عمومی

برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش ژیمناستیک کشور به میزبانی کردستان / اعزام حدود ۸۰۰ ورزشکار، مربی و داور به المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور

برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزش ژیمناستیک کشور به میزبانی کردستان / اعزام حدود 800 ورزشکار، مربی و داور به المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور

سرپرست معاونت ورزش اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت؛ چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور از اواخر مردادماه در سراسر کشور برگزار می شود و کردستان نیز میزبان رشته ژیمناستیک خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دکترنامه از کردستان؛ فرزاد خاکی سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان در اولین جلسه هماهنگی حضور ورزشکاران کردستانی در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور عنوان کرد؛ چهارمین دوره المپیاد استعادادهای برتر ورزش کشور با اعلام وزارت ورزش و جوانان با همکاری 25 فدراسیون در 27 رشته ورزشی المپیکی و یک رشته ورزشی غیر المپیکی به میزبانی چهار استان تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی برگزار می شود.

 

خاکی تصریح کرد؛ با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان با وزارت آموزش و پرورش چهار رشته ورزشی ژیمناستیک، بسکتبال پنج نفره، والیبال و هندبال با همکاری و محوریت ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به ترتیب به میزبانی استان های کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

 

وی با بیان این موضوع که رده سنی این مسابقات ۱۲ تا ۱۶ سال است، تاکید کرد؛ استان کردستان در این دوره از رقابت ها در رشته ژیمناستیک میزبان است و مسابقات این رشته ورزشی با محوریت آموزش و پرورش و همکاری ورزش و جوانان استان برگزار می شود.

 

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان تاکید کرد؛ با محاسباتی که این معاونت انجام داده است کردستان در چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در حدود ۷۷۷ نفر ورزشکار، داور و مربی به مسابقات اعزام خواهد کرد و این می طلبد که تمامی نهادهای مرتبط و همچنین هیات های ورزشی استان در کنار دستگاه ورزش و جوانان کردستان همیار و هماهنگ عمل کنند تا از وجه خوب ورزش این استان در سطح ملی به خوبی دفاع کنیم.

 

خاکی افزود؛ در این دوره تلاش شده است تا فقط از میان رشته های المپیکی استعدادیابی صورت گیرد و با تشخیص وزارت ورزش و جونان رشته ورزش های زورخانه ایی و کشتی پهلوانی نیز در راستای ترویج فرهنگ پهلوانی و منش قهرمانی در میان ورزشکاران به چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور اضافه شده است.

 

وی تاریخ برگزاری چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را ۲۰ مرداد لغایت ۱۰ شهریور ماه عنوان کرد و گفت؛ هیات های ورزشی استان کردستان توجه داشته باشند که بالاترین امتیاز به مدال طلا تعلق می گیرد و باید تمامی تلاش آنها بر روی کسب عنوان نخست و طلا متمرکز باشد.

 

سرپرست معاونت ورزش قهرمانی این اداره کل تصریح کرد؛ استان تهران در این دوره از المپیاد در رشته های ورزشی اسکیت بورد، تنیس روی میز، تیراندازی با تفنگ، شنا، واترپلو، شیرجه، دو و میدانی، جودو، گلف و قایقرانی میزبان است و رشته های ورزشی تنیس، شمشیربازی و وزنه برداری نیز به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد؛ استان آذربایجان شرقی میزبان رشته های ورزشی بوکس، تکواندو، تیراندازی با کمان، سنگ نوردی، هاکی، ورزش سه گانه و دوچرخه سواری خواهد بود و مسابقات رشته های ورزشی بدمینتون، ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، کشتی فرنگی و آزاد نیز به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می شود.

فرزاد خاکی اذعان داشت؛ یکی از قوانین مهم این مسابقات این است که ورزشکاران باید بومی استان خود بوده و تنها برای استان خود می توانند مسابقه دهند و اسامی تمامی ورزشکاران باید در سامانه مبین به آدرس: http://mobin.msy.gov.ir/Olympiad ثبت شود.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا