عمومیکسب و کار ویژه

چگونه کیفیت دوربین گوشی سامسونگ را بالا ببریم

طی چند سال اخیر کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند به شدت افزایش یافته و این موضوع بسیار رضایت‌بخش است. تا چند سال پیش تجهیز گوشی‌ها به دوربین 8 مگاپیکسلی امری بسیار جالب به شمار می‌رفت، اما به تدریج شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه بودیم و هم اکنون بسیاری از پرچمداران کمپانی‌های مختلف از دوربین‌هایی با کیفیت لنز 16 مگاپیکسلی و حتی بیشتر بهره‌مند هستند.

پیشرفت‌های به وجود آمده تنها مربوط به عدد مگاپیکسلی دوربین نیستند، بلکه در زمینه‌های دیگر مرتبط هم بهبودهایی ایجاد شده و نهایتا این موضوعات منجر شده که کیفیت عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند فوق‌العاده عالی شود. ما در ادامه این مقاله از پارس ارتباط لوتوس ما 11 ترفند برای بالا بردن کیفیت دوربین گوشی سامسونگ را به شما می گوییم. با ما همراه باشید.

مطالبی که قرار است در این مقاله بخوانید:

1- تنظیم کیفیت و وضوح دوربین

چگونه کیفیت دوربین سامسونگ را بالا ببریم به طور پیش فرض، بسیاری از دوربین ها بر روی حالت کیفیت بالای تصویر قرار ندارند. بنابراین برای بهتر شدن کیفیت دوربین به منوی تنظیمات دوربین بروید و بررسی نمایید که در حالت حداکثر رزولوشن تصویر قرار دارد و همچنین کیفیت عکس یا تصویر نیز در بالاترین سطح تنظیم شده باشد.

2- کاهش احتمال تاری

چگونه کیفیت دوربین گوشی سامسونگ را بالا ببریم اگر سرعت شاتر آهسته باشد نتیجه عکاسی ثبت تصاویر تار است. یکی از ویژگی هایی که تاکنون در دوربین گوشی ها مشاهده نشده، تثبیت کننده نوری تصویر است تا احتمال عکس گرفتن تار را کاهش دهد. دوربینی که دارای لرزشگیر مکانیکی است، لنزها را در همان حالت ثابت نگه می دارد، بنابراین عکس هایی با سرعت آهسته شاتر، احتمال کمتری برای تار شدن دارند. بدون تثبیت کننده تصویر، دو روش وجود دارد که احتمال گرفتن عکس تار را کاهش دهد. مورد اول عکسبرداری در یک محیط روشن است. هرچه نور بیشتری داشته باشید، زمان کمتری برای قرار گرفتن در معرض سنسور تصویر خواهید داشت و این امر باعث کاهش میزان حرکتی خواهد شد که سنسور تجربه خواهد کرد. مورد دوم برای کاهش تاری  تصویر این است که دوربین را روی چیزی ثابت مانند یک میز قرار دهید، یا سعی کنید دوربین را روی پایه مخصوصش قرار هید.

3- خاموش کردن زوم دیجیتال

فقط بزرگنمایی یا زوم نوری واقعی می تواند شما را به موضوع یا سوژه نزدیک کند. با بزرگنمایی دیجیتال ممکن است احساس نمایید به موضوع خود نزدیکتر هستید، اما تمام ویژگی های این گزینه، برش دادن وضوح تصویر و گسترش تصویر است. بهتر است زوم دیجیتال را خاموش کنید و عکس را با وضوح کامل به ثبت برسانید و بعدا برش دهید.

4- استفاده از حالت شب (Night Mode)

حالت شب از پردازش چند فریم برای ترکیب 30 تصویر در یک عکس با وضوح بالا استفاده می‌کند. نور اضافی گرفته شده توسط حسگرهای دوربین گوشی به تصاویر شما کمک می‌کند تا روشن‌تر و واضح‌تر به نظر برسند. شما می‌توانید در بخش تنظیمات، حالت شب (Night Mode) را به منظور فعال‌سازی انتخاب کنید. این حالت در بیشتر گوشی‌ها وجود دارد و می‌تواند عملکرد دوربین را در محیط تاریک تا حد زیادی افزایش دهد.

5- عکسبرداری در حالت افقی

معمولا هر دوربین موجود در بازار تصاویر را در حالت افقی تنظیم و تصویربرداری می کند و تنها با چرخاندن دوربین، شما می توانید ثبت عکس هایی با حالت عمودی بپردازید. گوشیها دقیقا برعکس این موضوع هستند و تقریبا همیشه از آنها در حالت عمودی استفاده می شود. سعی کنید با گوشی در حالت افقی به ثبت تصاویر بپردازید. این کار به شما در افزایش کیفیت دوربین گوشی یاری می رساند.

بیشتر بخوانید:

6- تمیز بودن لنز دوربین

لنز دوربین آن را بررسی کنید تا از تمیز بودنش اطمینان حاصل کنید. حتی یک لک بسیار کوچک بر روی پوشش لنز بر کیفیت تصویربرداری شما تاثیر خواهد گذاشت.

7- قابلیت Scene Optimizer

بهترین تنظیمات برای حالت عکس، بهینه‌ساز صحنه است. این ویژگی در مدل‌های S9 و جدیدتر از آن قرار گرفته است با روشن کردن این قابلیت، دوربین می‌تواند صحنه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و تغییرات رنگ را اعمال کند. در صورتی که چیزی را تشخیص ندهد، فقط همانند یک نماد چرخشی بوده که شباهت زیادی به آتش بازی دارد. حداکثر تعداد 32 صحنه متفاوت وجود دارد که توانایی تشخیص آن‌ها را خواهد داشت.

8- استفاده از حالت HDR

استفاده از حالت HDR نیز می تواند بر افزایش کیفیت تصویری دوربین گوشی موثر باشد. این حالت سبب توازن عالی در رنگ و روشنایی عکس های گرفته شده در نور آفتاب، محیط بیرون، منظره و یا حتی چهره می شود. حالت HDR را زمانی که سوژه متحرک است بکار نبرید چرا که سبب تارشدن تصویر می شود.

9- استفاده از  برنامه یا نرم افزارها

10- استفاده کمتر از فلاش

نور ایجاد شده توسط فلاش LED دوربین گوشی به طور معمول خیلی نامنظم بوده و در تصویر سایه های غیرطبیعی به وجود می آورد. استفاده از فلاش را هنگامی که هیچ جزئی از سوژه در تصویر مشاهده نمی شود، بکار بندید. فلاش های دو گانه و سه گانه موجود در گوشی های هوشمند عملکرد بهتری از فلاش های تک رنگ دارند. در ضمن سعی کنید حالت اتوماتیک فلاش دوربین را غیرفعال نموده و در حالت تنظیم دستی قرار دهید.

11- روش تنظیم وضوح و نرخ فریم دوربین

در حالت ویدیو و پرو ویدیو باید به منظور تغییر و تنظیم وضوح و نرخ فریم وارد تنظیمات شوید، اما هم اکنون سامسونگ یک منوی جدید انتخاب‌گر ایجاد کرده است. در حال حاضر دوربین برای فیلمبرداری با وضوح کامل یا فول اچ دی و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه تنظیم شده است. بنابراین فقط روی آن ضربه بزنید تا یک لیست از گزینه‌های موجود نمایش داده شود. همچنین در حالت فیلمبرداری حرفه‌ای دارای گزینه‌های بیشتری خواهید بود. در دستگاه‌های قدیمی برای تغییر وضوح و نرخ فریم باید همانند گذشته وارد بخش تنظیمات شوید.

نرم افزار افزایش کیفیت دوربین سامسونگ

برنامه کم حجمی است که قابلیت های مختلفی دارد. شما می توانید انواع فوکوس، رنگ بندی، HDR و… را با این دوربین فعال کنید.

برنامه دیگری است که می‌توانید استفاده کنید. با این برنامه هم می توانید تصاویر را ادیت کنید و هم تسلط کامل بر رزولوشن و نسبت تصویر داشته باشید.

یک برنامه مینیمال با رابط کاربری ساده است. این برنامه نیز قابلیت های زیادی دارد و شما می توانید میزان نور، اندازه عکس و… را با آن کنترل کنید.

دارای فیلترهای زیادی است که در لحظه ثبت عکس می توانید روی تصویر خود مشاهده کنید. کافی است برای عوض کر دن فیلتر صفحه را به سمت راست یا چپ بکشید.

نیز برنامه مناسبی برای عکاسی است. اگر می خواهید به تصاویر خود روح تازه ببخشید، بهتر است از این برنامه استفاده کنید. قیمت گوشی سامسونگ کاملا بستگی به مدل و مشخصات گوشی دارد. در لیست قیمت گوشی سامسونگ مدل‌های بسیاری پیدا می‌شود.

تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ

تنظیمات فلش

در محیط‌های کم‌نور، فلش می‌تواند حسابی کارآمد باشد و وضوح تصویرتان را بالا ببرد. گرچه معمولاً استفاده از این قابلیت باعث از دست رفتن جزئیات و نویز در عکس‌ها می‌شود. در قسمت نرم‌افزار سامسونگ سه انتخاب برای تنظیم فلش دارید.

  • فلش روشن؛ با فعال سازی این گزینه شما در هر شرایط نوری که باشید، فلش برای عکاسی روشن خواهد شد.
  • فلش خاموش؛ همواره فلش شما به نور واکنشی نشان نمی‌دهد و خاموش می‌ماند.
  • فلش خودکار؛ در این حالت گوشی شما به صورت خودکار شرایط کم نور را تشخیص داده و فقط در مواقع لزوم روشن می‌شود.

تنظیم فوکوس دوربین گوشی سامسونگ

احتمالاً بارها شده موقع عکس برداری از یک سوژه فوکوس یا نوردهی دوربین شما دچار مشکل شود و سوژه را تشخیص ندهد، در این شرایط باید چکار کنیم؟ نحوه شناساندن سوژه به گوشی‌های سامسونگ بسیار ساده است و کافیست روی صفحه گوشی، نقطه مورد نظرتان را پیدا و روی آن صربه بزنید تا فوکوس و نوردهی روی آن انجام گیرد. همچنین می‌توانید اکسپوژر و نور را تا حدودی تنظیم کنید. توصیه می‌کنیم حتماً از این قابلیت استفاده نمایید، چرا که در کیفیت خروجی نهایی شما بسیار تاثیرگذارست.

روش استفاده از تایمر دوربین سامسونگ

احتمالاً بارها شده که خواستید عکس سلفی بگیرید، اما هنگام زدن دکمه شاتر دستتان لرزیده یا برای آماده سازی خود، به چند ثانیه زمان نیاز داشتید. در این مواقع تایمر دوربین می‌تواند به کمک شما بیاید تا به وسیله آن عکس‌های بهتری ثبت کنید. حالت تایمر دوربین گوشی سامسونگ معمولاً به صورت زیر است:

  • تایمر خاموش: هنگامی که تایمر خاموش باشد، بلافاصله بعد از زدن دکمه شاتر، دوربین عکس می‌گیرد.
  • تایمر ۲ ثانیه: دوربین بعد از ۲ ثانیه تصویر را ثبت می‌شود.
  • تایمر ۵ ثانیه: دوربین بعد از ۵ ثانیه عکس می‌گیرد.
  • تایمر ۱۰ ثانیه: دوربین به شما ۱۰ ثانیه فرصت می‌دهد و سدوربین، همیشه یکی از نقاط قوت موبایل های بوده است. به‌خصوص در سری S که همواره با بهترین لنزها و قابلیت‌های نرم‌افزاری برای بالا بردن کیفیت عکاسی و فیلمبرداری همراه شده است. اگر به‌دنبال افزایش کیفیت دوربین گوشی سامسونگ خود باشید، می‌توانید از طریق این قابلیت‌ها تا حد زیادی تصاویر بهتر و زیباتری ثبت کنید.

نرم‌افزار دوربین گوشی‌های سامسونگ، طی سال‌های اخیر، رشد و توسعه زیادی داشته است. کره‌ای‌ها، هرسال و با عرضه پرچمداران خود، همیشه دست به اعمال تغییرات ریز و درشت در این برنامه زدند. این تغییرات در کنار بهره‌مندی از دوربین‌ها و سنسورهای پیشرفته، سبب شدند، دوربین‌های ، همیشه جزو باشند. اما شما با تنظیم دوربین گوشی سامسونگ و آشنایی با ، می‌توانید تصاویر را با کیفیت بهتری هم ثبت کنید. اما چگونه کیفیت گوشی سامسونگ را بالا ببریم؟

فهرست مطالب

گوشی‌های سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض و بدون این که نیازی به دست بردن در تنظیمات دوربین باشد، می‌توانند تصاویر را با کیفیت بسیار عالی ثبت کنند. اما همانطور که بالاتر هم گفتیم، شما با استفاده از ابزارهای برنامه دوربین، می‌توانید کیفیت تصاویر را از حالت پیش‌فرض نیز بیشتر کنید. در ادامه با اموزش بالا بردن کیفیت دوربین گوشی سامسونگ آشنایی با ابزارهای کاربردی آن، همراه باشید.

  1. تصاویر را با رزولوشن اصلی دوربین ثبت کنید

در اکثر گوشی‌های سامسونگ، از جمله ، دوربین به‌صورت پیش‌فرض تصاویر را با رزولوشن اصلی ثبت نمی‌کند. در عوض تصاویر با استفاده از ترکیب پیکسل‌ها، ابتدا با رزولوشن اصلی گرفته می‌شوند و بعد با رزولوشن پایین‌تر در اختیار شما قرار می‌گیرند. این حالت هم در بهینه‌سازی مصرف حافظه مفید است و هم در برخی مواقع می‌تواند تصاویر را با کیفیت بیشتری هم ثبت کند.

اما اگر می‌خواهید تصاویر را با رزولوشن اصلی ثبت کنید و دست بازتری در پردازش و ویرایش تصویر داشته باشید، باید رزولوشن دوربین را به حداکثر افزایش دهید. برای انجام این کار در برنامه دوربین روی آیکون نسبت تصویر کلیک و سپس رزولوشن حداکثری دوربین را انتخاب کنید.

  1. حالت Scene Optimizer را غیرفعال کنید؛ چگونه دوربین گوشی خود را با کیفیت کنیم؟

دوربین‌های گوشی‌های سامسونگ، بیشتر از همه به‌خاطر پردازش بیش از اندازه تصاویر شهرت دارند. به‌صورت پیش‌فرض در این گوشی‌ها وقتی یک تصویر را ثبت می‌کنید، گوشی با افزایش نوردهی و اعمال تغییراتی در کنتراست تصاویر، سعی می‌کند تصاویر را غنی‌تر و روشن‌تر کند. این حالت که Scene Optimizer نام دارد، در گوشی‌های پرچمدار سری S عملکرد بسیار خوبی دارد چرا که این سری از بهترین دوربین‌ها و لنزها بهره می‌برند.

اما در میان‌رده‌ها اینطور نیست. فعال بودن Scene Optimizer می‌تواند به تصاویر ظاهری غیرواقعی و بیش از اندازه ادیت شده بدهند. می‌توانید با خاموش کردن این ویژگی، تصاویر را با ظاهری طبیعی‌تری دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که خاموش کردن این حالت ممکن است در محیط‌هایی که نور کافی وجود ندارد خیلی کار عاقلانه‌ای نباشد و منجر به تاریکی بیش از حد تصویر شود. در هر صورت می‌توانید به‌صورت آزمایشی این ویژگی را غیرفعال و اگر از نتیجه راضی نبودید، آن را دوباره فعال کنید. برای غیرفعال کردن این ویژگی کافی است در تنظیمات دوربین، گزینه Scene Optimizer را غیرفعال کنید.

  1. سرعت شاتر دوربین در حالت شب را افزایش دهید

یکی دیگر از راه‌ها برای تنظیم دوربین جلو گوشی سامسونگ و البته دوربین‌های اصلی، افزایش سرعت شاتر در حالت شب است. حالت شب تقریبا در تمام گوشی‌های این کمپانی وجود دارد و به‌صورت پیش‌فرض با آنالیز محیط و نوری که به سنسور می‌رسد، سرعت شاتر را به‌شکل خودکار تنظیم می‌کند.

اما می‌توانید خودتان هم سرعت را تنظیم کرده تا شاتر دوربین برای مدت طولانی‌تری باز بماند. سرعت شاتر اگر خیلی کم باشد، تصاویر شما تار خواهند شد. برای افزایش سرعت، ابتدا حالت شب را فعال کنید و سپس در پایین سمت راست صفحه، روی آیکون تایمر بزنید. سپس سرعت شاتر را انتخاب و هر وقت آماده بودید، تصویر را ثبت کنید.

  1. از حالت Pro استفاده کنید؛ بالا بردن کیفیت دوربین گوشی سامسونگ

شاید هیچ روشی برای بالا بردن کیفیت دوربین گوشی سامسونگ، به‌اندازه استفاده از حالت پرو موثر نباشد. البته این حالت بیشتر برای عکاسان حرفه‌ای توصیه می‌شود چرا که حالت خودکار و پیش‌فرض می‌تواند تنظیمات را به اندازه قابل توجهی به درستی اعمال کند. اما اگر بخواهید می‌توانید تمامی این موارد را هم خودتان به‌صورت دستی تنظیم کنید. برای فعال کردن این حالت، برنامه دوربین را باز کنید و سپس از پایین صفحه به قسمت More بروید. در اینجا روی PRO بزنید.

با فعال کردن این حالت، چندین ابزار مختلف برای تنظیم جنبه‌های مختلف دوربین و تصویر، برایتان به‌نمایش درمی‌آید:

ISO: ایزو مربوط به میزان حساسیت دوربین به نور است. برای عکاسی از محیط‌هایی که نور به اندازه زیادی وجود دارد و همچنین عکاسی از سوژه‌های ثابت، هرچقدر مقدار آن پایین‌تر باشد بهتر است. اما اگر می‌خواهید از محیط‌های تاریک یا سوژه‌های در حال حرکت عکاسی کنید، مقدار آن باید بالاتر باشد. البته که این مورد به‌خودی خود به بهبود کیفیت تصاویر کمک نمی‌کند و فاکتورهای دیگر هم نقش مهمی دارند. مثلا اگر بخواهید در شب عکاسی کنید، به همان اندازه که ایزو را بالا ببرید، نویز تصویر نیز بالا خواهد رفت.

Shutter Speed: در مورد سرعت شاتر، بالاتر توضیح دادیم. اما در حالت پرو می‌توانید می‌توانید سرعت شاتر را در حالت‌هایی غیر از حالت شب نیز تنظیم کنید. هرچقدر سرعت شاتر پایین‌تر باشد، نور بیشتری به دوربین می‌رسد و در نتیجه تصویر روشن‌تر خواهد بود. برعکس هرقدر سرعت شاتر بالاتر باشد، نور کمتری به دوربین خواهد رسید و نتیجه تصاویری تاریک‌تر است؛ به همین خاطر، سرعت شاتر پایین بیشتر مناسب عکاسی در شب و سوژه‌های ثابت و سرعت بالاتر هم مناسب عکاسی از سوژه‌های در حال حرکت سریع است تا تصویر تار نشود.

EV: قسمت EV به نوردهی یا Exposure مربوط است. با استفاده از آن می‌توانید نوردهی تصویر را تنظیم کنید.

Metering: در حالت پرو در بالای صفحه، یک دایره نیمه‌کامل با یک نقطه وسط آن را مشاهده خواهید کرد. این گزینه مربوط به Metering است. ویژگی که نحوه تنظیم نوردهی تصویر را مشخص می‌کند. با انتخاب آن شما 3 گزینه در دسترس خواهید داشت. گزینه اول Center-weighted است. با انتخاب آن دوربین روی یک دایره در وسط قاب تمرکز می‌کند و نور آن قسمت را افزایش می‌دهد و گوشه‌های تصویر را نادیده می‌گیرد.

تایمر دوربین گوشی سامسونگ: گزینه سوم که بعد از نسبت و اندازه تصویر است و با یک ساعت با کلمه OFF است، مربوط به تایمر دوربین است. با استفاده از آن می‌توانید برای ثبت تصویر مدت زمانی بین 2 تا 10 ثانیه تنظیم کنید. پس از این که دکمه شاتر را فشار دهید، دوربین به‌صورت خودکار و پس از گذشت همان مدت زمانی که مشخص کردید، عکس را خواهد گرفت. البته این ویژگی در حالت عادی نیز قابل دسترسی است و محدود به حالت Pro نیست.

را نمی‌توان دقیقا یک نرم افزار افزایش کیفیت دوربین گوشی سامسونگ به‌حساب آورد. این برنامه را سامسونگ همزمان با عرضه برای گوشی‌های پرچمدار خود عرضه کرد. این اپلیکیشن در حقیقت یک نسخه پیشرفته‌تر از برنامه دوربین سامسونگ است که با ویژگی‌های عکاسی جدیدتر و کنترل‌های بیشتر همراه شده است.

سوالات متداول

  1. چگونه کیفیت دوربین سامسونگ را بالا ببریم؟

افزایش کیفیت بیشتر از همه بسته به مشخصات لنزها و پردازش تصاویر دارد. برای ارتقا دوربین گوشی سامسونگ، کار خیلی زیادی از دست کاربران برنمی‌آید؛ با این حال اگر به عکاسی آشنایی کافی داشته باشید، بالا بردن کیفیت از طریق حالت پرو، تا حد زیادی امکان‌پذیر خواهد بود.

  1. چگونه دوربین دوم گوشی سامسونگ را فعال کنیم؟

برای فعال کردن دوربین دوم گوشی کافی است در برنامه دوربین، در پایین صفحه و بالای دکمه شاتر، روی آیکون مربوط به دوربین بزنید.

سخن پایانی

در حقیقت برای افزایش کیفیت دوربین سامسونگ، هیچ راه وجود ندارد. حتی بهترین نرم افزار افزایش کیفیت دوربین اندروید نیز هیچ کمکی به‌شما نخواهد کرد. عکاسی با دوربین گوشی‌های هوشمند، بیشتر از همه به مشخصات دوربین و همچنین قدرت پردازش خود گوشی بستگی دارد؛ با این حال اگر به دنیای عکاسی آشنا باشید، می‌توانید با اعمال تغییراتی در برخی از تنظیمات، تصاویر را با کیفیت بهتری ثبت کنید.

پس تصویر را ثبت می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های به وبسایت ما مراجعه نمایید.

چگونه کیفیت دوربین گوشی سامسونگ را بالا ببریم

 

دکمه بازگشت به بالا