75 درصد. همیشه گوشی خود را قبل از رسیدن به 80 درصد از شارژر جداد کنید.

در مقابل نیز قبل از رسیدن به 20 درصد، به فکر شارژ مجدد گوشی باشید. اگر این فرمول را رعایت کنید، می توانید بدون هیچ مشکلی تا 2500 بار گوشی خود را شارژ کنید. این ماکسیموم عملکرد یک باتری گوشی است. عدم رعایت این موضوع موجب می شود بعد از 500 بار شارژکردن، ظرفیت باتری به مرور کاهش پیدا کند. توصیه می کنیم حتما مقاله تا نحوه مراقبت از مهم ترین بخش گوشی خود را بیاموزید.

  1. در هنگام ورزش کردن و فعالیت های خارج از خانه مواظب گوشی خود باشید

قرار دادن گوشی در جیب، پخش موسیقی و ورزش کردن تجربه لذت بخشی است. اما اگر مراقب نباشید می تواند باعث کاهش عمر گوشی و خراب شدن آن شود. گوشی هایی که در جیب قرار دارند در هنگام ورزش ممکن است با رطوبت عرق آسیب ببینند. علاوه بر این، افتاده گوشی از دست در هنگام تمرین کردن یا وارد شدن ضربه به آن نیز بسیار شایع است. از هندزفری های مقاوم در برابر آب استفاده کنید و گوشی را در هنگام ورزش در فاصله مطمئنی قرار دهید. همچنین می توانید کیف های مخصوص گوشی را تهیه کنید تا مجبور به قرار دادن گوشی درون جیب نباشید. این راه حل ها به ما کمک می کنند عمر گوشی را افزایش دهیم.

  1. استفاده از لوازم جانبی مناسب برای مراقبت از گوشی در حین رانندگی

استفاده از نویگیشن گوشی، برقراری تماس و پخش موسیقی از کاربردهای مهم تلفن های همراه هوشمند در هنگام رانندگی با خودرو هستند. اگر از به هر دلیلی از تلفن همراه خود در هنگام رانندگی استفاده می کنید، باید یک محل مناسب و امن برای قرار دادن گوشی در نظر بگیرید. 15 درصد آسیب های فیزیک تلفن همراه هوشمند در خودرو رخ می دهد. از خط و خش گرفتن گوشی به دلیل قرار داشتن در کنار اشیا تیز مانند سوئیچ گرفته تا پرت شدن گوشی به بیرون از ماشین، همگی از مشکلاتی هستند که ممکن است برای شما نیز رخ دهد. وجود استند گوشی در یک مکان مناسب در ماشین، تا حدود زیادی این مشکل را حل می کند. علاوه براین اگر گوشی خود را در هنگام رانندگی به شارژ می زنید، حتما از اصل و با کیفیت استفاده کنید تا به باتری گوشی آسیبی وارد نشود.

  1. استفاده از آنتی ویروس برای از بین بردن بد افزار ها

پاکسازی گوشی از ویروس ها و بدافزار ها یکی از اصلی ترین راه های افزایش طول عمر گوشی هستند. ویروس ها با به کارگیری منابع سخت افزاری گوشی آسیب های جبران ناپذیری می زنند. اگر بعد از نصب یک برنامه جدید یا دریافت یک فایل با تبلیغات عجیب، کندی و داغ شدن گوشی رو به رو شدید به سرعت به فکر اسکن کردن گوشی و کمک گرفتن از آنتی ویروس باشید. بعضی از بد افزار ها برای انجام کارهای پیچیده طراحی شده اند و به همین دلیل فشار زیادی به گوشی وارد می کنند. در نتیجه احتمال خرابی دستگاه هم وجود دارد.

  1. خود داری از اجرای برنامه هایی که باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می شوند

گوشی های امروزی دارای سخت افزار های قدرتمندی هستند که به سادگی از پس اجرای بازی های سنگین و گرافیکی بر می آیند. اما فراموش نکنید که گوشی شما یک کنسول بازی نیست. همانطور که کیفیت بهترین دوربین های گوشی هنوز هم فاصله قابل توجهی با دوربین های دیجیتال دارد، سخت افزار های گوشی نیز هنوز محدودیت های زیادی دارند. استفاده مداوم از گوشی برای بازی کردن، خصوصا بازی های بسیار سنگین قطعا طول عمر دستگاه را کم خواهد کرد. به طور کلی هر چیزی که باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شود، سلامت گوشی را به شدت کاهش می دهد. برای سالم نگهداشتن گوشی خود، حتما این نکته را رعایت کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با نحوه نگهداری لوازم جانبی ارزشمند مثل هندزفری، در فرصتی مناسب  را در وبلاگ جانبی مطالعه کنید.

جمع بندی کلی مقاله

در این مقاله سعی کردیم به سوال « چگونه عمر گوشی را افزایش دهیم؟» پاسخ دهیم و روش های سالم نگهداشتن گوشی را بررسی کنیم. اگر تجربه استفاده از این روش ها یا روش های دیگری را دارید، خوش حال می شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. مشتاقانه منتظر نظرات و پیشنهادات گران بهای شما هستیم

منبع : gadgets360.com

دکمه بازگشت به بالا